Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکرم نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این روزها که استان ما درگیر ویروس کرونا است همه باید نکات بهداشتی را جدی بگیریم تا از گسترش آن جلوگیری شود.

وی افزود: از آنجا که روستاهای استان نیز در معرض این ویروس قرار دارند لازم است نکات بهداشتی در این مناطق هم جدی گرفته شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: با توجه به نقش دهیاران در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نکات مهم بهداشتی به دهیاران ابلاغ شده تا نسبت به پاکسازی و ضدعفونی روستاها موارد لازم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی بیان کرد: در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با ویروس کرونا مقرر شد عملیات گندزدایی روستاها با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای صورت گیرد و از پاشیدن مواد ضد عفونی کننده بر روی دستگاه‌های عابر بانک‌ها اکیداً خودداری شود همچنین دهیاران دقت داشته باشند نیازی به گندزدایی سطح معابر و خیابان‌ها به صورت گسترده نیست.

وی اظهار داشت: همچنین لازم است همه کسانی که در عملیات گندزدایی مشارکت می‌کنند مجهز به ماسک، دستکش، لباس یا کاور از جنس نایلون و پلاستیک باشند تا خودشان نیز آسیب نبینند.

نجفی یادآور شد: مکان‌های مورد نظر برای گندزدایی در روستاها شامل اطراف سطل‌های زباله، خودروهای حمل پسماند، سطل‌های نگهداری و حمل پسماند، اطراف ورودی و محوطه بیرونی و مراکز بهداشتی و درمانی، ورودی مغازه‌ها و واحدهای صنفی، ورودی و محل‌های تجمع تفرجگاه‌ها و یا توقفگاه‌های بین راهی، ورودی و محوطه اماکن متبرکه و مساجد، زیارتگاه‌ها، مراکز ورزشی و هنری، دستگاه‌های عابر بانک ورودی بانک‌ها، پارک‌ها (صندلی‌ها، وسایل بازی، وسایل ورزشی و سرویس‌های بهداشتی) پمپ بنزین‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی، کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها، ورودی و محوطه بازارهای فصلی و دائمی، ورودی ادارات و دفاتر دهیاری‌ها و شوراها، ورودی و محوطه ترمینال‌های بین شهری و روستایی است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین افزود: مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین ماده گندزای محیطی ترکیبات هیپو کلرید سدیم است که نحوه تهیه و استفاده از محلول گندزدای محیطی، تواتر زمانی و واحد متوالی گندزدایی نیز طی دستورالعملی به همه واحدهای تابعه ابلاغ شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های دهیاران در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، از آنان خواست به منظور ساماندهی و نتیجه بخش بودن اقدامات بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا و همچنین جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی آتی، نسبت به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ابلاغی توسط مدیریت بحران استان توجه کنند.

نجفی اظهار امیدواری کرد با همکاری روستاییان و رعایت نکات بهداشت فردی و گروهی بتوان از شیوع ویروس کرونا در روستا جلوگیریو به سلامت مردم کمک کرد.

کد خبر 4885694

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین ضدعفونی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی نوروز شهرکرد حوادث چهارشنبه سوری ضدعفونی بارش باران قزوین سیلاب ورودی و محوطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند