Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:08:40 GMT

حذف قوانین دست‌ و پاگیر گامی برای جهش تولید است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۶۵۲۰

حذف قوانین دست‌ و پاگیر گامی برای جهش تولید است

محمد مهدی خطیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقام معظم رهبری بر تسهیل و ساده‌تر شدن قوانین اداری تاکید دارند و برای جهش تولید باید بروکراسی اداری تسهیل شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر جوانی در یک روستا کار تولیدی راه‌اندازی کند باید از دستگاه‌های مختلف زیادی پاسخ استعلام بگیرد که این امر بسیار زمان‌بر است که اگر این استعلام‌ها در یک جا برای تسهیل کار انجام شود کارها با صرف زمان کمتری به نتیجه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اگر بحث منابع طبیعی در خراسان جنوبی مطرح است آن قانونی که در برخی از شهرهای بزرگ کشور و مورد علاقه افراد سودجو و زمین‌خوار است، باید با قانونی که در یک روستای خراسان جنوبی اعمال می‌شود متفاوت باشد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور آمایش سرزمین گفت: گاهی یک دستورالعمل و بخشنامه سراسری در کشور صار شده اما دستورالعمل‌ها باید با توجه به شرایط هر منطقه بومی‌سازی شود وگرنه استعلام‌های متعدد انگیزه را از تولیدکننده سلب می‌کند.

وی یادآور شد: از طرفی در این استان بانک‌ها هم برای ارائه تسهیلات، سخت‌گیری‌های زیادی دارند که لازم است این قوانین دست و پاگیر حذف شود تا تولیدکننده با آرامش خاطر فعالیت کند.

خطیب افزود: بعضی کارها ممکن است امروز قیمت تمام شده آن یک مبلغ باشد و 6 ماه بعد مبلغی دیگر و گاهی گرفتن بعضی استعلام‌ها مدت یک‌سال طول کشیده که این امر برنامه‌ریزی را هم برای تولیدکننده سخت می‌کند و ممکن است دیگر توجیه اقتصادی هم نداشته باشد.

وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی بارها استاندار تاکید بر حذف مقررات دست و پاگیر کردند تا کارها تسهیل شود و همه تیم مدیریتی استان هم  باید همراه با ایشان در رفع این مشکل فعال باشند.

وی در خصوص تلاش دولت در کاهش وابستگی اقتصادی به نفت گفت: این عزم در کشور ایجاد شده و باید به سمتی برویم که بودجه کشور را مستقل از نفت ببینیم  و کشور را بدون درآمد نفت هم اداره کنیم، باید به سمت واقعی کردن مالیات و دریافت آن از بخش‌های مهم اقتصادی کشور باشیم تا دخالت دولت در امور اقتصادی به حداقل برسد.

برچسب‌ها بیرجند جهش تولید خراسان جنوبی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند جهش تولید خراسان جنوبی بیرجند جهش تولید خراسان جنوبی خراسان جنوبی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی