Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌ها و اخبار خوب و بدش به پایان رسید و جای خود را به سال ۹۹ داد؛ در این گزارش نگاهی داریم به خبرهای خوب مردادماه سال ۹۸ استان اردبیل.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌ها و اخبار خوب و بدش به پایان رسید و جای خود را به سال ۹۹ داد. هر چند عده‌ای بر این باورند که سال ۹۸ صرفاً دارای اخبار بد و تلخ بود اما خبرهای خوبی هم از این سال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش نگاهی داریم به خبرهای خوب مردادماه سال ۹۸ استان اردبیل:

تولید موفقیت‌آمیز آسفالت رنگی در اردبیل (۱۳۹۸/۵/۵)

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: آسفالت رنگی با استفاده از اعمال تغییرات ساختاری در فرمولاسیون آسفالت، در اردبیل تولید شد. یکی از پیاده‌رو‌های پل قدس اردبیل را با استفاده از آسفالت رنگی تولید شده پوشش دادیم و این پیاده‌رو پس از گذشت دو زمستان پایداری خود را حفظ کرده و وارد سومین زمستان خود می‌شود که این موضوع خبر از پیروزی این طرح می‌دهد.

هزینه میهمانی ۵ زائر حج تمتع به ساخت پل اختصاص یافت (۱۳۹۸/۵/۳)

۵ نفر از زائران حج تمتع در روستای «قوشا قشلاق» بخش مرکزی شهرستان پارس‌آباد در سال‌جاری هزینه‌های میهمانی و ولیمه این سفر معنوی را به ساخت پل جهت رفاه حال مردم این روستا اختصاص دادند.

پروانه جدیدی برای قلیان‌سراها در خلخال صادر نخواهد شد (۱۳۹۸/۵/۵)

به دنبال ثبت سوژه «بررسی روند رو به رشد فعالیت کافه‌ها در خلخال» توسط مردم در سامانه «فارس من» معاون دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: با دستور رئیس کارگروه سلامت شهرستان خلخال هیچ پروانه جدیدی برای قلیان‌سراها صادر نخواهد شد.

بازدید گردشگران خارجی از موزه‌های اردبیل رشد ۱۷۶ درصدی داشته است (۱۳۹۸/۵/۱۲)

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در ماه‌های گذشته، بازدید گردشگران خارجی از موزه‌های استان اردبیل رشد ۱۷۶ درصدی داشته است. بیش از یک هزار و ۱۰۰ گردشگر خارجی در تیرماه امسال از موزه‌های استان اردبیل بازدید داشتند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰۰ نفر بوده است.

صدور حکم قطعی پرونده اختلاس در مجموعه شورابیل اردبیل (۱۳۹۸/۵/۲)

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حکم قطعی مسؤول وقت وصول درآمدهای مجموعه گردشگری شورابیل صادر شد. این فرد که برای پرونده اختلاس در این مجموعه مورد محاکمه قرار گرفته است محکوم به حبس، انفصال موقت جزای نقدی و رد مال شد که حکم برای اجراء به دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ارسال شده است.

کسب ۶ مدال طلا در رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور بانوان (۱۳۹۸/۵/۲)

تیم ۶ نفره کاراته آکادمی فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مسابقات کاراته قهرمانی کشور که با حضور ۳۷۰ ورزشکار از سراسر کشور در استان گلستان برگزار شد توانستند ۶ مدال طلا را کسب کنند.

رکورد تولید گندم در استان اردبیل شکست (۱۳۹۸/۵/۶)

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: رکورد قبلی برداشت گندم در استان اردبیل  ۱۲ تن و ۸۰۰ کیلو بود که  خوشبختانه گندم‌کار روستای پیراقوم با برداشت  ۱۴ تن و ۱۸۷ کیلو در هر هکتار رکورد قبلی را شکست.

آئین تجلیل از قهرمان ملی «هوشنگ صمدی» در اردبیل برگزار شد (۱۳۹۸/۵/۷)

آئین تجلیل از ناخدا یکم تکاور «هوشنگ صمدی کلخورانی» فرمانده کلاه سبزها در مقاومت خرمشهر، در محل پارک علم و فناوری استان اردبیل برگزار شد.

بازگشت کارخانه راکد به چرخه تولید در شهرستان مشگین‌شهر (۱۳۹۸/۵/۱۸)

فرماندار مشگین‌شهر گفت: یکی از کارخانه‌های تعطیل شده این شهرستان با سرمایه‌گذاری حدود یک صد میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اشتغال روستایی و آورده شخصی مالک جدید به چرخه تولید بازگشت. این کارخانه از ۱۰ سال پیش به‌ دلایل مختلف تعطیل شده بود.

مهندسی معکوس سه محصول وارداتی صنعتی در دانشگاه آزاد اردبیل (۱۳۹۸/۵/۱۸)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: مهندسی معکوس سه محصول وارداتی صنعتی، تجاری‌سازی ۱۲ محصول دانش‌بنیان و ایجاد یک شرکت دانش‌بنیان جدید در زمینه چراغ روشنایی هوشمند را از اقدامات ارزش‌آفرین این دانشگاه است.

اصلاح ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان اردبیل (۱۳۹۸/۵/۲۱)

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز استان اصلاح و تنها ۲۵ مورد از نقاط حادثه‌خیز نیاز به اصلاح دارد.

گردهم‌آیی متقدّمان و متأخران هنر خوشنویسی در اردبیل (۱۳۹۸/۵/۲۱)

نمایشگاه «از قدما تا معاصر» در حوزه هنری اردبیل برگزار شد. این نمایشگاه از متنوع‌ترین نمایشگاه‌هایی‌ بود که در آن آثار متقدّمان هنرخوشنویسی نظیر میرعمادالحسنی و اساتید معاصری همچون اسماعیل نسب و شاگردانش در آن گرد آمده بود.

۳ مدال ارزشمند اردبیلی‌ها برای قهرمانی ایران در کیک بوکسینگ (۱۳۹۸/۵/۳۰)

نمایندگان اردبیل با کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره در قهرمانی ایران مسابقات بودو اوراسیایی نقش‌آفرینی کردند.

جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تجاوز به حریم راه در استان اردبیل (۱۳۹۸/۵/۲۸)

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در چهار ماه گذشته ۳۳۹ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز شناسائی شد که با متخلفین برخورد صورت گرفت.

دستگیری دو سارق حرفه‌ای در اردبیل (۱۳۹۸/۵/۱۳)

فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۳۵ فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو خبر داد.

کشت بیش از ۷۰۰ هکتار پنبه بعد از سال‌ها در بیله‌سوار (۱۳۹۸/۵/۱۳)

مدیر جهاد کشاورزی بیله سوار با اشاره به کشت بیش از ۷۰۰ هکتار پنبه در شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: بعد از سال‌ها، کشت پنبه در اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شد.

جابه‌جایی پادگان ارتش از مرکز شهر نهایی شده است (۱۳۹۸/۵/۲۴)

استاندار اردبیل گفت: موافقت نهایی جابجایی پادگان ارتش از مرکز شهر گرفته شده و درصدد مکان یابی مناسب برای این پادگان در خارج از شهر هستیم و به جای پادگان، طرح جامع گردشگری به‌زودی تهیه می‌شود. این طرح یکی از ماندگارترین طرح ها در کشور خواهد بود و همانند بقعه شیخ صفی ماندگار شده و مثل میدان نقش جهان برای این پروژه برنامه‌ریزی می‌شود.

خدمت در مناطق محروم در ازای لبخند شیرین مردم (۱۳۹۸/۵/۵)

دکتر کاظم فتاحی که در مطب خود بیماران بی بضاعت را رایگان ویزیت می‌کند، حدود ۱۲ سال است که به‌عنوان پزشک عمومی در خدمت همشهریان و روستاهای اطراف جعفرآباد مغان است؛ وی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه سن پترزبورگ روسیه، به وطن خود بازگشت و حالا به عنوان تنها پزشک منطقه به اهالی خدمات ارائه می‌دهد.

انتخاب هنرمند اردبیلی به‌عنوان بهترین مجری زن کشور (۱۳۹۸/۵/۲۶)

در بیست و دومین جشنواره تولیدات رادیو تلویزیونی مراکز استان‌ها، نیلوفر همرنگ (خانم گل) عنوان بهترین مجری زن کشور را به خود اختصاص داد.

رکاب‌زن اردبیلی قهرمان لیگ برتر دوچرخه‌سواری شد (۱۳۹۸/۵/۲۵)

دومین مرحله لیگ برتر دوچرخه‌سواری با قهرمانی علی اصغر موسی‌زاده رکاب‌زن مشگین شهری در بخش استقامت جاده به پایان رسید.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل دانشگاه آزاد تولید استان گلستان استان اردبیل گفت استان اردبیل دانشگاه آزاد آسفالت رنگی برگزار شد ۱۳۹۸ ۵ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، کریم‌الله محبوبی گفت: در راستای کمک به آزادسازی ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان برگزاری پویشی با کمک اردبیلی‌های مقیم استان آذربایجان‌شرقی تدارک دیده شده است.
وی افزود: برای کمک به زندانیانی که در قالب این پویش برای آزادی‌شان برنامه‌ریزی شده است، در مجموع باید هشت میلیارد ریال جمع‌آوری شود که امید می‌رود خیران نیک‌اندیش همچون گذشته در این پویش به یاری ستاد دیه بشتابند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به آزادسازی ۳۴۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی این استان در سال گذشته بیان کرد: خیران تنها تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند که در این پویش مشارکت کرده و زمینه بازگشت زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: خیران نیک‌اندیش می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ ستاد دیه اردبیل نزد بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و یا شماره حساب جاری ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ واریز نمایند.

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی