Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@14:45:19 GMT

همراهی ۹۶ درصد کاسبان بجنورد در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۶۱۸۶

همراهی ۹۶ درصد کاسبان بجنورد در مقابله با کرونا

مهدی امیدوار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کسبه استان، از ابتدای پارسال با مشکلاتی روبه رو شده و در پایان سال هم با مشکل شیوع کرونا، مجبور به تعطیلی واحدهای خود شدند اما با درک شرایط و اهمیتی که برای سلامت مردم قائل هستند همچنان پای کار هستند تا با این ویروس مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسبه، در چند ماه پایانی سال گذشته فروشی نداشتند و متحمل مشکلات رکود بازار شدند و خیلی از جنس های خریداری شده روی دست آنان مانده و نگران چک های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی افزود: با این وجود، ۹۶ درصد از کسبه بجنورد، مغازه ها را بسته اند و  البته به مابقی کسبه هم، تذکرات لازم داده شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در سطح کشور، تمام اصناف جز خواروبارفروشان، قصابان، مرغ فروشان و عرضه کنندگان مایحتاج ضروری، تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهند بود.

امیدوار گفت: در صورت باز بودن مغازه‌ها، با افراد متخلف برخورد و نسبت به پلمب واحد آنها اقدام می شود.

وی تاکید کرد که این طرح کشوری است و مربوط به شهر بجنورد و یا استان خراسان شمالی نیست، از این روز از کسبه انتظار می رود همراهی لازم را داشته باشند.

امیدوار همچنین با اشاره به استقبال مردم از خرید اینترنتی گفت: با راه اندازی نرم افزار خرید اینترنتی «سروینا»، مراکز خرید اینترنتی در این چهارچوب به مردم معرفی شده اند که مایحتاج مردم با پیک برای آنان ارسال می شود.

رییس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی افزود: در بجنورد، چند واحد میوه فروشی به شیوه اینترنتی نسبت به عرضه اقلام خود اقدام می کنند که البته برخی دیگر نیز که فروش اینترنتی ندارند، اجناس را با درخواست تلفنی شهروندان، با پیک ارسال می کنند.

در بجنورد، مرکز خراسان شمالی، ۱۶ هزار کسبه مشغول به فعالیت هستند.

تا ظهر دیروز -سه شنبه- ۲۰۳ نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰ نفر جان باخته بودند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا چک خراسان شمالی نرم افزار ویروس بجنورد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد

معاون آب منطقه‌ای خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سهم سدهای استان از بارش اخیر ناچیز بوده است، گفت: میزان ذخیره آب به نسبت مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان شمالی، وحید واسطه اظهار کرد: بارندگی اخیر در این استان تأثیر چندانی بر ذخایر سدها نداشته و در مجموع ۵۱۰ هزار متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است.

وی افزود: بیشتر روان‌آب ایجاد شده بر اثر بارندگی در مناطق خارج از حوضه آبریز سدها بود و در سایر بخش‌ها نیز بارندگی روی داده در استان به صورت ملایم بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های بهاره در استان، میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای، حدود ۲۱۰ میلی‌متر بوده که در مقایسه با بارندگی میانگین بلند مدت استان که حدود ۲۲۰ میلی‌متر بوده، حدود ۴ درصد کمتر است.

واسطه ادامه داد: بارندگی‌ها از ابتدای سال جاری رشد مناسبی نسبت سال قبل داشته که در حوزه نیاز اراضی کشاورزی استان مؤثر بوده است.

وی با اشاره به شرایط نامساعد ذخایر سدهای استان با توجه به کم بارشی طی چند سال اخیر، تصریح کرد: در شرایط کنونی ۲۲ درصد حجم مخازن سدهای استان آب دارد و ۷۸ درصد این مخازن خالی است.

وی تصریح کرد: این مقدار ذخیره آب در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته نیز کمتر است که این شرایط، ضرورت توجه بیشتر به مدیریت مصرف را خاطرنشان می‌سازد.

کد خبر 751183

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی