Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مالک حسینی عصر سه‌شنبه در نشست خبری مجازی اظهارداشت: چهار روز پس از اعلام رسمی شیوع کرونا، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته درمان بنابر توصیه وزارت بهداشت، پذیرش در مراکز ماده ۱۶ که معتادان متجاهر را پذیرش می‌کنند، متوقف کرد.

وی گفت: بنا بر اطلاعات ما از افرادی که در قرنطینه و یا در مراکز ماده ۱۶ بودند، ضمن کوتاه‌تر دوره‌های ترخیص، ورودی به این مراکز به حداقل ممکن رسید و خروجی با آمار بالایی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بنا بر اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر، در استان تهران، بیش از ۱۱ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند، افزود: بنا بر طرحی که در ستاد مصوب شده بود، مقرر بود ۵هزار نفر دیگر در این فرایند به مراکز ارجاع شوند که با توجه به توقفی که صورت گرفت، این طرح در آستانه نوروز متوقف ماند.

وی بیان کرد: بخش عمده این افراد معتادان متجاهر و مصرف کننده حرفه‌ای مواد مخدر هستند، داوطلبانه برای ترک اقدام نکردند و براساس قانون رفتارشان مجرمانه محسوب می‌شود، آنان  پرخطر هستند و به دلیل ترس از شناسایی و اکراه از فضاهای سربسته هیچ تمایلی برای حضور در مراکزی مانند گرمخانه‌ها ندارند.

حسینی با اشاره به توقف پذیرش جدید معتادان خودمعرف در مراکز ماده ۱۵ افزود: این مراکز زیرنظر بهزیستی فعالیت می‌کنند، مددجویانی نیز که در این مراکز حضور داشتند هم به شکل بسیار قابل ملاحظه‌ای تعدیل شدند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: علاوه بر این، بیش از ۸۰هزار زندانی به دلیل کرونا آزاد شدند، بخشی از این افراد غیرتهرانی هستند و یا تهرانی هستند و از خانواده بریدند، بخشی از آنان بی‌سرپناه هستند و بخش عمده‌ای آنان ممکن است اعتیاد نداشته باشند که در گرمخانه‌های شهرداری پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد ماده ۱۶ که آسیب کمتری دارند و بی‌خطر هستند در گرمخانه‌ها پذیرش می‌شوند، گفت: در کل بیش از ۲ هزار نفر در این مراکز پذیرش می‌شوند و خدمات دریافت می‌کنند.

حسینی افزود: پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴ هزار نفر در این شرایط آزاد شدند و برخی از آنان در حاشیه شهر، مناطق و پاتوق‌هایی که خیلی در منظر عمومی نیستند و یا در مناطقی همچون میدان شوش حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: همه نهادهای مسئول شهرداری تهران را برای ارائه خدمات به این افراد تنها گذاشتند، حمایتی مالی از سوی این نهادها صورت نمی‌گیرند و همچنین بخشی از مددجویان ماده ۱۶ افراد پرخطر هستند و همکاران ما امکان و اجازه مداخله و درگیری با آنان را ندارند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: با این وجود، تحت هیچ شرایطی گرمخانه‌ها را تعطیل نخواهیم کرد، این مراکز تنها سرپناه افراد آسیب‌پذیر است، آنان بی سرپناه‌ترین و بی‌پناه ترین افراد شهر هستند و اگر به آنان خدمات ارائه ندهیم، دچار مشکل خواهند شد، همچنین افراد آسیب‌دیده به دلیل فقر امکان تهیه وسایل و رعایت مسایل بهداشتی را ندارند و ممکن است ناقل بیماری باشند و خطر بسیاری برای شهر ایجاد کنند.

حسینی با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های جدید برای نگهداری و پذیرش افراد آسیب‌دیده بدون ریالی کمک‌های دولتی و نهادهای دیگر گفت: برخی مراکز را به این موضوع اختصاص دادیم،  مراکز بهاران را تجهیز کردیم و به دنبال این هستیم که مراکز جدیدتری را تجهیز کنیم اما تنها افرادی در این مراکز پذیرش خواهند شد که داوطلب بوده و خطری نداشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مناطق و پاتوق‌هایی همچون شوش، دره فرحزاد و هرندی که توسط نیروی انتظامی از حضور معتادان متجاهر و خرده فروش مواد مخدر پاکسازی شده بود، با توجه به تصمیمی که محل تامل است، بار دیگر تبدیل به پاتوق‌های معتادان حرفه‌ای می‌شوند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: سال ۹۸ با توجه به همه مسائل، بارش‌ باران، برف سنگین و سرمای کم سابقه هیچ مورد فوتی از افراد بی‌خانمان و کارتن خواب در پایتخت نداشتیم و این افراد به ندرت در خیابان دیده می‌شدند که با یک تصمیم، همه این زحمات از بین می‌رود.

حسینی با تاکید بر اینکه باید تصمیم جدی برای ساماندهی معتادان متجاهر اتخاذ شود، افزود: حضور این افراد در شهر تبعات، آسیب‌ها و هزینه‌های بسیاری خواهد داشت، به جای اینکه صورت مساله را پاک کنیم باید مراکز ماده ۱۵، ۱۶ و زندان‌ها را ایمن کنیم و خطری که از حضور این افراد برای مردم ایجاد می‌شود، نباید کمتر از آن دانست که اگر این افراد در قرنطینه باشند، ممکن است خودشان دچار آسیب بشوند.

توزیع حدود ۵هزار پرس غذا میان نیازمندان تهران

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ پرس سبزی پلو با ماهی در شب عید توسط شهرداری و حدود پنج هزار پرس غذا با همکاری انجمن‌های مردم نهاد بین افراد نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در نوروز اظهارداشت: برنامه‌های نوروزی در قالب طرح نوروزگاه در گرمخانه‌های تهران تدارک دیده شد.

حسینی گفت: کمک هزینه سبد خانوار برای ۴ هزار و ۵۰۰ مددجو اعم از کودکان کار و افراد نیازمند تحت پوشش نهادهای خیریه‌ای توسط شهرداری تهران تهیه شد.

وی افزود: سبد خانوار برای افراد نیازمند از طریق کمک‌های داوطلبانه شهروندان در فروشگاه‌های شهروند تا ماه مبارک رمضان ایجاد می‌شود.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش ۴۰درصدی پذیرش و مراجعه‌کننده در گرمخانه‌های به سبب جذب گشت‌های نیروهای فوریت‌های اجتماعی اظهارداشت: با نهادهای مرتبط و بهزیستی برای ایجاد پذیرش‌های جدید برای نگهداری از معتادان متجاهر با توجه به ترخیص بخشی از این افراد به سبب ترس از کرونا رایزنی‌هایی شده است.

وی با اشاره به ایجاد محدودیت در تردد برای پیشگیری از شیوع کرونا از طریق مشاوره به مددجوهای ساکن در گرمخانه‌ها بیان کرد: مشاوره فرد به فرد در گرمخانه‌های کوچک مقیاس نیز انجام می‌شود.

حسینی، ارائه مشاوره رایگان کاهش اظطراب بیماری کرونا برای کارکنان شهرداری تهران و خانواده‌های آنان با همکاری اداره کل سلامت شهرداری و طراحی برنامه‌هایی برای تقدیر از گروه‌های خودجوش مردمی، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در امور خیرخواهانه را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: نیروهای این سازمان برای حل مشکلات ناشی از بارندگی های اخیر به ویژه در مراکز پرخطر مانند روددره‌ها آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، ۲۴ گرمخانه و سامانسرا در پایتخت فعالیت می‌کنند و تمامی گرمخانه‌ها روزانه سه بار ضدعفونی می‌شوند و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این مراکز گزارش نشده است.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن کشور را درگیر کرده تا پنجم فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، یکهزار و ۹۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸ هزار و ۹۳۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران سرپرست سازمان رفاه معتادان متجاهر گرمخانه ها مراکز ماده مواد مخدر هزار نفر ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: وضعیت نظافت تهران در مقایسه با پاریس، پایتخت فرانسه، جایگاه بهتری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران امروز در حاشیه مراسم تکریم 800 نفر از پاکبانان که به مناسبت روز جهانی کارگر  و با حضور حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت تصریح کرد: سامانه 137 برای گزارش موارد به شهروندان ارائه می‌شود، با این حال شاهد کاهش تماس‌های مربوط به گلایه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت