Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ۱۱ هزار شهروند قزوینی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این استان از سوی پزشکان مراکز بهداشتی به شکل حضوری تحت پایش این بیماری قرار گرفتند و 53 درصد مردم هم به صورت غیرحضوری غربالگری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اظهار کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا ۵۳ درصد جمعیت استان قزوین معادل ۶۵۲ هزار و ۵۱۴ شهروند به‌صورت غیر حضوری از سوی مراقبان بهداشتی تحت پایش و غربال بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پایش و غربالگری شهروندان قزوینی با هدف شناسایی بیماری کرونا از مهم‌ترین اهدافی است که با کمک مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای بهداشتی در استان انجام می‌شود.

حبیبی به وضعیت ترافیکی استان در سایه کرونا اشاره کرد و گفت: از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون، میزان تردد و تصادفات خودروها در جاده‌های استان به ترتیب ۷۴ و ۸۱ درصد کاهش داشته است.

این مسؤول با بیان اینکه مصرف سوخت در استان قزوین ۶۷ درصد کاهش داشته است، گفت: در همین مدت اقامتی در هتل‌ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه‌های سطح استان به ثبت نرسیده است.

حبیبی در خصوص آمار تولید الکل طبی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان گفت: در همین مدت، یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۸۰ لیتر الکل طبی در ۲ واحد صنعتی استان تولید شده که ۳۸۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آن صرف مصارف داخلی استان و ۸۹۰ هزار و ۹۸۰ لیتر آن بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به خارج از استان ارسال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین به فعالیت ۲۶ واحد تولیدی در حوزه مواد ضدعفونی کننده علیه بیماری کرونا در استان پرداخت و تشریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۳۸ هزار و ۵۸۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح، پوست و ژل تولید شده که از این میان ۴۶۲ هزار و ۶۸۸ لیتر آن در داخل استان توزیع و مابقی معادل ۳۷۵ هزار و ۹۱۶ لیتر به خارج از استان ارسال شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۴۸۷ هزار ماسک پزشکی و معمولی در سه واحد استان تولید و توزیع شده است که علاوه بر آن ۲۷ کارگاه نیز تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین پایش سلامت غربالگری کرونا تولید الکل طبی تولید ژل ضدعفونی محلول ضدعفونی منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز