Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید، گفت: جهش تولید کلیدواژه اصلی برای حل مشکلات معیشتی مردم است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در ارتباط با جنگ اقتصادی دشمن و ابزارهای آن اظهار داشت: صورت مسئله ما در این 10 سال اخیر جنگ اقتصادی بوده که اصل اقتصاد کشور و زندگی مردم را هدف قرار داده، این مسئله هنوز تغییری نکرده و کماکان درگیر جنگ اقتصادی هستیم که یکی از اصلی‌ترین ابزارهای این جنگ، تحریم است و دشمن باوجود ابزارهایی همچون به هم ریختن فضای روانی بازارهای ما از طریق ابزار رسانه‌ای و غیره، بیشتر از همین ابزار در جنگ اقتصادی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا زمانی‌که این مسئله باقی است اولویت کشور باید حوزه اقتصاد باشد تا بتواند دستاوردهای نظام را حفظ کند و کلیت راهکاری که رهبر انقلاب مطرح کردند، یعنی اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی این مسئله است؛ اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلفی دارد و بعضی ابعاد و عناصر آن بسیار کلیدی هستند، مثلا کلیدواژه درون‌زایی و عنصر تولید ملی در کشور در سال‌ها و سخنرانی‌های قبل هم مورد نظر رهبر انقلاب بوده و از جمله شعارهای حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی که در تاکیدات مختلف به آن پرداخته و در دو سال اخیر، شعار سال را متمرکز بر تولید انتخاب کرده‌اند.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان مشکلات موجود در تولید کشور درسال 98 عنوان کرد: در سال 98 به دلیل مسائل ارزی تولید کشور دچار رکود سنگینی شد، هزینه تولید به خاطر افزایش قیمت ارز بالا رفت، قدرت خرید مردم از این افزایش قیمت‌ها جا ماند و بخش‌هایی که چرخ آنها برروی تولید ملی می‌چرخید دچار مشکل شد درنتیجه تکیه بر رونق تولید و نجات تولید کشور در این راستا در سال 98 دنبال شد.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد در سال 99 توقع رهبر انقلاب از کل نظام این است که پای جهش تولید آمده و طبق سخنان ایشان، می‌توانیم تا 10 برابر افزایش تولید داشته باشیم و با این اتفاق خیلی از مشکلات حل خواهد شد؛ مشکلاتی همچون بیکاری، تورم، کمی درآمدهای دولت از طریق مالیات و غیره که به خاطر مشکلات موجود در تولید کشور تشدید شدند.

طغیانی با بیان اینکه بهترین کمک به معیشت مردم در وضع کنونی رفع مشکلات تولید است، اظهار داشت: هم‌اکنون حدود دو سوم تولید کشور راکد مانده و مسلماً نیروی فعال در این حوزه نیز بیکار است درنتیجه اگر قصد انجام کاری برای معیشت مردم داشته باشیم، یکی از کلیدواژه‌های اصلی تولید است و جهش تولید می‌تواند از طریق مستقیم و غیرمستقیم اتفاق بیفتد؛ جهش تولید مستقیم ازطریق رفع موانع کسب‌وکار، رفع مشکلات فضای تولید کشور، اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر و رفع مشکلاتی مانند مالیات و بیمه که در مسیر تولید به‌وجود آمده است.

وی جهش تولید غیرمستقیم را توقف گردش ثروت در بازارهای غیرمولد دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد در اقتصاد ایران، سرمایه‌هایی سرگردان هستند که از کشور خارج می‌شوند یا در بازار سفته‌بازی و دلالی چرخش دارند؛ سرمایه‌هایی همچون بازار طلا، مسکن و خودرو که بازارهای مصرفی هستند ولی به‌دلیل سودآوری برای افراد به صورت کاملا غیرمولد درآمده و تولیدی از این بازارها صورت نمی‌گیرد و باتوجه به اینکه محصول این بازارها مصرفی هستند، وقتی سرمایه‌ای می‌شوند بخشی از ثروت و دارایی اقتصاد کشور در آن‌ها گنج شده یعنی از ثروت کشور خارج می‌شود و این برای اقتصاد و تولید کشور زیان محسوب می‌شود.

طغیانی ادامه داد: در سال 99 باید این گردش ثروت در بازارهای غیرمولد متوقف و تنبیه شود و منفعت در این نوع سرمایه‌گذاری از بین برود و ازطرف دیگر تولید تشویق شده و افراد از قرار دادن دارایی و ثروت خود در تولید منفعت و سود و بهره داشته باشند؛ این اتفاق باعث می‌شود معیشت مردم بهتر شده، پول در اقتصاد کشور جریان پیدا کند، تولید و ارزش بیشتر و درنتیجه سودآوری تولید بیشتر شود.

دستورالعمل کاهش مشکلات فضای کسب و کار در زمینه کرونا و جهش تولید در حال تدوین استعضو کمیسیون اجتماعی مجلس: جهش تولید تحریم‌های ظالمانه را کم اثر می‌کند‌عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با تسنیم: کاهش تصدی‌گری دولت به تحقق جهش تولید کمک می‌کند

منتخب اصفهان در مجلس یازدهم با اشاره به بحران بیماری کرونا، وضعیت اقتصاد کنونی جهان را فرصتی برای ایران دانست و گفت: برای اینکه به اهدافمان در اصلاح تولید برسیم باید نظام مالیاتی، نظام بانکی و بودجه‌ای براساس اقتضائات جهش تولید اصلاح شود؛ اقتصادهای بزرگ دنیا در این بحران بیماری دچار مشکل هستند و اگر بتوانیم از این فرصت لااقل نیازهای خودمان را برطرف کرده و بازارهای جدید به‌وجود بیاوریم، این تهدید بیماری برایمان به یک فرصت تبدیل می‌شود.

وی در ارتباط با نقش مجلس شورای اسلامی در روند پیشرفت تولید بیان کرد: کار اصلی مجلس ریل‌گذاری و اصلاح قوانین و مقررات متناسب با هدفی است که در این وضعیت داریم؛ در بعضی موارد مانند مالیات عایدی سرمایه خلأ قانونی داشته و باید قانون‌گذاری شود، بخشی از قوانین هم نیاز به اصلاح و در برخی موارد متناسب با وضع ما در قرن21 به رفع قوانین داریم و همچنین برخی قوانین مطلوبند ولی نظارت درست بر اجرای آن‌ها نیست مانند قوانین تولید داخلی و مبارزه با پولشویی و باید مجلس نظارت جدی‌تر بر اجرای این قوانین انجام دهد.

طغیانی افزود: مشکلات موجود در یک واحد تولید انواع و اقسام زیادی دارد و برای حل آن‌ها باتوجه به ابعاد مختلف، باید به صورت چند وجهی به آن‌ها نگاه کنیم تا بتوان آن‌هارا حل کرد.

انتهای پیام/174/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصفهان در مجلس یازدهم جنگ اقتصادی معیشت مردم تولید کشور جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد