Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات این سازمان در سال ۹۸، گفت: در حوزه کلان سازمان تصویب قانون دائمی مدیریت بحران کشور در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ به دستگاه‌های مرتبط، تصویب قانون بیمه همگانی در مجلس شورای اسلامی و ارسال به شورای نگهبان، تدوین ۲۳ دستورالعمل مرتبط با قانون مدیریت بحران کشور انجام شد که در این خصوص اقدامات در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج منابع و مدیریت کارآمد با حداقل تلفات جانی و خسارات مالی در خصوص حوادث طبیعی سال گذشته از دیگر اقدامات در سازمان بود.

نجار در خصوص اقدامات انجام شده سازمان مدیریت بحران در حوزه پیش‌بینی و پیشگیری حوادث، گفت: تهيه و تدوين سند آسيب شناسی مديريت بحران كلانشهرهای كشور در نهایت مورد تصويب قرار گرفت و ابلاغ شد تا توسط هيئت وزيران جهت اجرایی شدن آن تدوین شد.

وی افزود: تهيه و تدوين و ارسال پيش نويس بسته اجرايي فرونشست و كاهش خطر فروريزش شهر تهران جهت تصويب در هيئت دولت ابلاغ شد همچنین ارائه آموزش به ۲۰۰ فرماندار، ۳۱ معاون هماهنگی امور عمرانی، ۳۱ مدیر کل مدیریت بحران استان و ۶۰ کارشناس ستادی و استانی در زمینه های آشنایی با وظایف و کاهش خطرپذیری لرزه ای از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پیش بینی و پیشگیری حوادث در سال گذشته بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه به ده هزار نفر از بخشداران، شهرداران و ساير مديران ذيربط در سال ۹۸ آموزش‌هایی داده شده است، تصریح کرد: تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه تعيين سطوح و شيوه اعلام بحران ها، انجام پروژه استانداردسازی آموزش داده شده و با انتشار سه جلد كتاب جهت ايجاد يک روش مشخص در آموزش مديريت بحران در سراسر كشور از دیگر برنامه‌های اجرایی در این حوزه بود.

وی درباره اقدامات انجام شده سازمان مدیریت بحران کشور در حوزه آمادگی و مقابله، گفت: تهیه، تدوین و ابلاغ بخشنامه آمادگی در مقابل حوادث طبیعی در تعطیلات نوروزی، هماهنگی جهت مشارکت تشکل های مردم نهاد با جمعیت هلال احمر و کمیته امداد به منظور توزیع غذای گرم و سرد، توزیع وسایل گرمایشی، پتو، البسه و پوشاک، اسکان و پذیرایی مسافران نوروزی درگیر سیل، کمک های نقدی، ارائه خدمات درمانی و پزشکی، توزیع وسایل بهداشتی، ارائه خدمات روانشناختی، مشاوره، مددکاری و مهارت های زندگی و تاب آوری، تهیه وسایل نقلیه و ماشین آلات سنگین، تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان، برپایی مهدکودک و تهیه اسباب بازی برای خدمات مشاوره ای روانی به کودکان آسیب دیده و... از اقدامات انجام شده در این حوزه بود.

نجار اضافه کرد: برگزاری جلسات مانور آمادگی استان های معين تهران، برنامه ريزی و برگزاری مانور مدرسه ايمن جامعه تاب آور و جمع بندی گزارشات مانور مدرسه ايمن جامعه تاب آور و تعيين استان های برتر نیز در دستور کار ما قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: ابلاغ اجرایی کردن اقدامات اضطراری و احتياطی به استانداران و فرمانداران در هنگام وقوع و يا احتمال وقوع حوادث از سوی سازمان به دستگاه‌های ذيی‌ربط، ایجاد دستورالعمل و نكات احتياطی پائيز و زمستان، صدور و ابلاغ هشدار ها و اخطاریه های مربوط به حوادث و سوانح به استان‌های تحت تاثیر که در این راستا که از ابتدای سال تاکنون ۸۲ اخطاریه و بیش از ۱۷۰ اطلاعیه صادر شده است.

نجار اظهار کرد: امهال وام آسیب دیدگان مخاطرات طبیعی، به استناد به بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه کشور و مطابق با مصوبات هیئت محترم وزیران در سه مرحله نسبت به تقسیم مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال جهت هزینه‌های ناشی از امهال وام آسیب دیدگان مخاطرات طبیعی (بند قانونی یاد شده) بین استان‌های سراسر کشور اقدام شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت بازسازی‌های بعمل آمده در مناطق سیل زده کشور در بخش مسکونی، گفت: جمع کل واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل فروردین سال ‌۹۸ تعداد ۱۶۷ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی شهری و روستایی است که تعداد ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد آن تخریبی و تعداد ۱۰ هزار و ۶۱ واحد آن تعمیری است.

نجار ادامه داد: از تعداد ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد تخریبی، تعداد ۸ هزار و ۴۵۳ واحد آن شهری و تعداد ۵۸ هزار و ۲۶۶ واحد آن روستایی است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی، گفت: ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان کمک بلاعوض و مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای جبران خسارت بخش کشاورزی به تصویب هیات وزیران رسیده است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: ازمجموع ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان کمک بلاعوض مبلغ ۴۷۸ میلیارد تومان به تعداد ۶۴ هزار و ۷۸ نفر از کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است و از مجموع مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان به تعداد ۱۵ هزار و ۱۲۴ نفر از کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

وی افزود: در همین رابطه از سوی ۲۲ شرکت بیمه ای نیز مبلغ ۳۴۴ میلیارد تومان به ۸۰ هزار و ۹۹۲ نفر از کشاورزان خسارت دیده بیمه شده خسارت پرداخت شده است.

نجار درباره اقدامات انجام شده در حوزه اطلاعات حوادث سال ۹۸، گفت: استفاده از ظرفیت سازمان فضایی ایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در امر دریافت تصاویر ماهواره ای و دریافت خدمات پهپاد، ارسال بیش از ۵۵۰ میلیون پیامک برای اعلام هشدار، راه اندازی سامانه ویدئو کنفرانس در سطح سازمان و ادارات کل بحران استان‌ها در بستر اینترنت جهت اطلاع سازمان و استان‌ها از اخبار و رویدادهای اتفاق افتاده در سطح استان های کشور از اقدامات انجام شده در این حوزه بود.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت ما در راستای خدمت رسانی به هموطنان است، تصریح کرد: در سال ۹۹ در حال اجرای ادامه برنامه‌های از پیش تعیین شده خود هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران حوادث طبیعی اقدامات انجام شده سازمان مدیریت بحران مدیریت بحران کشور میلیون تومان ۲ میلیارد خسارت دیده استان ها واحد آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است