Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه فرامنطقه ای « رأی الیوم » چاپ لندن در شماره امروز (چهارشنبه) خود طی گزارشی درباره اقدامات لبنان برای مقابله با ویروس کرونا نوشت : « حسان دیاب » نخست وزیر لبنان در نشست دیروز (سه شنبه) هیات دولت این کشور بر لزوم همبستگی اجتماعی تاکید کرد و گفت که دولت موظف است در ارتباط با بحران کرونا به مردم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ، دیاب همچنین از تمامی وزارتخانه های تابعه خواست تا سررسیدهای مالی خود را به حال تعلیق درآورند و پرداخت عوارض و مالیات و قبض های آب و برق و تلفن و بیمه و دادگاه ها را به حال تعلیق درآورند.

هیات دولت لبنان تصمیم گرفت به دلیل انتشار ویروس کرونا مردم را به مدت شش ماه از پرداخت مالیات ارزش افزوده به ادارات کل و نهادهای دولتی و شهرداری ها معاف کند.

بر اساس این گزارش ، دولت لبنان همچنین قانون تعلیق برخی از مواد بودجه سال ۲۰۲۰ را به تصویب رساند .

این قانون به شهرداری ها و نهادهای دولتی این امکان را می دهد تا به منظور ارائه خدمات اجتماعی و بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا به نهادهای دولتی و خصوصی کمک کرده و در همین رابطه هزینه ای را اختصاص دهند.

رأی الیوم خاطرنشان کرد: دولت لبنان به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به منظور وادار کردن افراد به باقی ماندن در خانه هایشان در اواسط ماه جاری میلادی تصمیم به بسیج عمومی گرفت.

گسترش ویروس کرونا به وخامت بحران اجتماعی که لبنانی ها در نتیجه بحران اقتصادی با آن دست به گریبان هستند، شدت بخشید و همین امر دولت راوادار کرد تا به منظور همیاری اجتماعی طرحی را تهیه و تدوین نماید.

با توجه به اقدامات یاد شده و مراعات نکات بهداشتی از سوی شهروندان لبنانی شمار تلفات حاصل از ویروس کرونا در لبنان ۴ نفر و تعداد افراد مبتلا به آن ۲۶۷ نفر گزارش شده است .

بر اساس نتایج تحقیق به عمل آمده توسط دانشگاه ملی لبنان انتشار یافته در هفته گذشته، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور اواسط آوریل (اواخر فروردین) ‌ ممکن است به هزار و ۱۶ و در اول ماه مارس ( یازدهم اردیبهشت) ‌ به کمتر از ۲  هزار نفر برسد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸)  به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

۱۴۸۷

برچسب‌ها ویروس کرونا لندن چین دولت لبنان پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لندن چین دولت لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان ویروس کرونا لندن چین دولت لبنان ویروس کرونا دولت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا پیشنهاد یک بسته مالی به ارزش یک میلیارد یورو به لبنان را مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (پنجشنبه) در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان و نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهوری قبرس خاطرنشان کرد اتحادیه اروپا پیشنهاد یک بسته مالی به ارزش یک میلیارد یورو به لبنان را مطرح کرده است.

براساس گزارش العربیه، رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که این بودجه از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: «اتحادیه اروپا همچنین از نیروهای مسلح لبنان با تجهیزات و آموزش برای مدیریت مرزهای این کشور حمایت خواهد کرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته