Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-05-05@02:27:13 GMT

ماشینی که مشتریان برایش چک سفید امضا کشیدند! +عکس

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۹۱۸۳

مرسدس بنز امسال پنجاهمین سال ساخت ماشینی را جشن می‌گیرد که با اینکه به تولید انبوه نرسید، اما یکی از مشهورترین ماشین‌های تاریخ خودروسازی شد.در اواخر دهه شصت میلادی، بنز با ایده تولید یک ماشین اسپرت، برونو ساکو‌، طراح ایتالیایی خود را مامور کرد تا کانسپتی با تازه‌ترین فن‌آوری‌های روز بسازد. نمونه اول این کانسپت به نام C111 در پاییز سال ۱۹۶۹ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد و چند ماه بعد، بنز کانسپتی تقریبا آماده تولید در نمایشگاه ژنو نمایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهر ماشین با محصولات دیگر بنز کاملا متفاوت بود و بیشتر به ماشین‌های اسپرت ایتالیایی زمان خود نظیر لامبورگینی و فراری شبیه بود. درهای ماشین رو به بالا باز می‌شد و بدنه آن از فایبرگلاس ساخته شده بود. داخل ماشین اگرچه به همه امکانات رفاهی نظیر کولر مجهز شده بود و تودوزی چرم داشت، اما بیشتر به اتاق یک ماشین مسابقه‌ای شبیه بود. بنز می‌گوید این اولین ماشین جهان است که به طور کامل با کمک کامپیوتر طراحی شد و به این ترتیب حدود چهار ماه در زمان مهندسی ماشین صرفه‌جویی شد.حداکثر سرعت ماشین ۳۰۰ کیلومتر در ساعت بود و به جای موتور پیستونی از موتور درون‌سوز وانکل نیرو می‌گرفت که ۳۵۰ اسب بخار نیرو داشت.موتورهای درون‌سوز وانکل با روشی متفاوت از موتورهای پیستونی کار می‌کنند. این موتور در دهه پنجاه میلادی توسط فلیکس وانکل (Felix Wankel) ، مهندس آلمانی اختراع شده بود، اما در دهه هفتاد مورد توجه خودروسازان قرار گرفت. خودروسازان قصد داشتند تا موتورهای وانکل را به خاطر کوچکی و کارآمدی جایگزین موتورهای پیستونی کنند. اما پیچیدگی ساخت و مصرف بالای سوخت، مخصوصا بعد از بحران نفتی سال ۱۹۷۳ باعث شد این موتور از رونق بیفتد و موتور دیزل جای آن را بگیرد.استقبال از ماشین در ژنو به حدی بود که C111 را به ماشین رویایی دهه هفتاد میلادی تبدیل کرد. با اینکه بنز تاکید کرده بود که این ماشین آزمایشی است و هنوز برنامه‌ای برای تولید آن ندارد، اما کارخانه سفارش‌های زیادی برای خرید ماشین دریافت کرد.تقاضا آنقدر زیاد بود که یک ماشین‌باز ساکن لندن حاضر شد برای خرید آن نیم میلیون مارک آلمان پرداخت کند و مرسدس-بنز یک چک سفید امضا از یک مشتری دیگر دریافت کرد.بالاگرفتن بحران نفتی و مطمئن نبودن کارخانه از دوام فن‌آوری‌های به کار رفته در ماشین سبب شد تا در نهایت بنز پروژه C111 را بایگانی کند. بنز در سال‌های بعد مدل‌های دیگری از این کانسپت را با موتورهای دیگر ساخت و در نمایشگاه‌های‌ مختلف نمایش داد.قرار است بهار امسال به مناسبت پنجاه سالگی C111 کتابی با استفاده از اسناد دیده نشده از دوران ساخت این ماشین منتشر شود. خود ماشین اکنون در موزه بنز در شهر اشتوتگارت نگهداری می‌شود.

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار خودرو بهترین مرسدس بنز دنیای خودرو مجله خودرو مرسدس بنز معرفی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد

سث رالینز قراردادی طولانی‌مدت با WWE امضا کرد

به دنبال افزایش حقوقی قابل توجه، سث رالینز قراردادی چندساله با WWE امضا کرد.

طرفداری | به نقل از Fightful Select سث رالینز قراردادی جدید با کمپانی WWE امضا کرده است. این قرارداد طولانی مدت بوده و قهرمان سابق کمربند سنگین وزن WWE در ازای افزایش حقوق قابل توجهی حاضر به امضای آن شده است.

منابع نزدیک به WWE به شان راس از Fightful select اطلاع دادند که سث رالینز به دنبال امضای یک قرارداد جدید، در سال‌های آینده نیز به همکاری با WWE ادامه خواهد داد. این قرارداد نیز مشابه بیشتر قراردادهایی که به تازگی تمدید شدند، از نوع طولانی مدت بوده و افزایش رقم قابل توجهی را به خود دیده است.

این اتفاق به منزله یک نفس راحت برای مسئولین WWE بود، چرا که بی شک سث رالینز از بدو ورودش به این کمپانی همواره یکی از بزرگترین ستارگان WWE به شمار آمده است. اگرچه این تمدید قرارداد برای مسئولین WWE دستاوردی بزرگ بود، اما کمتر کسی انتظار جدایی رالینز از کمپانی اول کشتی کچ جهان را داشت. ویژنری که از ستارگان برند ماندی نایت راو به شمار می‌رود، پیشتر نیز در مصاحبه با Fightful از تمایل خود به ماندن در WWE خبر داده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • بارسا ۴گل خورد و حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • بارسلونا، حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • بازدید ابدالی از «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا