Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:32:49 GMT

۳ هزار ماسک در داروخانه های نهبندان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۶۶۱۴

۳ هزار ماسک در داروخانه های نهبندان توزیع شد

بیکی گفت: ۳ هزار ماسک در سطح دارخانه های شهرستان نهبندان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «مجید بیکی» امروز (۶ فروردین) در پنجمین ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، اظهار داشت: سیر سعودی شیوع بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی نشان دهنده، سرایت بالای کرونا ویروس است لذا باید موارد بهداشتی رعایت و ارتباطات اجتماعی کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه طبق آمار موجود قریب به ۲۰۰ کشور دنیا درگیر کرونا هستند، گفت: ۴۲۲ هزار نفر در دنیا مبتلا به کرونا ویروس و ۱۸ هزار نفر فوتی داشته ایم که بیشترین آمار فوتی متعلق به کشور ایتالیا است.

 

بیکی ادامه داد: مجموعه های بهداشتی و درمانی کشورهای توسعه یافته، شرایط بهتری به لحاظ موارد بهداشتی دارند ولی رسیدگی به بیماران مبتلا در سطح پایین تری قرار دارد، این در صورتی است که آمار بهبود یافتگان در کشور ایران با وجود برخی کمبودها نسبت به سایر کشورهای دنیا در وضعیت بهتری است.

 

وی گفت: برخی مطالبات در شهرستان شکل گرفته و در فضای مجازی منتشر می شود که در حیطه اختیارات ستاد مقابله با کرونای شهرستان نیست و باید در ستاد ملی مصوب شود ولی آنچه امروز در خصوص قرنطینه و غربالگری در مبادی ورودی و محدودیت ها موجود است، تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است و هیچ شهرستان و استانی نمی تواند اقدامی خاصی و غیر از این مصوبات داشته باشند.

 

بیکی گفت: برای رسیدن به شرایط بهداشتی بهتر نیازمند مشارکت اجتماعی مردم در شرایط کنونی هستیم و مردم باید برای شکست کرونا با کادر درمانی همراه و همدل بوده و در خانه های خود بمانند.

 

وی مطرح کرد: این که مردم مسافرت نروند و به توصیه های بهداشتی عمل کنند باید در فرهنگ مردم نهادینه شود، مردم باید به شرایط درک و آگاهی لازم برسند تا در زمان بحران که در خطر هستیم؛ به توصیه ها و پیشنهادات بهداشتی خود جوش عمل کنند.

 

فرماندار نهبندان افزود: خود مراقبتی و خود کنترلی را باید پذیرفت و نباید همواره اجباری در کار باشد، بلکه باید فرهنگ رعایت موارد بهداشتی در شخص نهادینه شود.

 

بیکی تاکید کرد: ماندن در خانه وظیفه شخصی مردم نسبت به کل جامعه است و این وظیفه اجتماعی نسبت به آحاد جامعه هم صدق می کند، مردم باید مراعات دیگران را مورد توجه خود قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه برخی اصناف طبق اعلامیه ها، باید تعطیل باشند، گفت: ولی برخی از این صنوف هنوز باز هستند لذا این صنوف غیر ضرور باید نقش اجتماعی خود را بپذیرند.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: در خصوص نقاهتگاه افراد مبتلا به کرونا ویروس باید بررسی مجدد در خصوص مکان، تجهیزات و سیستم گرمایشی لازم انجام شود تا بیماران مبتلا در اسرع وقت به این مکان منتقل  تحت مراقبت قرار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه ضد عفونی معابر و اماکن پرتردد شهرستان نهبندان مستمر انجام می شود، گفت: ۳ هزار ماسک استاندارد در سطح داروخانه های شهرستان توزیع شده است تا بخشی از دغدغه های مردم در خصوص کمبود اقلام بهداشتی مرتفع شود.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فرماندار نهبندان خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: ایفدانا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد