Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@11:28:33 GMT

همتی: بخشی از منابع مسدود شده ایران آزاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۵۵۴۲

همتی: بخشی از منابع مسدود شده ایران آزاد می‌شود

رییس کل بانک مرکزی از احتمال آزاد شدن برخی منابع مالی مسدود شده ایران خبر داد و گفت: امیداوریم بتوانیم از این منابع آزاد شده برای تامین کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نیازهای ضروری مردم، استفاده کنیم.

قدس آنلاین؛  عبدالناصر همتی در حاشیه نشست هیات دولت گفت: با تلاش‌های وزارت امور خارجه و بانک مرکزی، احتمال آزاد شدن بخشی از منابع مسدود شده کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این منابع با فشار دولت آمریکا در سایر کشورها مسدود شده بود. بر اساس خبرهایی که داریم این منابع احتمالا آزاد شود.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: امیداوریم بتوانیم از این منابع آزاد شده برای تامین کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نیازهای ضروری مردم، استفاده کنیم.

همتی اضافه کرد: به کارشناسان بانک مرکزی اعلام کرده ایم که پیگیری کنند تا از منابعی که به تدریج آزاد می شود برای رفاه مردم استفاده شود.

وی درباره تامین ارز کالاهای اساسی گفت: تامین کالاهای  اساسی برای کشور به طور جدی دنبال می شود و از این نظر، فراوانی کامل داریم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: سال گذشته ۱۵میلیارد دلار دارو و کالای اساسی وارد کشور شد که این روند ادامه دارد.

*تذکر همتی به بانک های متخلف

همتی با تذکر به بانک ها، گفت: بانک مرکزی اعلام کرده بود که کسب و کارهایی که از کرونا آسیب دیده اند می توانند پرداخت تسهیلات خود را به تعویق بیندازند اما پرداخت اقساط همه تسهیلات قرض الحسنه به مدت سه ماه به تعویق می افتد.

رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بر این اساس، هیچ پرداخت قسطی برای تسهیلات قرض الحسنه در اسفند، فروردین و اردیبهشت انجام نمی شود.

همتی افزود: اما برخی بانک ها از این بخشنامه، برداشت درستی نداشته و اعلام کرده بودند که اگر افراد تمایل داشته باشند، پرداخت اقساط‎شان به تعویق می افتد، بنابراین از حساب برخی افراد برداشت کرده بودند.

وی ادامه داد: دیروز بخشنامه جدیدی را به بانک ها ابلاغ کردیم که در آن تاکید شد هیچ وام قرض الحسنه ای نباید در این سه ماه، اخذ شود و اقساط آنها باید به انتهای اقساط اضافه شود.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: اگر بانک ها از حساب فردی برداشت کرده اند باید آن را به حساب افراد بازگردانند.

وی با اشاره به سال جهش تولید، گفت: امیدواریم بانک مرکزی و شبکه بانکی کمک کنند که جهش تولید در کشورمان در ماه های آینده به نتیجه ملموسی برسد و شاهد رونق بیشتر اقتصاد کشورمان باشیم.

رییس کل بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد که با پایان شیوع کرونا شاهد بهبود شرایط اقتصادی کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی رییس کل بانک مرکزی مسدود شده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)

رییس جمهور در مراسم گرامیداشت روز معلم:موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب شناسی و آسیب زدایی از جامعه و اساس برای ارتقاء یک نسل است.

تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه شناسان، آسیب شناسان و خانواده‌های گرامی دارند. بر همین اساس آموزش و پروش مسله اول در کشور برای ماست.

انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش رشد خواهد کرد و محور اصلی آن معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم) استقبال پرشور مردمی از ابراهیم رئیسی در سریلانکا (فیلم) کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)

دیگر خبرها

  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟