Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:46:34 GMT

آزادی زندانیان محور دومین کنفرانس چندجانبه با طالبان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۵۸۶۰

آزادی زندانیان محور دومین کنفرانس چندجانبه با طالبان

پس از نخستین تماس تیم‌های فنی کابل و طالبان، مسئله آزادی زندانیان محور دومین کنفرانس ویدئویی است و نمایندگان طالبان، کابل و مقامات خارجی در آن حضور دارند. ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که موضوع آزادی زندانیان محور دومین کنفرانس ویدئویی و تماس مستقیم طالبان و دولت افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین گفت که در این دور از گفت‌وگوها تیم فنی طالبان با هیئتی از صلیب سرخ، مقامات آمریکایی و قطری و نیز تیم فنی کابل حضور دارند.

وی افزود که هدف این گفت‌وگوها این است که «براساس توافقنامه‌ای که با آمریکا به امضا رسیده، زمینه آزادی 5 هزار زندانی طالبان و همچنین زندانیان کابل فراهم گردد.»

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته بود که در دور نخست «همه طرف‌ها تعهد محکم خود را برای کاهش خشونت، مذاکرات بین‌الافغانی و آتش بس همه جانبه و دائمی اعلام نمودند.»

از سوی دیگر شورای امنیت ملی افغانستان نیز در بیانیه‌ای اظهارداشت که در این دیدار ویدئویی درباره « تمامی ابعاد کاهش خشونت در برابر افغان‌ها، مذاکرات مستقیم و آتش بس دائمی و وسیع در کشور بحث صورت گرفت.»

نخستین تماس تیم‌های فنی کابل و طالبان درباره آزادی زندانیاناحتمال گفت‌وگوی مقامات امور زندان‌های طالبان و دولت افغانستاناشرف غنی: حملات طالبان فرصت صلح را با خطر مواجه می‌کند

شاهین اما تصریح کرد که در آن دیدار تنها درباره آزادی زندانیان گفت‌وگو شد و بحث درباره دیگر موضوعات در مذاکرات بین‌الافغانی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد علیپور بنائی دانشیار گروه مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای دومین سال متوالی به‌عنوان عضو کمیته برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی فوتونیک، اپتیک و لیزر در شهر پورتو کشور پرتغال در سال ۲۰۲۵ با عنوان کنفرانس PHOTOPTICS ۲۰۲۵ انتخاب شد.

در حال حاضر علیپور بنائی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و تنها ایرانی کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند