Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی تاکید کرد: اگر همکاری‌های مردم و رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ادامه پیدا نکند، موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان گیلان آغاز می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه در صورت شروع موج دوم فعالیت ویروس کرونا در گیلان، میزان خسارت‌ها و آسیب‌های ناشی از آن به مراتب بیشتر از مرحله نخست است اظهار داشت: ما نگران ایجاد این وضعیت در گیلان هستیم زیرا کادر بهداشت و درمان استان به علت هفته‌ها کار سخت و مداوم خسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان به سخنان امروز سخنگوی وزارت بهداشت و درمان که در آن تعداد مبتلایان کل کشور به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد، اشاره کرد و گفت: این آمارها نشان دهنده یک اعلام خطر است. بنابراین از مردم می‌خواهیم تا پایان تعطیلات فروردین با ستاد مدیریت بحران کرونا همکاری کنند.

قربانی از راه‌اندازی نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی تهران توسط نیروهای مسلح با محوریت نیروی زمینی و ارتش سخن گفت و افزود: تمام این اقدامات نشان می‌دهد زمینه برای ایجاد موج دوم بحران شیوع کرونا مستعد است و مردم در کنار پرهیز از هرگونه سفر، باید اقدامات احتیاطی را بیشتر از قبل جدی بگیرند.

وی در ادامه بر برخورد شدید با افراد یا عاملان تولید و عرضه مواد الکلی تقلبی در استان گیلان تأکید کرد و اظهار داشت: هرگونه دخالت در امور بهداشتی و درمانی عواقب بسیار سختی دارد و بدون شک ستاد مقابله با ویروس کرونا و قوه قضائیه به شدت با مصادیق آن برخورد می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در پاسخ به اینکه آیا تاکنون مواردی مبنی بر تولید و عرضه فرآورده‌های الکلی تقلبی در این استان مشاهده شده است یا خیر عنوان کرد: در گیلان آن‌طور که در سایر نقاط کشور شاهدش بودیم، این اتفاقات به ندرت رخ داده که این نتیجه همکاری خوب ناظران سازمان غذا و دارو و دستگاه قضا است.

قربانی به صحبت‌های دیروز آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش‌های جهادگونه بسیار زیادی برای آرام کردن نسبی شرایط استان گیلان انجام شد. بنابراین با کسانی که در هر فضایی با سلامت مردم بازی کنند، باید به شدت برخورد شود و شخص خاطی به اشد مجازات برسد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همکاری مردم استان گیلان با ستاد مقابله با ویروس کرونا را رضایت‌بخش خواند و با بیان اینکه در صورت ادامه این شرایط، کنترل قطعی بحران ممکن خواهد بود تصریح کرد: بنده مجدداً باید اعلام کنم که گیلان همچنان کانون بحران کرونا کشور است و این استان در شرایط حساسی قرار دارد.

کد خبر 495394 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی بهداشت و درمان استان گیلان ویروس کرونا موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد