Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، متاسفانه در روز‌های آغازین بهار ۹۹ سیل خسارت زیادی به شهرستان‌های جنوبی استان کرمان وارد کرده است که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

این بلای طبیعی درست زمانی اتفاق افتاده است که مردم درگیر بحران کرونا هستند باتوجه به این شرایط بحرانی، سلامت سیل زدگان باید در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه بحران‌های طبیعی از قبیل سیل، معمولا چند روز بعد، کمک‌های مردمی و گروه‌های امدادی مختلف به آن منطقه روانه خواهد شد. در شرایط فعلی کشور و جولان ویروس کرونا؛ جهت دهی و ساماندهی این کمک‌ها مسئله‌ای است که نباید در شرایط هیجانی موجود مورد غفلت قرار گیرد.

جنوب استان کرمان با یک بحران طبیعی روبروست که به کمک‌های مردمی و نیرو‌های امدادی نیاز دارد، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، ارسال هر محموله کمکی یا نیروی امدادی بدون نادیده گرفتن کروناویروس ممکن است فاجعه‌ای بزرگتر خلق کند.

روح الله شهداد نژاد معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: با توجه به شرایط بحرانی پیش رو، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی، از تمام افرادی که قصد کمک (نیروی امدادی یا کمک‌های غیرنقدی) به سیل زدگان جنوب استان کرمان را دارند خواهشمندیم کمک‌های خود را بصورت نقدی واریز کنند و حضور امدادگران با رعایت جوانب مورد تاکید باشد.

وی ضمن تشکر از تمام افرادی که برای کمک به سیل زدگان جنوب استان کرمان اعلام آمادگی و اقدام به کمک کرده اند؛ افزود: این تصمیم به سبب جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق جنوبی استان گرفته شده است تا بتوانیم در کنار التیام درد و رنج مردم سیل زده، سلامت سیل زدگان را نیز تامین کنیم.

شهداد نژاد تصریح کرد: مردم کمک‌های نقدی خود را به حساب بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی، هلال احمر، موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد و خیرانی که می‌شناسند واریز نمایند، اقلام مورد نیاز سیل زدگان از قبیل مواد خوراکی و لوازم بهداشتی و... با خرید از فروشگاه‌های موجود در جنوب استان کرمان؛ تامین خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری جیرفت گفت: فرمانداری‌ها و مراکز بهداشتی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، بایستی نظارت دقیقی بر کمک‌های غیرنقدی ارسالی به جنوب استان داشته باشند و تمامی محموله‌های ارسالی از طرف موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد و سایر مردم باید از لحاظ "سلامت و عدم آلودگی" بررسی و پس از ضد عفونی و تایید سلامت بهداشتی در بین سیل زدگان توزیع شود.

علی اصغر خیرخواه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز گفت: تمامی مبادی ورودی به مناطق سیل زده در جنوب استان کرمان برای حفظ سلامت سیل زدگان کنترل می‌شود، کمک‌های ارسالی در این مبادی دریافت و پس از ضد عفونی و رعایت نکات بهداشتی در بین سیل زدگان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل جنوب میزان خسارت جنوب استان کرمان سلامت سیل زدگان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

جواد نژادی گفت: مرکز معاینه فنی در شهرستان کهنوج با مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی از مرکز معاینه فنی جیرفت به عنوان تنها مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در جنوب کرمان نام برد و افزود: با هدف دسترسی راحت تر مالکان و رانندگان دستگاه های سنگین حمل و نقل بار و مسافر در شهرستان های جنوب استان کرمان، ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست، مرکز معاینه فنی شهرستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج از ظرفیت پذیرش ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه سنگین از سوی این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: در این مراکز، علاوه بر بازدیدهای ظاهری، شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان