Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار ایران اعلام کرد بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه سال ۹۸ در بین استان های کشور مربوط به استان ایلام با ۴۲ درصد و کمترین آن مربوط به استان­ فارس با ۳۰.۷ درصد بوده است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز آمار ایران، در اسفند ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١ =١٣٩٥) به ٢ ,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٥ درصد افزایش نشان می ­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان های خراسان رضوی و همدان با ٢.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با .٥ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٢. درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٢٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان  (١٥.١ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٤.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤٢. درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ فارس (٣ .٧ درصد) است.

خانوارهای شهری

در اسفند ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١ =١٣٩٥) به ١٩٩,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٤ درصد افزایش نشان می­ دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان گلستان با ٢.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان های مازندران ، چهارمحال و بختیاری و بوشهر با .٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٢.٢ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٢٩. درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (١٥.٥ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای شهری به عدد  ٣٤.٤ درصد رسید . بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (٤١.٢ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  فارس (٢٩.١ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در اسفند ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١ =١٣٩٥) عدد ٢ ٦,٢ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ١.٨ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان همدان با ٤.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با .١ درصد کاهش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢١.١ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ هرمزگان (٣١.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (١٣.٥ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای روستایی به عدد ٣٧.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤٥.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٣٢.٨ درصد) است.

کاهش تورم نقطه‌ای در اسفند ماه/ تورم سالانه 34.8درصد شد

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تورم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تورم تورم مربوط به استان ایلام خانوارهای روستایی تورم نقطه به نقطه نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای خانوارهای شهری خانوارهای کشور اسفند ماه ١٣٩٨ اسفند ماه درصد افزایش نسبت به ماه شاخص کل ١ درصد ٨ درصد ٥ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

امتداد - براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفند‌ماه سال 1402، بیش از 9 میلیون و 100 هزار فقره چک به ارزشی حدود 6925 هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، 9.2 درصد و از نظر مبلغ، 15.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است. 

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.
براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱٫۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸٫۳ درصد است. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا