Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-09@02:21:02 GMT

4 هزار و 575 تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در سراسر کشور ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۷۰۲

4 هزار و 575 تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در سراسر کشور ایجاد شد

معاون هماهنگ کننده ارتش، ایجاد چهار هزار و 575 تخت نقاهتگاهی،پایش سلامت و ضدعفونی خودروها در ورودی۸۰ شهر را از جمله قدامات ارتش در مقابله با ویروس کرونا دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر حبیب‌الله سیاری صبح امروز در مراسم افتتاح نقاهتگاه دو هزار تخت‌خوابی ارتش اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیمار در کشور چین وضعیت را تحت کنترل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع بیماری در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیروهای تابعه نیز ایجاد و اقدامات مهمی انجام شد.

وی افزود: به دنبال صدور فرمان فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه امام رضا(ع) ستاد کل به ارتش نیروهای ارتش فعالیت خود را افزایش دادند. 

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می توان به خدمات رسانی۳۲ بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن هزار و 600 تخت، راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد چهار هزار و 575 تخت نقاهتگاهی،پایش سلامت و ضد عفونی خودروها در ورودی۸۰ شهر،  ضد عفونی خیابان ها و اماکن عمومی، تبدیل خیاط خانه ها به کارگاه تولید ماسک، تبدیل اماکن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی کننده، بکارگیری تجهیزات یگان های جنگ نوین و تغییر کاربری برخی از آنها وساخت تجهیزات جدید اشاره کرد.

سیاری گفت: در جهت اجرایی شدن رزمایش، نیروی زمینی به صورت گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستادکل نیروهای مسلح و دستور فرمانده کل ارتش نیروی زمینی مامور به ایجاد نقاهتگاه دو هزار تختخوابی ظرف مدت ۴۸ ساعت شد که هدف اول نشان دادن توانمندی های ارتش در اتفاقات مشابه در کمترین زمان و هدف  دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور برای کاهش مدت بستری بیماران است. 

وی با بیان اینکه نیروی زمینی با اقدام به موقع و با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود امروز موفق شده است این ماموریت را با سرافرازی به انجام برساند، خاطرنشان کرد: نیروهای تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و مؤثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سیاری نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از ۳ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری میلادی ۳ رزمایش بزرگ را تا ۸ ماه می برگزار خواهند کرد. این رزمایش ها عبارتند از: رزمایش بین المللی ققنوس آنادولو (۷ تا ۱۸ می)، گرگ دریایی (۶ تا ۱۷ می) و رزمایش افس-۲۰۲۴.

رزمایش بین‌المللی آنادولو ۲۰۲۴ با شرکت جمهوری آذربایجان، قطر، لهستان، رومانی، عربستان سعودی و ترکیه در سومین فرماندهی پایگاه جت اصلی قونیه برگزار م ی‌شود.

هدف از این رزمایش، آزمایش و بهبود فرآیند فرماندهی و کنترل در محدوده عملیات امداد و نجات پرسنل، بهبود سطح همکاری بین عناصر گروه عملیات نجات پرسنل و با سایر کشورها در محیط رزمی و تعیین زمینه‌ های همکاری است.

روز رسانه‌ ای این رزمایش که در آن تیم هایی از فرماندهی نیرو، فرماندهی کل ژاندارمری و فرماندهی یگان ویژه و عناصر خارجی در آن شرکت خواهند کرد، ۱۶ ماه می خواهد بود.

رزمایش گرگ دریایی با هدف ارزیابی مدیریت عملیاتی و اثربخشی مدیریت فرماندهی نیروی دریایی و فرماندهی های تابعه آن در مارماریس روی می دهد. یگان‌ هایی از فرماندهی نیروی دریایی، فرماندهی نیروی هوایی و فرماندهی گارد ساحلی ترکیه نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

۱۵ هزار پرسنل در این رزمایش شرکت خواهند کرد که ۱۰۰ کشتی، ۸ زیردریایی، ۳۹ هواپیما، ۱۶ بالگرد، ۲۸ هواپیمای بدون سرنشین، ۷ خودروی دریایی بدون سرنشین، ۲ تیم SAT متشکل از ۸ نفر و ۳ تیم SAS متشکل از ۵ نفر شرکت خواهند کرد.

در چارچوب برگزاری رزمایش افس-۲۰۲۴ پایگاه فرماندهی مشترک و رزمایش آتش میدانی به کمک رایانه، به میزبانی ترکیه، تحت هدایت و مدیریت فرماندهی ارتش دریای اژه، با مشارکت کشورهای دوست و متحد برگزار می شود.

این رزمایش، رزمایشی با بیشترین مشارکت در میان رزمایش‌ های سری EFES خواهد بود که تا به امروز انجام شده است.

کد خبر 6100926

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری
  • استخدام بیش از ۱۵۰۰ «ماما» در کشور طی سال گذشته
  • بیش از ۱۵۰۰ «ماما» در سال گذشته استخدام شدند
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور