Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:37:46 GMT

شهرری در سالی که گذشت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۵۲۹

شهرری در سالی که گذشت

مردم شهرستان ری در طول سال ۱۳۹۸ در راهپیمایی‌های روز قدس،۱۳ آبان و ۲۲ بهمن حضوری باشکوه داشتند و در روز دوم اسفند نیز با حضور پرشور خود در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند تا بار دیگر تعلق خاطر خویش به نظام اسلامی را به نمایش بگذارند.

مردم این شهرستان جنوبی استان تهران طی سال ۹۸ شاهد بهره برداری از بسیاری از طرح های عمرانی، خدماتی، بهداشتی و آموزشی طی هفته دولت و ایام الله دهه مبارک فجر بودند که با افتتاح این طرح ها بسیاری از مشکلات مردم در بخش های مختلف مرتفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه فرمانداری شهرستان ری در سال ۹۸ شاهد تغییرات زیادی بود به طوری که در سه ماه اول سال گذشته هدایت الله جمالی پور به عنوان فرماندار ویژه شهرستان ری جای خود را به سرپرست جدید "احمد اسماعیلی راد" داد و پس از مدتی نیز در ششم آذر ماه فرمانداری این شهرستان به "حسین توکلی کجانی" رسید ولی این تغییرات خللی در مسیر توسعه و آبادانی ری ایجاد نکرد.

بهره برداری از ۲۶۷ طرح عمرانی، خدماتی، آموزشی و بهداشتی طی هفته دولت و ایام الله دهه مبارک فجر، حل ۹۰ درصد مشکلات تولید کنندگان شهرستان ری در کارگروه رفع موانع تولید، اختصاص وام به تولید کنندگان روستایی، افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی، انتخاب شهرستان ری از میان ۱۸۰ شهر و شهرستان کشور به عنوان شهر خلاق و نمونه کتابخوانی، برگزاری نخستین المپیاد ورزشی روستایی شهرستان ری در مرداد ماه و برگزاری ۲۵۰ عنوان برنامه ورزشی در طرح ملی «فجر تا نوروز» از مهمترین رویدادهای شیرین شهرستان ری طی سال ۹۸ بود.

مردم شهرستان ری در انتخابات دوم اسفند ماه حضور پرشوری داشتند

مردم شهرستان ری به عشق ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب و همچنین خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و دفاع از حیثیت خون شهدا به ویژه سردار سلیمانی با وجود هوای سرد از ساعت های اولیه صبح دوم اسفند ماه با تشکیل صف‌های طولانی جلوی درب مساجد، مدارس و شعبه‌های اخذ رای انتخاباتی پرشوری را رقم زدند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح جمعه دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۴۶۰ شعبه اخذ رای در شهرستان ری آغاز شد، برغم تمامی مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه قبله تهران مانند انتخابات های مختلف دوره های گذشته با حضور پرشور در پای صندوق های رای دیگر به این وظیفه شرعی، ملی و حق قانونی خود در تعیین شرنوشت کشور وارد صحنه شدند.

مردم کربلای ایرن با وجود بوق و کرنای تبلیغاتی رسانه های غربی که تلاش می کردند مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند از ساعات اولیه صبح برای انداختن رای خود در صندوق ها در جلوی مساجد، مداری و محل های رای گیری صف کشیدند.

۲۶۷ طرح عمرانی طی سال ۹۸ در شهرستان ری به بهره برداری رسید

۲۶۷ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی با اعتبار بالغ بر ۹۶۵ میلیارد تومان طی هفته دولت و ایام الله دهه فجر طی سال  ۹۸ در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

۱۲۱ طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۵۵۸ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور ماه)‌ و ۱۴۶ طرح عمرانی، اشتغالزایی، صنعتی، کشاورزی، آموزشی، درمانی و ورزشی نیز طی ایام الله دهه فجر با اعتبار ۴۰۷ میلیارد ریال در شهرستان ری به بهره‌برداری رسید.

طرح باشگاه ورزشی تنیس با اعتبار ٧٠ میلیارد تومان در حسن آباد فشافویه، یک طرح بهداشتی با اعتبار ٢٣ میلیارد تومان و طرح‌های کشاورزی با اعتبار ٨٤٢ میلیون تومان از شاخص‌ترین طرح‌هایی بود که طی هفته دولت سال ۹۸ در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

بهره برداری ازطرح ساماندهی آب های سطحی جنوب استان تهران، افتتاح چهار مدرسه در بخش کهریزک و یک مجتمع رفاهی در باقرشهر، راه اندازی یک باب درمانگاه و شعبه تامین اجتماعی در بخش فشافویه و همچنین پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی برای افزایش سرانه درمانی شهرستان ری از جمله طرح هایی بود که در ایام الله دهه فجر در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است؛ همزمان با بهره برداری از طرح‌ها عمرانی و صنعتی شهرستان ری طی ایام الله دهه مبارک فجر برای یک هزار و ۱۱۵ نفر شغل مستقیم ایجاد شد.

۹۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان شهرستان ری در کارگروه رفع موانع تولید حل شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در روز ششم بهمن ماه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نوسانات ارزی را عمده‌ترین مشکل تولید کنندگان شهرستان عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان شهرستان ری در کارگروه رفع موانع تولید حل شده است.

موسی احمدی در این جلسه اظهار داشت:جلسات کارگروه رفع موانع تولید به صورت مستمر برگزار می شود که این جلسات موجب رفع مشکلات واحدهای تولیدی شده است.

وی مهمترین مشکلات تولید کنندگان شهرستان ری را کاهش سرمایه در گردش صاحبان واحدها تولیدی به دلیل نوسانات ارزی به یک سوم، تامین مواد اولیه و بوروکراسی طولانی ادارات برای صدور مجوز عنوان کرد.

افزون بر ۳۷ میلیاردریال وام به طرح‌های روستایی ری طی سال ۹۸ پرداخت شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری در ایام پایانی سال ۹۸ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۳۷ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۶ طرح روستایی و عشایری ثبت شده در سامانه کارا این شهرستان پرداخت شده‌است.

حمیدرضا داداشی اظهار داشت: بانک‌های عامل بیشترین تسهیلات را به طرح‌های احداث و توسعه گلخانه و دامداری پرداخت کرده‌اند که بر اساس آن ۹۲۴ اشتغال مستقیم و یکهزار و ۷۱۱ اشتغال غیر مستقیم در مناطق روستایی شهرستان ری ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و کارآفرینی امید، عامل پرداخت تسهیلات روستایی، عشایری در شهرستان ری هستند.

تولیدات کشاورزی شهرستان ری طی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابهه سال گذشته افزایش داشته اند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در ادامه این گزارش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تولیدات کشاورزی شهرستان ری در حوزه گندم، جو، کلزا، گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و ماهی های سردآبی و گرم آبی طی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابهه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اند.

محمد عباسی اظهار داشت: ۷۰ هزار تن گندم از سطح اراضی زیر کشت  شهرستان ری طی سال ۹۸ برداشت شد که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه متوسط تولید گندم در هر هکتار طی سال ۹۷، ۵ هزار و ۹۰۰ کیلو گرم بود، افزود: متوسط برداشت گندم در سال ۹۸ در هر هکتار بین ۶ تا هفت تن بود.

عباسی بارندگی‌های خوب بهاری و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی را اصلی ترین دلیل افزایش تولید گندم دانست.

تولید ماهی سردآبی در شهرستان ری ۱۰۰ درصد افزایش یافت

وی به تولید ۸۳ تن ماهی سردابی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان اشاره کرد و گفت: تولید ماهی سردآبی طی سال ۹۸ نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ افزایش یافته است.

عباسی افزود: تولید ماهی سردآبی طی سال ۹۷ در حدود ۴۰ تن بود که در سال ۹۸ با احداث پنج استخر پرورش ماهی شاهد افزایش ۲ برابری تولید ماهی سردآبی در شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: پرورش ماهی‌ در شهرستان ری به دلیل قرار گیری در کنار بازار مصرف بزرگ تهران منافع خوبی برای کشاورزان دارد که باید بیش از این در این صنعت سرمایه گذاری شود.

تولید گوشت مرغ در شهرستان ری ۳۲ درصد افزایش یافت

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در ادامه گفت: مرغداران ری با تولید یکهزار و ۵۰۹ تن گوشت سفید طی سال ۹۸ نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش تولید داشته‌اند.

عباسی با بیان اینکه هم اکنون ۹ واحد فعال نگهداری مرغ گوشتی با ۲۴۰ هزار و ۳۰۰ قطعه در شهرستان ری وجود دارد، عنوان کرد: این شهرستان رتبه پنجم تولید گوشت مرغ در استان تهران را دارد.

رشد چهار درصدی تولید شیر در شهرستان ری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در بخش دیگر سخنان خود به افزایش تولید شیر درسال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تولید شیر در سال ۹۸ در حدود  ۲۵۹ هزار و ۱۱۴ تن می باشد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود چهار درصد افزایش تولید یافته است.

عباسی با بیان اینکه شهرستان ری ظرفیت های خوبی برای نگهداری دام در استان تهران دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار دام سنگین در ۳۰۰ واحد صنعتی و ۱۰۸ واحد کوچک و روستایی در سطح این شهرستان نگهداری می‌شود.

تولید ذرت علوفه‌ای در شهرستان ری ۱۵ درصد افزایش یافت

وی در ادامه به تولید ذرت علوفه ای به عنوان کشت دوم پس از برداشت گندم و جو در اراضی کشاورزی شهرستان ری اشاره کرد و گفت: امسال ۴۸۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شد که به نسبت سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

عباسی اظهارداشت: ذرت علوفه‌ای در ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری به عنوان کشت دوم پس از برداشت گندم صورت می‌گیرد که طی سال ۹۸ به دلیل شرایط خوب آب و هوایی شاهد رشد چشمگیری در تولید این محصول بودیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ری با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه اول تولید ذرت علوفه‌ای را در استان تهران دارد، عنوان کرد: این محصول توسط دامداری‌های خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع‌آوری می‌شود.

عنوان "شهر خلاق کتابخوانی ایران" در سال ۹۸ به شهرری رسید

از میان ۱۸۰ شهر و شهرستان شرکت کننده در رویداد پایتخت کتاب ایران طی سال ۹۸، ابتدا شهرری به عنوان شهر خلاق و نمونه کنابخوانی ایران اعلام و سپس شهرهای بم، رفسنجان و اوز نیز این عنوان ارزنده را کسب کردند.

این طرح در چهارمین دوره خود قرار دارد و شهرستان ری نیز ازمیان ۱۸۰ شرکت کننده در بین پنج شهر نهایی برای کسب پایتختی کتاب انتخاب ودر نهایت عنوان شهر خلاق در حوزه کتاب وکتابخوانی را کسب کرد.

نخستین المپیاد ورزشی روستایی طی سال ۹۸ در شهرستان ری برگزار شد

نخستین دوره المپیاد ورزشی روستایی شهرستان ری در مرداد ۹۸ با رقابت سه هزار ورزشکار نوجوان در سالن شهدای روستای اسلام آباد سیمان آغاز شد.

این رقابت ها با حضور سه هزار ورزشکار نوجوان از ٤٥ دهیاری ری از ۲۶ مرداد آغاز و تا پنجم شهریورماه ادامه داشت.

٢ هزار ورزشکار مرد در ١٠ رشته از جمله طناب کشی، چوب کشی، فوتبال و فوتسال و یکهزار وزرشکار زن در رشته های بسکتبال سه نفره، تنیس روی میز، فوتسال و سایر رشته ها برای اولین بار با یکدیگر رقابت کردند.

المپیادهای روستایی با هدف کشف استعداد و جلوگیری از ایجاد فقر حرکتی در میان نوجوانان در ایام تابستان برگزار می شود و فرصت مناسبی برای شکوفایی استعداد جوانان و نوجوانان روستایی در ایام تعطیلی مدارس است که باید خانواده ها و مسئولان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

شهادت «وحید زمانی‌نیا» محافظ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از رویدادهای تلخ سال ۹۸ بود

شهادت «وحید زمانی‌نیا» محافظ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عملیات تروریستی۱۳ دی ماه ۹۸ یکی از رویدادهای تلخ شهرستان ری طی سال گذشته بود که با حضور پرشور مردم در تشییع پیکر این شهید جبهه مقاومت همراه شد.

شهید وحید زمانی‌نیا ۲۷ ساله از محافظان حاج قاسم سلیمانی و اهل شهرری بود که همراه او روز ۱۳ دی ماه در عملیات تروریستی امریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید به همراه «شهید مصطفی محمدمیرزایی» یکی دیگر از مدافعان حرم اهل بیت(ع) ۱۷ دی ماه سال ۹۸ پس از تشییع حماسی و با شکوه مردم شهیدپرور و ولایت مدار تهران و ری در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) آرام گرفتند.

گفتنی است: بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال ۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

شیوع ویروس کرونا از اول اسفند ۹۸ همزمان با سایر نقاط کشور دیگر حادثه ناگوار ری بود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری هفتم اسفند ماه با اعلام خبر وجود ویروس کرونا در شهرستان گفت: سه تیم واکنش سریع مقابله با ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت با لباس، پوشش و امکانات ضد عفونی خاص در این شهرستان تشکیل شده است.

علیرضا صدرایی با بیان اینکه محله دولت آباد و مرکز نگهداری سالمندان کهریزک ٢ نقطه حساس شیوع ویروس کرونا در  شهرستان ری است، افزود: تیم‌های واکنش سریع مقابله با ویروس کرونا متشکل از یک پزشک، کارشناس مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس آموزش هستند.

وی با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع شهرستان ری از نخستین ساعات گسترش اپیدمی کرونا در کشور تشکیل شده است، افزود: اعضای این تیم‌ها هر کجای شهرستان که مورد مشکوکی گزارش شود سریعا با امکانات کامل در محل حاضر می شوند و اقدامات تشخیصی و پیشگیری را برای اطرافیان شخص بیمار را انجام می دهند.

صدرایی با اشاره به اینکه نقاط بحرانی شهرستان ری بخصوص آسایشگاه خیریه کهریزک به صورت مستمر ضد عفونی و گندزدایی می شود، عنوان کرد: تیم های واکنش سریع شبکه بهداشت شهرستان ری به محض دریافت گزارش مثبت کرونا در محل حاضر می شوند و اقدامات لازم در خصوص انتقال نزدیکان فرد آلود به مراکز بهداشتی و ضد عفونی محل زندگی بیمار را انجام می دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تیم های واکنش سریع علاوه بر انتقال افراد مشکوک و ضد عفونی کردن محل زندگی بیمار اقدامات آموزشی و راه های جلوگیری از ابتلا به این ویروس منحوس را نیز به نزدیکان فرد آلوده آموزش می دهند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر درجنوب استان تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل وجود اراضی حاصلخیز کشاورزی و وجود شهرک های صنعتی قطب صنعت و کشاورزی استان تهران محسوب می شود.

برچسب‌ها شهرستان ری امامزاده شاه عبدالعظیم پروندهٔ خبری مهمترین رویدادهای استانها در سالی که گذشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آمریکا دونالد ترامپ شهرستان ری شهرستان ری به بهره برداری رسید کارگروه رفع موانع تولید کشاورزی شهرستان ری کنندگان شهرستان ری تیم های واکنش سریع تولید ماهی سردآبی حاج قاسم سلیمانی درصد افزایش یافت بهره برداری میلیارد تومان تولید کنندگان طی سال ۹۸ نسبت ایام الله دهه جهاد کشاورزی افزایش تولید مشکلات تولید ذرت علوفه ای سال گذشته طی هفته دولت استان تهران ویروس کرونا طرح عمرانی دوم اسفند سال ۹۸ سال ۹۸ شهر خلاق ضد عفونی ۹۰ درصد تیم ها طرح ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی

محمد علی نیکبخت در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو ۱۴۰۳) با تعدادی از تولید کنندگان و صادرکنندگان دیدار کرد و از آنان خواست برای ایجاد زنجیره ارزش راهبردی محصولات کشاورزی تلاش و کمک کنند.

او کشاورزی را « محور اقتصاد مقاومتی » دانست و به تولید کنندگان و صادرکنندگان اطمینان داد که وزارت جهاد کشاورزی بر اساس وظایف و ماموریت های قانونی خود در کنار آنان می ایستد.

نیکبخت هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید با مشارکت مردم را « توسعه زیرساخت‌های تولید » اعلام کرد و افزود: تا جایی که ظرفیت تولید در داخل کشور وجود داشته باشد اجازه واردات نخواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین‌المللی فرصتی است تا راه های افزایش و بهبود کیفیت تولید و رشد صادرات و درآمد زایی برای کشور ایجاد و هماهنگ شود.

اوگفت: برقراری ارتباطات چند سویه در نمایشگاه ها زمینه ساز حرکت زیر بنایی و جهادی افزایش تولید و تقاضا محور شدن محصولات کشاورزی است.

نیکبخت با ابراز خرسندی از حضور شرکت های موفق و کارآفرینان بزرگ در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ افزود: اطمینان دارم ظرفیت برای تولید محصولات کشاورزی در کشور فراوان است.

در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو که میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان و سرمایه گذار خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران است محصولات و دستاورد ها در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی و محصولات و ماشین آلات کشاورزی و محصولات شیلاتی عرضه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر دستگاه های دولتی با « نگاه حمایتی و تسهیل گرا » در کنار تولید و صادر کنندگان قرار گیرند ظرفیت و توان تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران چندین برابر افزایش خواهد یافت.

او، ورود توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری به حوزه کشاورزی را اجتناب ناپذیر خواند و اظهار داشت: تولید علمی و مدرن می تواند به ارزش افزوده بیشتر کمک کند تا شرایط افزایش تولید و بهبود کیفیت و رشد سودآوری در عرصه‌های مختلف کشاورزی فراهم شود.

نیکبخت در جریان بازدید از نمایشگاه تلاش داشت تا بیشتر مشکلات و نظرهای تولید و صادرکنندگان را بشنود ؛ به دیدارهای خود با وزیران و مقامات بسیاری از کشورها اشاره کرد که همواره از کیفیت بسیار عالی محصولات ایرانی ابراز رضایت می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • در سال ۱۸۱۶ جهان شاهد سالی بدون تابستان بود
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سالی خاص در تاریخ زمین؛ این کوه باعث شد تابستان از تقویم حذف شود +تصویر