Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید مستخدمین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خانواده‌های ایرانی به خاطر بستر فرهنگی، اهل معاشرت و دارای کنش اجتماعی است بنابراین قرنطینه به عنوان یک اختلال در کارکردهای خانواده‌ مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی قرنطینه خانگی آسیب‌هایی مانند خشونت در منزل، کودک‌آزاری و سالمندآزاری را با خود به همراه دارد،خاطرنشان کرد: نحوه گذراندن وقت در درون خانواده‌ها و سرگرمی‌های شاد همراه با خلاقیت را باید با استفاده از ابزارهای موجود به منظور تزریق امید آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستخدمین حسینی ابرازداشت: زمانی که بزرگسالان دچار تشویش، هراس و اضطراب جمعی هستند به صورت غیرمستقیم این مساله به کودکان و نوجوانان نیز سرایت می‌کند.

وی تصریح کرد: پانتومیم، بازی با کلمات، بازی‌های ساده با حضور اعضای خانواده و تعریف خاطره، می‌تواند به همبستگی و انسجام خانواده‌ها  در زمان قرنطینه خانگی کمک شایانی کند و از بسیاری مسایل و مشکلات در آینده بکاهد.

پیش نیاز مقابله با بحران‌های اجتماعی افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی

استاد دانشگاه در رشته جامعه‌شناسی گفت: پیش نیاز مقابله با هرگونه بحران‌های اجتماعی افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی است، بنابراین ضروری است با اتخاذ راهکارهای مناسب نسبت به بازسازی این اعتماد اجتماعی از همه لحاظ اقدام شود.

وی بیان کرد: تشکیل هسته‌های بحران با حضور سه جانبه نمایندگان دولت، استادان دانشگاهی مرتبط مانند پزشکی، جامعه شناسی و روانشناسی و همچنین کنشگران تاثیرگذار اجتماعی و فرهنگی، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا لازم است.

مستخدمین حسینی با اشاره به ضرورت تشکیل هسته‌های بحران برای اطلاع‌رسانی موثق در شرایط شیوع کرونا، افزود: جلب اعتماد اجتماعی از راه هسته‌های بحران با اطلاع‌رسانی موثق در شرایط شیوع کرونا است. 

وی تاکید کرد : اگر جامعه اطلاعات را از مبادی رسمی دریافت نکند، بازار شایعه داغ و موجب هراس اجتماعی می‌شود، ضرورت دارد هسته‌های بحران در شرایط شیوع کرونا برای جلب اعتماد اجتماعی تشکیل شود. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: اطلاع‌رسانی درست به منظور افزایش اعتماد اجتماعی در کنار مدیریت بحران از مزایای تشکیل هسته‌های بحران در سطح ملی، استانی و شهرستانی است.

وی با اشاره به کمک گروه‌های مردمی در مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: هم‌افزایی اجتماعی به منظور افزایش اثربخشی در مسیر مقابله با شیوع کرونا ضروری است.

مستخدمین حسینی با بیان اینکه امروز اضطراب جمعی به همراه ترس اجتماعی سبب نگرانی در جامعه شده است، تاکید کرد: این اضطراب سبب مختل شدن کارکردهای بسیاری از نهادها مانند خانواده و آموزش و پرورش شده که هم اکنون و در دوران پسا کرونا، آسیب‌های بی‌شماری در پی دارد.

یش نیاز مقابله با هرگونه بحران‌های اجتماعی افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی ابرازداشت: تشکیل هسته‌های بحران با عوامل یادشده از آثار آسیب‌های اجتماعی در حال و آینده می‌کاهد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج با شهرها با تب سنجی و غربالگری از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشارکت اجتماعی جامعه شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشارکت اجتماعی جامعه شناسی ویروس کرونا مشارکت اجتماعی جامعه شناسی تشکیل هسته های بحران اعتماد اجتماعی مستخدمین حسینی افزایش اعتماد ویروس کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طاهری عصر یکشنبه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا در سراسر کشور و در شیراز گفت: امیدواریم با همدلی میان همه دستگاه‌ها و با رویکرد مومنانه این طرح و با کرامتی که در کارکنان فراجا وجود دارد این طرح سبب بهبود سیمای فرهنگی شهرمان و زدوده شدن معضلات فرهنگی شود.

رئیس سابق شورای شهر شیراز گفت: امروز با اینکه فراجا مظلومانه اما با اقتدار در انتهای خط مقابله با بی حیایی‌ها ایستاده اما سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص وظایفی دارند که باید به ارائه گزارش کار در باب آن بپردازند.

طاهری با بیان اینکه به فرموده شهید بهشتی هم اقناع و هم قدرت هردو با هم لازمه مدیریت است گفت: اقناع به تنهایی ممکن نیست و قدرت بدون اقناع نیز به دیکتاتوری منجر می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: دشمن امروز به دنبال دوقطبی‌سازی و تبدیل بدحجابی از مسأله‌ای فرهنگی به چالشی امنیتی است و از همین روی اهمیت و ظرافت مأموریت ناجا مشخص می‌شود.

وی از رئیس پلیس فارس خواست از فرمانده فراجا دعوت کند که پس از سرکشی از شهرهای مشهد و قم به شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) نیز سفر کند.

طاهری در پایان از شهردار شیراز درخواست کرد گزارش مستندی از اقدامات شهرداری شیراز با مضمون حمایت از طرح حجاب و عفاف به شورا جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهد.

کد خبر 6097655

دیگر خبرها

  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است