Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@17:03:03 GMT

اخبار مشروح ۱۳ چهارشنبه، ۶ فروردین ۹۹

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۶۷۳۸

‍‍‍‍‍‍

سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت درباره تصمیمات جدید برای مدیریت و مقابله با کرونا، بیشتر شدن سختگیری‌ها برای حفظ سلامت مردم، رکورد بینظیر در همکاری نیرو‌های نظامی با بخش بهداشت و درمان و افتتاح بیمارستان ۲ هزار تختخوابی ارتش از مهمترین بخش خبر‌های امروز هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  رئیس‌جمهور در جلسه صبح چهارشنبه هیئت دولت گفت: برای حفظ سلامت مردم سخت گیری‌ها بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آقای روحانی افزود: طرحی که می شود، ممکن است سختگیرانه باشد، مردم باید برای اجرای سختگیری ها آمادگی داشته باشند، زیرا برای سلامت و زندگی آن‌ها ضرورت دارد.   *رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با تشکر از همه بخش هایی که در این روزها برای تامین نیازهای ضروری مردم فعالیت می کنند، گفت: فعالیت پزشکی کشور کار عظیم و بزرگی بوده است.   آقای روحانی با اشاره به طرح غربالگری افزود: امروز تقریبا شناسایی می‌کنیم چه کسانی نیازمند مراقبت بیشتر هستند، چه کسانی باید به بیمارستان مراجعه کنند و چه کسانی باید در بخش مراقبت های ویژه بستری شوند.   رئیس جمهور گفت: مبارزه با این ویروس خطرناک و همزمان تأمین نیازمندی های ضروری مردم ، دو مسئله اساسی و لازم برای دولت است.

*تعطیلات نوروز می‌تونه فرصت بسیار خوبی برای اتحاد پیروزی در برابر ویروس کرونا باشه، البته اگه مردم از سفر و دید و بازدید‌های نوروزی پرهیز کنند و جدی‌تر از قبل به پویش ملی در خانه بمانیم، ملحق شوند.    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   * رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک برای تامین نیاز‌های مربوط به پیشگیری و درمان کرونا تدارک خوبی دیده و با اختصاص مبالغ قابل توجه ارزی، واردات محصولات بهداشتی و درمانی به سرعت انجام شده است. رئیس کل بانک مرکزی با گلایه از همکاران خود در سیستم بانکی؛ بر تعویق اقساط وام‌های قرض الحسنه تاکید کرد.

* مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی شهید هجرتی نیروی زمینی با حضور فرمانده کل ارتش افتتاح شد.   * سفر همچنان ممنوع... این یکی از مهمترین توصیه های دست اندرکاران مقابله با کروناست.    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   *فرمانده نیروی زمینی سپاه از آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی و مقابله با کرونا خبر داد  سردار پاکپور گفت: در این رزمایش سه هزار نقطه در سراسر کشور و 100 نقطه در تهران ضدعفونی می‌شود. این رزمایش در استان خوزستان هم برگزار شد.   *کادر درمانی بیمارستان ها از زمان شیوع کرونا، بدون تعطیلی و حتی استراحت، در خط مقدم نبرد با این ویروس مشغول یاری رساندن به هم وطنان هستند، این سربازان سلامت؛ خواسته هایی هم دارند که وظیفه همه ماست به آن توجه کنیم.   *تند شدن شیب شناسایی مبتلایان جدید کرونا در اروپا و آمریکا... با ورود ویروس کرونا به 197 کشور حالا کمتر سرزمینی است که نبرد با این ویروس منحوس را آغاز نکرده باشد. ویروس کرونا حالا 423 هزار مبتلای جهانی دارد که 109 هزار نفر از آنها بهبود یافته‌اند.

در یک هفته گذشته شیب ملایم افزایش مبتلایان کرونا در جهان تند شد. در این مدت شمار مبتلایان، تقریبا دو برابر شده و از 218 هزار نفر به بیش از 420 هزار نفر افزایش یافته است. ویروس کرونا در روزهای اوجش در چین، 14 هزار تن را مبتلا کرده اما روز گذشته 43 هزار نفر در سراسر جهان. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده 85 درصد مبتلایانِ جدید در اروپا و آمریکا شناسایی شده‌اند. دبیر کل سازمان ملل هم می‌گوید: دیگر جنگ ها را کنار بگذارید و همه به جنگ با کرونا برویم.

*وضعیت بسیار دشواری است. جبهه مبارزه با ویروس کرونا برای ما کافی است و ما باید جنگ در دیگر جبهه ها را متوقف کنیم. ما نباید در مناطقی که سال‌ها شاهد جنگ و ویرانی بوده‌اند، اجازه شیوع ویروس کرونا را بدهیم.

در هفته‌ای که گذشت شمار مبتلایان در آمریکا شش برابر شده و از 9 هزار نفر به 54 هزار نفر رسیده.

مقامات ایالت واشنگتن برای در خانه نگه داشتن مردم نیروهای نظامی و پلیس را به کار گرفته‌اند. ایالت لوئیزیانا هم از نظر سرعت شیوع در جهان اول شده. با این حال ترامپ گفته به اضاع خوشبین است و در انتهای تونل ، نور می‌بیند .

سی‌ان‌ان خوشبینی ترامپ درباره کرونا را به دوران جنگ ویتنام تشبیه کرد . مجری این شبکه گفت : گذشت زمان نشان داد که تونل ویتنام هم، بسیار طولانی و مرگبار بود! رئیس جمهور آمریکا از یکسو می‌گوید به هیچ کشور خارجی برای نجات از بحران اعتماد نخواهد کرد.

و از سوی دیگر از کره جنوبی کمک خواسته. ترامپ در گفتگوی تلفنی 23 دقیقه‌ای‌ با مون جائه این ، وعده کمک به شرکت‌های کره‌ای را داده تا بتواند کمک‌های پزشکی از کره بگیرد. جائه این هم گفته اگر تجهیزات پزشکی یدک داشته باشیم برای‌تان میفرستیم !
در همین حال فرماندار نیویورک از کمبود اقلام پزشکی و بی‌تفاوتی دولت انتقاد کرد.

ما از ارسال تجهیزات پزشکی ناامید شده‌ایم. حداکثر تعداد مبتلایان بیش از تعدادی است که برآورد می‌کردیم. من نگرانی رئیس جمهور درباره تعطیلی اقتصاد آمریکا را درک می‌کنم اما در عین حال، اگر شما از مردم آمریکا بخواهید که بین سلامتِ عمومی و اقتصاد آمریکا، یکی را انتخاب کنند، اکثر مردم، قطعاً بهداشتِ عمومی را ترجیح می‌دهند.

*در ایتالیا نمودارها همچنان سعودی است و شمار مبتلایان به 70 هزار نفر نزدیک شده. 6 هزار و 800 نفر هم جان باخته‌اند. اوضاع وخیم در ایتالیا باعث شده پس از روسیه، حالا کوبا هم تیمی از پزشکان و پرستاران را برای کمک، به این کشور اعزام کند.

*در انگلیس تعطیلات بی‌سابقه و تقریباً حکومت نظامی برپا شده. روزنامه ایندیپندنت نوشت: نخست‌وزیر، در بزرگترین ممنوعیتِ زمان صلح، مردم را در خانه‌های‌شان بازداشت کرده است.

بوریس جانسون که می‌گفت تعطیلی بی‌فایده است، حالا کل کشور را تعطیل کرده؛ حالا که ویروس کرونا دست کم هشت هزار انگلیسی را مبتلا کرده و 422 کشته روی دست مردم گذاشته. شهردار لندن می‌گوید شهر شلوغ است و با این شلوغی به جایی نمی‌رسیم.

*در آلمان هم که 32 هزار مبتلای کرونا دارد؛ شرایط کم سابقه است، کم سابقه مثل جنگ جهانی؛ فروشگاهها تعطیل ، خیابان‌ها خالی از جمعیت و آمد و شد به ندرت.

حالا از مناره مسجدی در آلمان صدای اذان به گوش می رسد و ناقوس کلیساها هنگام غروب به صدا در می آید (... مکث ناقوس) برای همدردی با مردم آسیب دیده و برای ترویج معنویت. وزیر بهداشت آلمان می‌گوید سرعت ویروس کرونا از سرعت تصمیمات مقامات بیشتر است.

اسپانیا از ناتو برای مقابله با کرونا درخواست کمک کرده . ویروس کرونا تاکنون جان نزدیک به 3 هزار اسپانیایی را گرفته. در مادرید، پایتخت اسپانیا، یک پیست اسکیت روی یخ به سردخانه تبدیل شده تا پاسخگوی تعداد بالای جان باختگان باشد. مقامات بهداشتی می‌گویند نیاز مبرم اسپانیا در این روزها این‌هاست: یک و نیم میلیون ماسک و دست کم پانصد دستگاه کمک تنفسی بیمارستانی. تنها خبر خوب از اسپانیا بهبود بیش از 3700 نفر از مبتلایان است.   *صندوق بین المللی پول اعلام کرد: رکود ناشی از ویروس کرونا می‌تواند بسیار بدتر از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ باشد.

وزرای اقتصادی اروپا درباره پیامد‌های شیوع کرونا ویروس بر اقتصاد قاره سبز، بصورت ویدئو کنفرانس مذاکره کردند. مقامات اروپا ایجاد خطوط اعتباری برای کمک به کشور‌های این اتحادیه را خواستار شدند.

عربستان اعلام کرد: نشست سران گروه ۲۰، با موضوع شیوع ویروس کرونا در جهان، فردا به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود. قرار بود این نشست در ریاض برگزار شود.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه از بیکاری موقت ۷۳۰ هزار کارمند خبر داد. ارزش سهام برخی شرکت‌ها از جمله خودروسازی رنو و هواپیمایی فرانسه بشدت کاهش یافته اند.

«پویش مردمی مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایرانیان در شرایط سخت درگیری ویروس کرونا» از شهروندان آمریکایی خواست، برای لغو این تحریم‌ها به دولت آمریکا فشار آورند.

پوتین، رئیس جمهور روسیه با لباس‌های ایزوله و ماسک از بیمارستان محل بستری بیماران کرونایی در مسکو بازدید کرد.

گمرک آلمان هم از گم شدن شش میلیون ماسک خبر داد که از کنیا خریداری شده بود. ماسک‌ها در فرودگاه کنیا مفقود شده اند.

ساعاتی پیش از تعطیلی سراسری رستوران‌ها در انگلیس، ساکنان شهر لندن چنین صف طویلی را برای آخرین خرید از رستوران مک‌دونالد رقم زدند!

هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا نظرات و توصیه‌های ترامپ را در باره کرونا به سخره گرفت. کلینتون گفت: لطفاً از مردی که مستقیماً به خورشید گرفتگی نگاه می‌کند، توصیه‌های پزشکی نخواهید.

مسابقه دوی نیمه ماراتن «چِنگدو»، نخستین رویداد ورزشی در چین پس از همه گیری کرونا در این کشور برگزار شد. پیش از آغاز مسابقه ماراتن، از شرکت کنندگان تب سنجی به عمل آمد. پوشیدن ماسک بهداشتی، گذشتن از پایگاه غربالگری، بررسی مشخصات فردی و سابقه بیماری، از الزامات شرکت در این مسابقه بود. این مسابقه که پیش از این با شرکت دست کم ۲۰ هزار دونده برگزار می‌شد باهزار دونده برگزار شد.
در فرانسه هم پلیس با پهپاد به شهروندان برای رعایت مقررات تخلیه خیابان‌ها و خانه نشینی هشدار می‌ده.

*بسیج دستگاه ها برای امدادرسانی به مناطق سیل زده ادامه دارد.
علاوه بر نیروهای خدمات‌رسان، هلال احمر و سپاه، گروه های جهادی هم برای امداد رسانی پای کار آمده اند.   شماری از طلاب و بسیجیان هم علاوه بر توزیع اقلام غذایی و بهداشتی در بین سیل زدگان ، مناطق مختلف اسکان اضطراری را ضدعفونی کردند.

*نیروهای ارزیاب هم برای براورد خسارت سیل به مناطق اعزام شدند.
سازمان راهداری اعلام کرده : طول کل راه‌های آسیب‌دیده از سیل ۹ هزار کیلومتر است ، در این سیلاب ۵۶۰ ابنیه و پل آسیب دید. همچنین براساس براورد اولیه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها وارد شده است.

*در جنوب کرمان با فروکش کردن آب ناشی از سیل در روستا‌های رودبار جنوب عملیات مرمت موقت مسیر‌ها آغاز شد. سیل 860 واحد مسکونی را در شهرستان ریگان تخریب کرد. آب آشامیدنی 15روستای مناطق سیل زده قطع است که اکنون با تانکر سیار ، این مناطق ابرسانی می شوند. بارش های چند روز گذشته و جاری شدن سیل همچنین، به ۸۷ کیلومتر از جاده های ارتباطی جنوب کرمان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده . تخریب ۵۵ آبنما و 23 پل از دیگر خسارتهای سیلاب اخیراست .

*در سیستان و بلوچستان هم ۹ مسیر بسته شده ناشی از سیلاب با تلاش راهداران بازگشایی شد. سیل ، آب ۴۱ روستا در استان سیستان و بلوچستان را قطع کرد که تاکنون آب ۲۳ روستا وصل شده است. همچنین برق ۸۱ روستا از مجموع ۸۸ روستای سیستان و بلوچستان که قطع شده بود، وصل شده است. سیلاب اخیر بیش از ۴۰0 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان وارد کرده است.    *رایزنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه درباره موضوعات مختلف.
آقایان ظریف و لاوروف تلفنی درباره گسترش روابط دو جانبه، مسائل مرتبط با شیوع بیماری کرونا، تلاش ایران برای مقابله با کووید 19 در شرایط ناشی از تحریم های یکجانبه، و تحولات منطقه گفتگو کردند. وزیر خارجه روسیه در این گفتگو با تاکید بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی مسکو - تهران، لغو سریع تحریم های آمریکا را ضد ایران خواستار شد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از مرگ مشکوک دو نظامی آمریکایی در کره جنوبی خبر داد.
فرمانده لشکر دوم پیاده نظام آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد: اجساد دو نظامی آمریکایی در اتاقشان پیداشد . تیم پزشکی تاکنون هیچ دلیلی برای مرگ آنها پیدا نکرد.   شکست مذاکرات سئول و واشنگتن ، سرنوشت ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی را درکره جنوبی در هاله ای از ابهام قرار داده است. علت شکست مذاکرات درخواست آمریکا از کره جنوبی است که هزینه سالانه نظامیان را از ۸۹۰ میلیون دلار به ۵ میلیارد دلار افزایش دهد. مردم کره جنوبی به تازگی در مقابل سفارت آمریکا در سئول تجمع کردند و اخراج سفیر آمریکا را از کره جنوبی خواستار شدند.   * آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت در سراسر کشور.
همزمان با آغاز رزمایش، فرمانده نیروی زمینی سپاه در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با قرارگاه های مختلف در سراسر کشور از آمادگی آنها برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی، معابر و امکانات به کار گرفته شده مطلع شد.   سردار سرتیپ محمد پاکپور گفت: این رزمایش یک عملیات میدانی و واقعی است و تمرین دفاع بیولوژیک، کمک به پاکسازی مناطق آلوده ، کمک به وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مقابله با ویروس و درمان بیماران را شامل می شود.   سردار پاکپور از بکارگیری امکانات ده قرارگاه در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت خبر داد و گفت: بیش از صد یگان نیروی زمینی سپاه برای پاکسازی و ضدعفونی کردن مراکز شناسایی شده، استفاده شده است.   فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: این عملیات با به کارگیری همه ظرفیت های بیمارستانی ثابت و سیار نیروی زمینی و سپاه پاسداران در بیش از سه هزار نقطه کشور و به ویژه صد نقطه در تهران آغاز شد.   سردار پاکپور گفت: اقدامات انجام شده در سراسر کشور باید با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا باشد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین سیستان و بلوچستان نیروی زمینی سپاه مقابله با کرونا دفاع بیولوژیک رئیس جمهور سراسر کشور ویروس کرونا کره جنوبی هزار نفر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟