Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:28:00 GMT

نمونه برداری سه قلاده سگ تلف شده در لرستان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۴۷۹۳

نمونه برداری سه قلاده سگ تلف شده در لرستان

زینب محمدخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در روستای شورآبه بهرام بیگ در بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت سه قلاده سگ در استان تلف شدند و به منظور آرامش روانی مردم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان از این حیوانات نمونه برداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه حساسیت در این موضوع به دنبال اعلام خبر ابتلای ۲ قلاده سگ در هنگ کنگ به بیماری کرونا ایجاد شده که این حیوانات از طریق صاحب آلوده به کرونا مبتلا شدند اظهار داشت: بر اساس دانش کنونی امکان انتقال کرونا از دام به دام و یا از دام به انسان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدخانی ادامه داد: تاکنون علایم حاد ابتلا به ویروس کرونا در حیوانات مشاهده نشده اما به جهت آرامش و احساس امنیت مردم استان نمونه برداری سگ های تلف شده در استان در دست بررسی است و به زودی نتایج این آزمایش مشخص خواهد شد.

وی عنوان کرد: حتی در صورت مثبت بودن جواب این آزمایش ها هیچگونه ترس و دلواپسی در راستای انتقال بیماری کرونا از حیوان به انسان وجود ندارد و اداره کل دامپزشکی در روستای مذکور تا شعاع ۱۰ تا ۱۲ روستای اطراف را ضدعفونی و گندزدایی کرده  و مراتب کاملا تحت کنترل است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه هر ساله در فصل بهار بیماری ویروسی گوشتخواران با علایم تب، ضعف بدنی و تلفات در بین حیوانات شایع می شود گفت: هیچگونه نگرانی در خصوص انتقال این بیماری از دام به انسان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: همچنین تلفات چند راس دام در رومشکان گزارش شده که پس از بررسی توسط کارشناسان و مراجعه به صاحب دام ها مشخص شد که تلفات به دلیل مسومیت غذایی بوده و هیچ ارتباطی به ویروس کرونا نداشت.

محمدخانی تاکید کرد: به محض مشخص شدن جواب آزمایشات سگ های تلف شده نتایج به هم استانیها اعلام می شود و هم اکنون نیز یک تیم کارشناسی در منطقه در حال پایش نهایی وضعیت منطقه هستند.

تا پنجم فروردین ماه ابتلای ۵۴۱ نفر در لرستان به کرونا و مرگ ۳۵ نفر از این تعداد تایید شده است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا لرستان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لرستان سازمان دامپزشکی کشور ویروس کرونا لرستان سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد