Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از مدت ها کش و قوس سرانجام رهبران جمهوری خواه و دموکرات برای تصویب لایحه مقابله با کرونا به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هر چند هنوز مذاکره بر سر برخی موارد لایحه عظیم دو تریلیون دلاری پیشنهادی دولت ترامپ برای مقابله با کرونا در جریان است اما رهبران دو حزب اصلی این کشور بر سر تصویب این لایحه به توافق رسیده و انتظار می رود عصر امروز لایحه به تصویب نهایی در مجلس سنا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتظار می رود نیم تریلیون دلار از این اعتبارات به صورت مستقیم به شهروندان آمریکایی پراخت شود. هر شهروند آمریکایی که کمتر از ۷۵ هزار دلار در سال درآمد داشته باشد یارانه کمکی تا سقف ۱۲۰۰ دلار از دولت دریافت خواهد کرد. این مبلغ برای خانواده های چهار نفره و بیشتر به ۳۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. 

به گفته استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در این بسته اعتباری در حدود ۶۱ میلیارد دلار برای شرکت های مسافری در نظر گرفته شده که ۳۲ میلیارد دلار به شکل کمک هزینه و ۲۹ میلیارد دلار به شکل وام خواهد بود. 

دولت آمریکا هم چنین در نظر دارد مبلغی حدود ۳۵۰ میلیارد دلار را به شکل وام در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار دهد تا از ورشکستگی آن ها جلوگیری شود. اعتباراتی در حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار نیز در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی و تا ۲۵۰ میلیارد دلار اعتبار در اختیار شرکت های بیمه ای و بازنشستگی قرار خواهد گرفت.

شرکت های داروسازی ۱۰ میلیارد دلار و شرکت های تولید ماسک و محصولات ضدعفونی چهار میلیارد دلار اعتبار دریافت خواهند کرد.

دولت ترامپ هم چنین پیشنهاد کرده است تا ۷۵ میلیارد دلار بودجه کمکی اضطراری در اختیار دولت های محلی قرار گیرد اما بیشتر سناتورها از هر دو حزب خواستار افزایش ای مبلغ هستند. نانسی پلوسی، رییس کنگره خواستار افزایش بسته پیشنهادی به ۲،۵ تریلیون دلار شده که بخش بزرگی از این افزایش مربوط به پرداخت یارانه تا سقف ۱۵۰۰ دلار به جای ۱۲۰۰ دلار به شهروندان آمریکایی است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا کرونا در جهان تریلیون دلار میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟

یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک و چت‌بات گراک است.

به‌گزارش The Information، ایلان ماسک در حال نزدیک‌شدن به معامله‌ی اولیه با سرمایه‌گذاران بالقوه ازجمله Sequoia Capital است که در سال ۲۰۲۲ در ایکس (توییتر سابق) ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

منابع داخلی مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه مقدار سرمایه اختصاص دهد یا چه شرکت‌های دیگری ممکن است در جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند؛ اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تأیید کردند که Sequoia قصد دارد در این معامله شرکت کند. ماسک پیشنهاد کرده است که شرکت‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که این سرمایه ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند که فاصله‌ی چندانی با ارزش‌گذاری آنتروپیک ندارد. آنتروپیک، یکی دیگر از رقبای OpenAI است که اعضای سابق این شرکت آن را تأسیس کرده‌اند و در اوایل سال ۲۰۲۴، سومین مرحله‌ی جذب سرمایه را با ارزشی حدود ۱۸٫۴ میلیارد دلار افزایش داد.

با اینکه استارتاپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است، به‌نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازدهی کلان این شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها بر موج عظیم هوش مصنوعی سوار می‌شوند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI اوایل مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۳) چت‌بات گراک را به مدل زبانی Grok-۱.۵ به‌روزرسانی کرد. این چت‌بات که نسخه‌ی پیشرفته‌تر گراک است، به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شرکت OpenAI معرفی شد و در‌اختیار کاربران نسخه‌ی پریمیوم شبکه‌ی اجتماعی ایکس قرار گرفت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی