Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سانترا گوپا» استاد اپیدمیولوژی (همه‌گیری) که ریاست این تحقیقات را برعهده داشت به نشریه فایننشال تایمز گفت: تائید نتایج به‌دست آمده به این معناست که از هر یک هزار مبتلا به کرونا کمتر از یک نفر نیاز به درمان در بیمارستان داشته اند.

وی بر همین اساس خواستار آغاز تحقیقات گسترده سرم‌شناسی (serological surveys) شد تا میزان شیوع این ویروس در سراسر کشور اندازه گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش‌های سرم‌شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به‌جای یافتن آنتی‌ژن یا عامل بیماری‌زا در بدن، آسان‌تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی‌ژن (پادتن (آنتی‌بادی)) ویروس جستجو شود. بر این اساس بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجههٔ فرد با ویروس تلقی می‌شود.

به گزارش فایننشال تایمز، تحقیقات دانشگاه آکسفورد مبتنی بر این نظریه است که احتمالا ویروس کرونا تا حداکثر اواسط ژانویه (اواخر دی) به انگلیس رسیده و به صورت پنهان به افراد سرایت کرده تا نخستین مورد ابتلا اواخر ماه فوریه (اواسط اسفند) اعلام شد.

این نتایج با تحقیقات هفته گذشته دانشگاه ایمپریال کالج لندن در این زمینه که بر سیاست‌های دولت تاثیر گذاشت و به اعلام مقررات منع رفت و آمد در انگلیس منجر شد، متفاوت است. این شیوه در راستای تائید سیاست ایمنی گله‌ای است که شیوع کرونا زمانی متوقف می‌شود که افراد جامعه به اندازه کافی نسبت به این ویروس ایمن شده اند.

دولت بوریس جانسون دو هفته پیش از اجرای این سیاست (ایمنی گله‌ای) که البته به صورت علنی هم اعلام نشد، دست کشید و خواستار بسته شدن مکان‌های عمومی در سراسر انگلیس شد.

با این حال نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد به این معناست که انگلیسی‌ها در دو ماه گذشته در معرض کرونا قرار گرفته و به گفته فایننشال تایمز اگر آزمایش‌ها هم این مساله را تائید کند احتمالا مقررات منع رفت و آمد زودتر از موعد برداشته می‌شود.

محققان دانشگاه آکسفورد با همکاری استادان دانشگاه کمبریج و کنت، خواستار آغاز هرچه سریعتر آزمایش‌های سرم‌شناسی از مردم هستند تا بتوانند ادعای خود را اثبات کنند. آنها امیدوارند تا آخر هفته جاری مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب و نتیجه نهایی را در چند روز آینده اعلام کنند.

این ادعا درحالی مطرح شده که آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است و دولت پیش بینی می کند این تعداد در روزها و هفته‌های آینده به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کند.

نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته با اعلام وضعیت اضطراری از مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند.

۲۰۲۳

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستم ایمنی بدن انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستم ایمنی بدن انگلستان ویروس کرونا سیستم ایمنی بدن انگلستان دانشگاه آکسفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر دوشنبه به شهر مقدس قم سفر کرد و با حضور در دانشگاه قم در همایش گرامیداشت مقام استاد که در سالن مفید این دانشگاه برگزار شد حضور یافت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین سالن جلسات «حکمت» دانشگاه قم که از مجهزترین سالن ها با امکانات دیجیتال در بین دانشگاه های کشور است را افتتاح کرد.

زلفی‌گل در ادامه بلوار تازه تاسیس این دانشگاه که به نام «علامه مصباح یزدی» نامگذاری شده را نیز افتتاح کرد و سخنان کوتاهی با تشکر از تلاش های صورت گرفته در عرصه عمرانی دانشگاه قم گفت: این امر توفیقی است که دستندرکاران و مسوولان دانشگاه مسیر علم آموزی دانشجویان و فرزندان این سرزمین را هموار می کنند و امید است شاهد آثار پر خیر و برکت آن در جامعه اسلامی ایران باشد.

کد خبر 6098277

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ادعای بزرگ خبرنگار صداوسیما درباره میزان حقوق ماهیانه‌اش | فیلم
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه