Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش تیم کشتی آزاد گفت: خیلی به رشته‌های ورزشی دیگر علاقه ندارم و نه نگاه می‌کنم و نه دنبال می‌کنم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علیرضا کریمی، آزاد کار خوب  و آینده کشتی ایران که این روزها برای حضور مجدد در المپیک تلاش می‌کند با خبرگزاری برنا گفتگویی را انجام داده که در ادامه آن را می‌خوانید:

وضعیت رشته شما در سال 98 چگونه بود؟

سالی که گذشت در کل خوب بود هم در مسابقات آسیایی توانستم مدال طلا بگیرم و هم در مسابقات جهانی توانستم نتیجه نسبتا خوب و مدال نقره به دست بیاورم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی هم رفته سال بدی نبود و شکر خدا ان‌شاءالله سال آینده هم برای همه دوستان و برای بنده هم سال خوبی باشد.

شاید خیلی جای سوال باشد برای مردم که ورزشکاران و قهرمانان اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذارنند؟ شما اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذرانید؟

ما معمولا بیشتر اردو هستیم و در اردوها هم که اکثر مواقع مشغول تمرین هستیم یا استراحت می‌کنیم یا کتاب می‌خوانیم یا فیلم می‌بینم و آهنگ گوش می‌دهم و با بچه‌ها می‌رویم بیرون و دوری می‌زنیم.

آخرین فیلم یا کتاب و موسیقی چه بوده؟

آخرین کتابی که دارم می‌خوانم نامش یادم نیست حضور ذهن ندارم.

اگر کشتی را انتخاب نمی‌کردید سراغ چه رشته‌ای می‌رفتید؟

والا من خیلی به رشته‌های ورزشی دیگر علاقه ندارم و نه نگاه می‌کنم و نه دنبال می‌کنم. نمی‌دانم اصلا ورزشکار می‌شدم یا نه اگر کشتی گیر نمی‌شدم.

به جز کشتی تا به حال پایتان را به سالن ورزشی گذاشتید برای دیدن مسابقه؟

نه.

به فوتبال علاقه دارید؟

نه خیلی پیگیری نمی‌کنم و نگاه نمی‌کنم به ورزش علاقه ندارم. فوتبال هم به پلی استیشن علاقه دارم و بازی می‌کنم و پیگیرم.

چرا اکثر ورزشکاران منهای فوتبال از فوتبال دل خوشی ندارند و زیاد دوست ندارد؟

من فوتبالیست‌ها را دوست دارم.  به نظر من نباید مقایسه شود این موضوع چون فوتبال در   همه کشورها و همه دنیا بحثش جداست با ورزش‌های دیگر ولی به نظر من چون به ورزشکاران دیگر آن طور که باید و لیاقت‌شان است بها داده نمی‌شود و حق‌شان داده نمی‌شود فکر‌می‌کنم علتش این باشد البته من نظرم این است که فوتبال بحثش جداست. طبیعی است که توجه بیشتری شود به آن چون فوتبال لیگش جذابش کرده و باعث درآمدزایی شده وگرنه تیم ملی‌اش این طور نیست.

چقدر اهل فضای مجازی هستید؟

فضای مجازی اینکه بگویم نیستم دروغ گفتم در طول روز سر می‌زنم اما سعی می‌کنم تعادل را رعایت کنم خیلی دوست ندارم بیش از حد درگیر فضای مجازی باشم در  حد تعادل خوب است.

بیشتر مخرب است یا مفید؟ مخصوصا برای ورزشکاران؟

بستگی به نوع استفاده دارد هم می‌تواند مفید باشد و هم بسیار مخرب. به عنوان مثال کسی می‌رود در پیج‌هایی در فضای مجازی که بسیار آموزنده است و مطالبی می‌تواند یاد بگیرد که به سختی می‌تواند در کتاب‌های مختلف جمع‌آوری کند اما در آنجا راحت در اختیار است. از طرفی هم اگر برود در فضاهای حاشیه‌ای و مخرب واقعا آفت کار و فعالیت به خصوص ورزشکاران ملی‌پوش می‌تواند باشد.

بهترین عیدی را از چه کسی گرفتید؟

خیلی وقت است عیدی نگرفتم ولی از پدر و مادر و اقوام گرفتم عیدی هم دادم. عیدی گرفتن شیرین‌تر است.

متأهلید یا مجرد؟

فعلا مجرد هستم خدا را شکر. فعلا هم قصدی ندارم تا خدا چه بخواهد شاید 2 ماه دیگر شاید 10 سال دیگر.

هدف و برنامه برای سال جدید؟

سال جدید سال المپیک است و مسابقات المپیک در پیش رو است. داریم تمرین می‌کنیم و تمام سعی و تلاشمان را می‌کنیم که انشالله در مرحله اول بتوانم ملی‌پوش شوم و دوبنده تیم‌ملی را بر تن کنم. ان‌شاءالله از این فیلتر گذشتم بعد از آن در مسابقات المپیک توکیو بتوانم یک مدال خوشرنگ بگیرم.

آرزوی شما برای مردم ایران در سال جدید؟

برای همه مردم اول از همه آرزوی سلامتی دارم و بعد هر کسی آرزو و هدفی دارد و آنچه می‌خواهد خواسته دلی که دارد به آن برسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی کشتی آزاد فدراسیون کشتی کشتی علیرضا کریمی نوروز99 ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد؛ آلبر کامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی به‌تازگی با ترجمه محمدرضا عشوری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات بِلْکنپ چاپ شده است.

«زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد» به دو موضوع سکوت و پایبندی که به‌عقیده رابرت زارتسکی، کمتر در آثار کامو دیده شده‌اند، اختصاص دارد. سکوت مد نظر، سکوتی است که بر اثر حضور ساکت و خاموش مادر در آثار کامو بازتاب پیدا کرده است. تنها آرزو و حسرت کامو این بود که مادرش نوشته‌هایش را می‌خواند. مساله پایبندی هم به تأثیر پدر در زندگی کامو اشاره دارد. او هیچ‌وقت فرصت نکرد پدرش را بشناسد اما در تمام عمر به تنها آموزه‌اش وفادار ماند؛ پایبندی به انسان و ذات انسانی.

البته به‌جز سکوت و پایبندی، سه‌موضوع ثابت آثار کامو یعنی عصیان، میانه‌روی و پوچی هم در این‌کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. چون این‌اعتقاد وجود دارد که اندیشه و تفکرات کامو بر این‌سه‌اصل استوار بوده است.

محمدرضا عشوری مترجم این‌کتاب درباره لفظ ابسورد که در مطالعه کامو بسیار بسامد دارد، می‌گوید در اغلب فرازهای این‌اثر، absurd را ابسورد ترجمه کرده نه پوچی. چون پوچی بیشتر به نیهیلیسم نزدیک است تا ابسورد و در نظر کامو، بین ابسورد و نیهیلسم تفاوت وجود دارد؛ همان‌طور که بین عصیان و انقلاب هم تفاوت قائل است.

کتاب پیش‌رو به‌جز سخن آغازین و سخن پایانی، ۵ فصل دارد. عناوین ۵ فصل مورد اشاره به این‌ترتیب‌اند: ابسورد، سکوت، میانه‌روی، پایبندی، عصیان.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

اولریش فن ویلامویتش پژوهشگر آثار کلاسیک زمانی گفته بود: «برای به سخن واداشتن مردم باستان، باید از خون خود تغذیه‌شان کنیم.» کامو هم همین را می‌گوید: «اسطوره‌ها به‌خودی‌خود حیات ندارند. منتظرند تا ما به آن‌ها حیات ببخشیم.» و زمانی که زنده می‌شوند رشد می‌کنند و تکامل می‌یابند. اندکی پس از انتشار اسطوره سیزیف در سال ۱۹۴۲، کامو به این‌نتیجه رسیده بود که باید از ابسورد فراتر برود. با این‌تشخیص درستی از وضع بشر داشت آگاه بود که این آموزه‌ راهنمای مناسبی برای شرایط ناامیدکننده فرانسه تحت اشغال نازی‌ها نیست. کامو، قبل از آن‌که به جنبش مقاومت بپیوندد و نهایتا ویراستار روزنامه زیرزمینی کُمبا شود، مشغول برنامه‌ریزی برای نوشتن دوره دوم آثارش بود با مضموم عصیان.

این‌تغییر دیدگاه به خلق طاعون، صالحان و عصیانگر منجر شد: سه‌گانه جدیدی که کامو آن را پرومته نامید.

این‌کتاب با ۲۱۶ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6092063 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • چالهان اوعلو: از هیچ کس الهام نگرفتم؛ پیرلو مانند من دفاع نمی کرد
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • پیام ترسناک هالند: آماده حمله هستم!
  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد