Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@10:55:17 GMT

مغازه‌های غیرضرور حسن آباد همچنان در حال فعالیت هستند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۰۳۰۵

مغازه‌های غیرضرور حسن آباد همچنان در حال فعالیت هستند

با اینکه بیش از ۴۸ ساعت از اعلام رسمی اتاق اصناف شهرستان ری مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور این شهرستان می‌گذرد اما همچنان با تردد چند دقیقه در شهر حسن آباد فشافویه، می‌توان مغازه‌های مختلفی را دید که همچنان در حال فعالیتند به گونه‌ای که می‌توان گفت انگار این‌ها جلیقه ضدکرونا به خود و اطرافیانشان بستهاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش خبرگزاری فارس از حسن آباد فشافویه؛ بیش از ۴۸ ساعت از اعلام رسمی اتاق اصناف شهرستان ری مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور این شهرستان می‌گذرد که تصمیم گرفتیم با رعایت نکات بهداشتی و برای زمان اندکی در شهر حسن آباد فشافویه تردد کنیم.

آن چیز که بیش از همه به چشم می‌خورد تردد عادی و روزمره مردم است، اتباع و غیراتباع هم نداشت، ایرانی و غیرایرانی و اکثرا بدون داشتن ماسک و دستکش و رعایت حداقل نکات بهداشتی و حفظ فاصله ایمن، در حال خرید و رفت و آمد، قابل مشاهده است.

مغازه‌داران غیرضرور شهر چنان اجناس خود را در پیاده‌رو روبه‌روی مغازشان طبق روال روزهای گذشته بساط کرده‌اند که انگار خود و اطرافیانشان جلیقه ضدکرونا بر تن دارند و کرونا فقط برای دیگران است و اینان از این بیماری مستثنی هستند.

تعطیلی واحدهای صنفی در شهرستان ری تا ۱۳ فروردین ماه

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری روز یکشنبه سوم فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تمام واحدهای صنفی سطح شهرستان به غیر از کالاهای ضروری مورد نیاز مردم از فردا تا سیزدهم فروردین ماه تعطیل است، اظهار کرد: کلیه واحدهای صنفی به استثناء نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، میوه‌فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مواد پروتئینی و قنادی‌ها از تاریخ چهارم تا سیزدهم فروردین‌ماه در تمام بخش‌های شهرستان تعطیل است.

وی در با بیان اینکه، روزانه سه تیم بازرسی واحدهای صنفی را رصد خواهد کرد و همه اصناف موظفند نسبت به تعطیلی واحدهای تجاری خود اقدام کنند، گفت: این تصمیم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده و خواهشمند است اصناف و مردم عزیز برای سلامتی خود و خانواده‌هایشان همکاری لازم را داشته باشند.

بخشدار فشافویه: فقط سی درصد واحد‌های صنفی غیرضرور در شهر حسن آباد تعطیل هستند

فیض الله امامی بخشدار فشافویه نیز روز گذشته خواستار ورود جدی اتاق اصناف شهرستان ری در بحث تعطیلی واحدهای صنفی بخش فشافویه شد و اظهار کرد: با توجه به دستورات اکید استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضرور، متاسفانه ما شاهد تعطیلی زیر سی درصد واحد‌های صنفی غیرضرور در شهر حسن آباد هستیم. 

مغازه دارها: چه کسی بدهی هایمان را پرداخت می‌کند؟

وقتی با مغازه‌دارهای شهر به گفت‌وگو می نشینیم آن‌ها از اجاره بهای مغازه شان سخن می گویند و ادامه می دهند که اگر درب مغازه مان را ببندیم در ابتدای برج هیچ پولی نداریم که به صاحب مغازه پرداخت کنیم و مجبوریم که کسب‌وکارمان را فعال نگه داریم.

معاون استاندار: امکان تأمین هزینه اجاره بها مغازه‌ها در مدت تعطیلی از سوی دولت وجود ندارد

محمد امین امامی معاون اقتصادی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص کمک به کسبه مستاجر که از این تعطیلی‌ها متضرر می‌شوند، اظهار داشت: امکان تأمین هزینه اجاره بها آن‌ها در مدت تعطیلی از سوی دولت وجود ندارد، بلکه از آنجایی که این بحران جهان شمول است می‌توانیم از مالکان کمک بخواهیم تا در این شرایط سخت اقتصادی هوای مستاجرین خود را داشته باشند.

همه دست به دست هم دهیم تا از دست ویروس منحوس خلاص شویم

کرونا یک ویروس مختص به یک شهر و یک کشور نیست و تمام کره زمین را درگیر به خود کرده است، بنابراین لازم است تا همه مان از مغازه دار و دست فروش گرفته تا حتی آن کس که تعطیلات عیدش را در خانه قرنطینه شده دست به دست هم دهیم تا از دست ویروس منحوس خلاص شویم، چرا که اگر در خانه بمانیم و کمتر به خارج از منزل برویم، قطعا می‌توانیم در زمان کمتری کرونا را از بین ببریم، شاید یک ماه تحمل کنیم و یک ماه ضرر کنیم بهتر از این باشد که ۳ یا ۶ ماه درگیر کرونا باشیم و هر ماه به هر بهانه‌ای قرار باشد متضرر شویم.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان ری حسن آباد تعطیلی تعطیلی واحدهای صنفی صنفی غیرضرور شهر حسن آباد فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد