Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ششمین سالروز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن بیانیه ای منتشر و این تجاوز را محکوم کرد.

اخبار سیاسی- متن این بیانیه به شرح زیر است:

«به نام خدا

جمهوری اسلامی ایران با محکومت تجاوز ممتد نظامی نیروهای موسوم به ائتلاف به یمن تاکید می نماید این جنگ خانمان سوز و حماقت آلود در حالی وارد ششمین سال آن می شود که نتیجه ای جز ویرانی و کشتار مردم بی گناه و مظلوم یمن در بر نداشته است و با نابودی زیرساخت ها، یمن را به کشوری ویرانه و زندگی را برای مردم آن به رنج روزمره تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به تائید سازمان های بین المللی ۸۰ درصد جمعیت یمن یعنی حدود ۲۵ میلیون زن و کودک در یمن به کمک های انسان دوستانه نیازمندند؛ این تراژدی انسانی در سایه سکوت جامعه بین المللی و استمرار زیرپاگذاشتن تمامی قوانین بین المللی و حقوق بشری از طرف متجاوزین در حال رقم خوردن است.

تحریم های ظالمانه و غیر انسانی و جنایات صورت گرفته باعث شده تا از وضعیت فاجعه آمیز مردم یمن بعنوان بزرگ‌ترین تراژدی انسانی قرن در سطح جهانی یاد شود.

تجاوز نظامی به یمن در حالی ادامه دارد که آمریکا و بعضی کشورهای دیگر نه تنها چشم های خود را بر جنایات جنگی نیروهای متجاوز بسته اند بلکه همچنان با فروش تسلیحات و حمایت های اطلاعاتی و پشتیبانی در این جنایات سهیم اند و باید پاسخگو باشند.

در همین راستا متاسفانه اخیرا شاهد هستیم آمریکا به این اقدامات بسنده نکرده است و با افزایش حضور چشمگیر نظامی خود در مناطق مختلف یمن از راهبردش در یمن پرده برداشته و به دنبال تثبیت نظامی خود در این کشور است. این امر در حالی است که آمریکا ثابت کرده در هر یک از کشورهای منطقه  حضور یافته نتیجه ای جز ناامنی و چپاول سرمایه های آن کشورها ارمغان دیگری نداشته است. اما سرانجام آمریکا شکست دیگری را در یمن تجربه و با سر شکستگی این کشور را نیز ترک خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این جنگ تاکید داشته است که بحران یمن راه حل نظامی ندارد و بر همین اساس طرح چهارماده ای خود را در روزهای آغازین تجاوز، مبتنی بر آتش‌بس فوری، تسریع در ارسال کمک های انسانی و رفع محاصره ظالمانه و انجام گفتگوها بین همه گروه‌های یمنی و تشکیل دولت فراگیر ملی ارایه کرد.

جمهوری اسلامی ایران بر همین اساس با حمایت از وحدت سرزمینی یمن تاکید دارد راه‌حل‌های سیاسی همچون توافق استکهلم و تعمیم آن به همه‌ موضوعات و مناطق در یمن، می‌تواند امید به دستیابی به صلح و آرامش در سراسر این کشور را زنده نگه دارد.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران عربستان وزارت امور خارجه یمن بیانیه جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است