Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: بهترین رویکرد برای جلوگیری از تکرار وقوع سیل‌ در جنوب استان کرمان این است که، سیل بند «خرم» که در سال های ۵۲ و ۵۳ در شرق شهرستان جیرفت احداث شده و قرار بود این سیل بند تا جازموریان ادامه پیدا کند، تکمیل شود تا در آینده دیگر شاهد وقوع چنین سیلابهایی در جنوب استان کرمان نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "محمدجواد فدایی" صبح امروز در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهور درباره وضعیت سیل در جنوب و شرق استان کرمان اظهار کرد: سیلی که در روز سوم فروردین ماه در شهرستان رودبار جنوب و بخش جازموریان را داشتیم، عینا در فروردین ماه و دیماه سال ۹۸ نیز در این مناطق از استان کرمان تجربه کرده بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از تکرار وقوع اینگونه سیل ها جلوگیری کنیم افزود: بهترین رویکرد برای جلوگیری از تکرار وقوع سیل‌ در جنوب استان کرمان این است که، سیل بند «خرم» که در سال های ۵۲ و ۵۳ در شرق شهرستان جیرفت احداث شده و قرار بود این سیل بند تا جازموریان ادامه پیدا کند، تکمیل شود تا در آینده دیگر شاهد وقوع چنین سیلابهایی در جنوب استان کرمان نباشیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه با تکمیل شدن این سیل بند دشت جازموریان و منطقه رودبار جنوب از وقوع سیلاب های احتمالی تا حدود زیادی در امان خواهد بود افزود: با توجه به اینکه این پروژه سالیانه ۲۵۰ میلیون مترمعکب آب به سفره های آب زیرزمینی تغذیه می کند و این تغذیه خود سبب صرفه جویی در هزینه ۲.۵ میلیارد دلاری شیرین کردن آب دریا و انتقال آب به این منطقه خواهد شد؛ درخواست تکمیل این پروژه را در این نشست ویدیو کنفرانس به رییس جمهور ارائه کردیم.

فدایی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: در خود استان کرمان با توجه به درآمدهای حاصله از معادن و منابع دیگر داخلی می توانیم اعتبار تکمیل این پروژه را تامین کرد.

وی درباره خسارت های وارده به جنوب استان کرمان در پی وقوع سیل سوم فروردین ماه در این منطقه نیز گفت: در این نشست رییس جمهور قول مساعد برای جبران خسارات وارده به این منطقه را دادند و ایشان نیز قول دادند که با فراهم کردن موارد لازم، عملیات تکمیل پروژه سیل بند جنوب استان کرمان به زودی آغاز شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان سیل اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی جنوب استان کرمان وقوع سیل سیل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 

مسعود افشار معاون مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: از این تعداد چاه ۷ حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک حلقه در اجرای پروژه‌های حفاری تکمیل نهایی و تحویل کارفرما گردید.

او با بیان اینکه همچنین در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به رقم ۸ هزار و ۵۹۸متر رسید، افزود: در زمان حاضر ۲۱ دکل ناوگان حفاری شرکت در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.

افشار اظهارکرد: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در دست اجرا و از حداکثر ظرفیت‌های سازمان در ارتباط با پیشبرد و تحقق برنامه‌ها در سال ۱۴۰۳ استفاده به عمل می‌آید. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد