Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: داده های مالی و پولی حاکی است که همزمان با کاهش ارزش روپیه اندونزی دربرابر دلار آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا، استفاده مردم این کشور از رمزارزها هم رو به گسترش است.


به گزارش خرداد،ایرنا به نقل از پایگاه خبری "کریپتوگلوب"، گزارش تازه ای درباره نحوه استفاده مردم اندونزی از اینترنت، رسانه های اجتماعی، ابزارهای تجارت الکترونیک و دستگاه های موبایل حاکی است که 11 درصد از مردم این کشور نوعی از رمزارزها را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش تهیه شده توسط موسسه "هوت سوت" (Hootsuite) با استناد به آمار "گلوبال وب ایندکس" (شاخص جهانی اینترنت) حاکی است که 11 درصد مردم اندونزی نوعی از رمزارزها را دارند و این کشور از لحاظ استفاده از رمزارزها در رتبه ششم جهانی و بعد از کشورهای فیلیپین، برزیل، آفریقای جنوبی، تایلند و نیجریه قرار دارد.
در فیلیپین 17 درصد از مردم نوعی از رمزارزها را در تملک خود دارند.
اندونزی با بیش از 280 میلیون نفر چهارمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می رود و این حقیقت که یک نفر از هر 9 اندونزیایی مالک رمزارز است حکایت از روند سریع رشد استفاده از این ارزها دارد.
کاربران در رسانه های اجتماعی به این نکته اشاره کرده اند که کاهش ارزش پول اندونزی ممکن است یکی از دلایل استفاده گسترده از رمزارزها باشد.
ارزش روپیه اندونزی (IDR) در برابر دلار آمریکا به پایین ترین میزان خود از سال 1998 تاکنون رسیده و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ارزش دلار در برابر روپیه اندونزی حدود 20 درصد افزایش یافته است.
بیشتر این کاهش ارزش در ماه جاری در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حاصل شده است. مالکیت رمزارزها توسط 11 درصد مردم اندونزی از این حیث هم قابل توجه است که تنها حدود 64 درصد از مردم این کشور به اینترنت دسترسی دارند.
بر اساس گزارش پایگاه خبری "سرمایه گذاری" (investing.com) ، تورم در اندونزی در سال 1998 به 82 درصد رسید و از آن زمان تاکنون تورم هرچند به میزان قابل توجهی کاهش یافته اما در دو دهه گذشته بطور میانگین در حدود 6.3 درصد بوده است.
داده ها و آمار "استاتیستا" (statista) که هنوز در برگیرنده همه انواع رمزارزها نیست نشان می دهد که 50.8 درصد از جوانان اندونزی نیز در طلا سرمایه گذاری می کنند. همزمان با تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد اندونزی، ارزش طلا در این کشور جنوب شرق آسیا نیز در روزهای اخیر بیش از 3 درصد افزایش یافته است.
این درحالی است که بررسی صحت و سقم آمار ارائه شده درباره مالکیت رمزارزها توسط مردم اندونزی شاید امکان پذیر نباشد، زیرا در فضای رمزارزها هر کاربر تنها به یک آدرس مرتبط نیست زیرا کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه می کنند که به منظور ناشناس ماندن برای هر معامله یک آدرس جدید ایجاد کنند.
داده های "بلاک چین" نیز نشان می دهد که در مجموع بیش از 600 میلیون آدرس منحصر به فرد BTC وجود دارد.
در همین ارتباط، کشور ازبکستان در آسیای میانه در دی ماه سال گذشته خرید ارزهای دیجیتال حتی از طریق صرافی‌های مجاز را ممنوع کرده و این مساله به یکی از مباحث اصلی در محافل ارز دیجیتال در جهان تبدیل شده است.
به گزارش "خانه سرمایه"‌،‌ ارزهای دیجیتال ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است.
مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال در غیرمتمرکز بودن آن است به این معنی که هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد و در نتیجه دیگر خبری از دخالت دولت‌ها در مدیریت و پیشبرد پروژه‌های موجود در شبکه بلاک‌چین نیست.
شبکه بلاک‌چین، شبکه‌ای وسیع و گسترده است که ارزهای دیجیتال در بستر آن مبادله می‌شوند. استفاده از انواع ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی مختلف از نقاط گوناگون دنیا مقدور است.
برای انجام هرگونه تراکنش با ارز دیجیتال در بستری گسترده نیاز به کلیدهای عمومی و خصوصی وجود دارد. این کلیدها، امنیت فعالیت با رمزارزهای دیجیتال را بالا می‌برند.
در واقع، عملیات تراکنش با ارزهای دیجیتال به کمک فرایندهای رمزگذاری مسیر تراکنش انجام می‌شود. در روش‌های قبلی که نسبت به تراکنش با ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین، سنتی محسوب می‌شوند، مبلغ زیادی به عنوان کارمزد در جابجایی ارزها و معاملات از سوی موسسات مالی واسطه و بانک‌ها دریافت می‌شود. اما انجام فعالیت‌های گوناگون با انواع ارز دیجیتال دیگر چنین مشکلی ندارد.
 بیت‌کوین، معروف ترین ارز دیجیتال است که خالق آن، فرد ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو است. هویت این فرد کاملا مشخص نیست و فرضیه‌هایی وجود دارد که شاید این فرد، نامی جعلی برای گروهی از افراد باشد که اقدام به تولید و طراحی نخستین ارز دیجیتال کرده‌اند که نخستین و مهم‌ترین پول دیجیتال است و از سایر انواع این ارز بیشتر در معرض قضاوت و تحلیل قرار می‌گیرد.
در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا، ارزهای دیجیتال مورد بررسی افراد خبره‌ای مانند مهندسان، سرمایه‌گذاران و از همه مهم‌تر دولت قرار گرفته‌اند.
البته فعلا به شکل رسمی و قانونی، خبری درباره استفاده و کاربرد این ارزها مطرح نشده است. اخباری درباره اینکه دولت، به زودی، ارز دیجیتال مخصوص به خود را راهی بازار می‌کند هم در میان اخبار منتشر شده بود اما اینکه چنین قضیه‌ای تا چه اندازه جدی باشد، چندان مشخص نیست. نخبگان و کارشناسان زیادی در ایران هم در حال بررسی ارزهای دیجیتال و کارکردهای آن هستند. برچسب ها: پول ، اندونزی ، رمزارز

منبع: خرداد

کلیدواژه: پول اندونزی رمزارز ارزهای دیجیتال مردم اندونزی ارز دیجیتال کاهش ارزش بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!