Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت به دلیل لغو حضور پزشکان بدون مرز فرانسه که قرار بود در ایران بیمارستان صحرایی ایجاد کنند، عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پزشکان بدون مرز فرانسه  در نظر داشتند یک بیمارستان ۴۸ تخت‌خوابی سیار و صحرایی در یکی از مراکز درمانی ما ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت پسابیمارستانی که عمده آنها مازاد است، داریم و قاعدتا ۴۸ تخت بیمارستانی برای شرایط ما راهگشا نیست. ضمن پوزش و عذرخواهی، از این اقدام همراهانه و همدلانه آنها تقدیر می‌کنیم.

به گزارش فارس، علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت هم در توئیتی نوشت: در گروه پزشکان بدون مرز، هیچ متخصص عفونی یا مرتبط با کرونا حضور نداشت. یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی که تولید داخل هم دارد. داروی خاص و تحریمی هم نبوده که به کاهش اثرات تحریم کمک کند. در شرایطی که ده‌ها بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح درآماده‌باش و بسیاری از بیمارستان‌ها خالی است، حضور این تیم و راه اندازی بیمارستان صحرایی 48 تختخوابی لزومی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت فرانسه پزشکان سلامت پزشکان بدون مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در متن حکم خود عنوان داشته است: با توجه به اینکه کشور در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید رهبری مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت‌های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال ۱۴۰۳» در وزارت بهداشت منصوب می‌شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذی ربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

کد خبر 6096906 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن