Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@09:46:08 GMT

جزییات مرخصی در دوران کرونا برای کارمندان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۲۸۷

جزییات مرخصی در دوران کرونا برای کارمندان

به گزارش جماران؛ سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص نحوه حضور یک سوم از کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا که به تایید رییس جمهوری رسیده است، کاهش حضور دو سوم کارکنان از طریق نوبت‌بندی و اعطای مرخصی صورت گرفته و این مرخصی جزء مرخصی استحقاقی کارکنان محسوب نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سه‌شنبه شب سازمان اداری و استخدامی کشور، جمشید انصاری معاون رییس جمهوری در بخشنامه‌ای ساز و کار مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا را به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تصریح شده است: وزراء و روسای دستگاه‌های اجرایی ضمن تعیین و اعلام عناوین خدمات عمومی ضروری حوزه مسئولیت دستگاه متبوع خود، نسبت به شیفت‌بندی کارکنان به نحوی اقدام کنند که خدمات عمومی ضروری با حضور روزانه حداقل یک سوم کارکنان ارائه شود.

در این بخشنامه آمده است: تعداد کارکنان حاضر در محیط‌های اداری از طریق نوبت‌بندی و اعطای مرخصی و یا انجام دورکاری به میزان تا دوسوم کاهش یابد.

در بخشنامه ابلاغی رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید شده است که «مرخصی موضوع این بخشنامه جزء مرخصی استحقاقی کارکنان محسوب نخواهد شد».

یاد آور می‌شود ستاد ملی مدیریت کرونا در بند ۱۰ مصوبه مورخ ۵ فروردین ۱۳۹۹ که به تایید رییس جمهوری رسیده، آورده است: با توجه به ضرورت تداوم ارائه خدمات عمومی در عین کاهش تردد و تجمع، با تشخیص وزرا، روسای سازمان‌ها و مدیران در کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و بیمه‌ها به گونه‌ای عمل شود که حداقل یک سوم نیروها به طریق شیفت‌بندی تا ۱۵ فروردین در محل کار حضور یابند و بقیه به صورت دورکاری به خدمات خود ادامه دهند یا به آنان مرخصی اعطا شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جمشید انصاری سازمان اداری و استخدامی کشور مرخصی کرونا مرخصی برای کارمندان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی