Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست ویدئو‌کنفرانس رئیس جمهوری و استاندار کرمان با موضوع مدیریت بحران سیل اخیر در جنوب استان و بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان برگزار و در موارد مذکور بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجوادفدایی، چهارشنبه(6 فررودین) در نشست ویدئو‌کنفرانس با رئیس جمهوری با موضوع مدیریت بحران سیل با بیان اینکه سوم فروردین ماه جاری بارندگی زیادی در استان داشتیم که چهار شهرستان جنوبی از آن متأثر و باعث ایجاد سیلاب ها شد؛ افزود: در رودبار جنوب علاوه بر این،   در فروردین و دی ماه گذشته در فروردین و دی ماه سال گذشته نیز سیل داشتیم و در شهرستان جیرفت همین مشکل را سال های قبل داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه سال های 52 و 53 «سیل بند خرم» به طول 40 کیلیومتر در این شهرستان احداث شده که از آن تاریخ کل دشت جیرفت را محافظت کرده و قرار بوده این سیل بند تا جازموریان ادمه یابد؛ گفت: اما متأسفانه این کار همچنان باقی مانده و برای اینکه مشکل سیل جازموریان را به صورت اساسی حل کنیم باید این سیل بند را تکمیل کنیم.

 

 

 

وی با افزودن اینکه این سیل بند 250 میلیون مترمکعب هم در سال ذخیره آبی برای ما به همراه خواهد داشت و با حدود یک هزار میلیارد تومان می توانیم آن را تکمیل کنیم؛ اظهار داشت: منابع مالی آن را هم در استان داریم به جای اینکه بخواهیم آب از خلیج فارس به استان بیاوریم که هزینه بالایی هم دارد.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: سال 98 یک هزار میلیارد تومان مازاد وصول مالیات در استان داشتیم که چیزی به استان بازنگشت؛ فروش معادن استان سالانه 30 هزار میلیارد تومان است که طبق قانون یک درصد آن را می توانیم صرف پروژه های استان کنیم  لذا اگر سیل بند خرم تکمیل شود در آینده شاهد سیل های منطقه نخواهیم بود با توجه به اینکه احتمال می دهیم زمستان امسال هم سیل داشته باشیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر 20 درصد کهنوج را تا یک متر آب گرفت و خانه های هزار و 700 خانوار آسیب دید؛ افزود: در زهکلوت که 6 هزار نفر جمعیت دارد 40 درصد شهر را آب گرفت که یک متر ارتفاع داشت و در قلعه گنج دهستان سرخ قلعه بیشتر تحت تأثیر بود که 9 هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

حسن روحانی، رییس جمهوری در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با ابراز تأسف از وقوع سیلاب اخیر و اشاره به اینکه زمستان سال گذشته هم این منطقه سیل را داشتید؛ سئوال کرد: آیا این پیش بینی ها را هواشناسی کرده بود و آمادگی لازم را داشتید؟

 


استاندار کرمان پاسخ داد: بارندگی سوم فروردین بیش از میزان پیش بینی هواشناسی بود و برای مسئولان هواشناسی هم جای تعجب داشت در عین حال با پیش بینی هواشناسی هشدار های لازم را به مردم می دهیم و مناطقی که احتمالاً تحت تاثیر قرار می‌گیرند را اطلاع می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه با این آگاهی اما مردم حاضر نمی شوند خانه ها را ترک کنند، ضمن اینکه بعضی اتفاقات پیش بینی نشده است؛ در زهکلوت سیل بندهای بالادست تخریب شده بودند و ورودی آب بیش از آنچه بود که پیش بینی می کردیم.

 

 

فدایی اعلام کرد: در سیل اخیر تلفات انسانی نداشتیم، اما امروز صبح فردی به دلیل خیس خوردگی سقف خانه بر اثر سیل، فوت کرده است.

 

 
رئیس جمهوری با بیان اینکه جای شکر که در سیل با وجود خسارت مالی اما تلفات جانی نداشتیم؛ افزود: باید این را در مقررات بیاوریم به کسی که اخطار داده می شود اما توجه نمی کند نباید انتظار داشته باشد دولت خسارت ها را به اندازه فردی که توجه داشته، جبران کند.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: با ساخت و سازها و کشاورزی غیرمجاز در مسیل رودخانه ها نیز مشکل داری و بعضی از کشاورزی های آسیب دیده سیل اخیر در زهکلوت زهکلوت، به صورت غیرمجاز در مسیل رودخانه ها بوده که باید در قوانین فکر دقیقی برای آن شود.

 

 
رئیس جمهور اظهار داشت: کسی که تصرف غیرقانونی کرده و در مسیل سیل کشاورزی و ساخت و ساز داشته باید تخلف آن بررسی شود؛ از معضلات ما این است که مسیل های از گذشته تاریخ در این مناطق بوده چون سال ها سیل نیامده مردم فکر کردند می توانند ساخت و ساز و کشاورزی کنند و این کاری است که باید با آن برخورد شود.

 

وی با تأکید بر اینکه در خیلی از جاها باید سیل بند احداث و یا ترمیم شود که مردم دچار خسارت نشود؛ اعلام کرد: خسارت ها   را هر چه بوده طبق معمول جبران و تخریبی ها را بازسازی و نوسازی می کنیم؛ گفت: باز هم باید به فکر باشید که سیل می آید و بر این مبنا باید برنامه ریزی کنید.

 

در ادامه این نشست استاندار کرمان با ارائه گزارشی از ستاد استانی مقابله باکرونا ویروس اظهار داشت: 12 بهمن اولین جلسه برگزار و تصمیمات اولیه برای مقابله با کرونا ویروس گرفته شد و از سوم اسنفد یک روز در میان جلسه ستاد برگزار شده و تصمیمات متعددی گرفتیم ضمن اینکه جلسه حضوری و یک جسله ویدیو کنفرانس با فرمانداران هم داشتیم.

 

 

وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون مراجعه بیماران حاد تنفسی در استان به بیمارستان ها یک هزار و 480 نفر بوده که 934 محتمل کرونا بودند و 192 نفر آزمایش آنها مثبت شد که 138 بهبود یافته و 31 نفر الان بستری هستند و 23 نفر فوتی داشتیم.

 

 

فدایی با اشاره به اینکه 2 هزار تخت بیمارستانی آماده برای بستری مبتلایان داریم که هم اکنون 195 تخت یعنی زیر 10 درصد اشغال است و هزار و 500 تخت پشتیبان و 3 هزار تخت نقاهتگاه نیز پیش بینی شده که الان 8 نفر در نقاهتگاه بستری هستند؛ اعلام کرد: شرایط بحرانی و نامناسبی نداریم و کنترل شده و بیماران و افراد بستری نسبت به امکانات پیش بینی شده خوب است.

 

 

وی در خصوص تأمین لوازم پزشکی؛ نیاز استان به ماسک و الکل را روزانه به ترتیب 200 هزار ماسک اعلام عدد و 6 هزار لیتر اعلام و بیان کرد: خودمان روزانه سه هزار ماسک و سه هزار لیتر الکل تولید می کنیم و  طرح غربالگری در استان همچنان ادامه دارد و مراکز سرپایی و 16 ساعته ما  75 مرکز در استان و پایگاه های های ارتش نیز 10 هزار و 761 نفر مراجعه داشته اند.

 

استاندار کرمان ادامه داد: هزار و 500 پزشک و پرستار در مجموع در استان مشارکت دارند که 15 نفر آنها آلوده شدند که 4 مسئول و 11 پرستار هستند و وضعیت خوبی دارند.

 

 
رشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به سئوال رییس جمهوری درباره وضعیت کادر درمان استان؛ پاسخ داد: اولویت را بر مراقبت از پرسنل درمانی گذاشتیم که ارائه خدمات مناسبی را به بیماران بدهند؛ هر چند کمبودهایی در استان وجود داشت اما سعی کردیم با اولویت بندی از پرسنل مراقبت کنیم به ویژه بیمارستان افضلی پور که بیمارستان مرجع استان است.

 

وی ادامه داد: خبرهای خوبی هم هست اینکه با کمک های خیرین و اتاق بازرگانی تقریباً رفع کمبود هم تا حدودی شده و همراهی مردم خیلی خوب بوده و با اطلاع رسانی صورت گرفته هم به لحاظ آموزشی همراهی خوبی داشتیم.

 

حسن روحانی در ادامه گفت: تأکید کنم بر اینکه برای تجهیزات بهداشتی همچنان اولویت اول ما کادر درمانی بیمارستان هستند که محفوظ بمانند زیرا در خط مقدم مبارزه هستند و سپس در بخش تولید کشور که نیازهای عمومی مردم را تولید می کنند هم باید در اولویت باشند و سایر مردم هم که به دلیل شرایط نیاز بیشتری دارنددر اولویت مسئله هستند.

 


وی سئوال کرد: آیا استان از پیک دوران کرونا عبور کرده است؟ رشیدی پاسخ داد: از ابتدا هدفمان این بوده که شیب بیماری را در استان کُند کنیم و با شیب ملایم سیر ادامه یافته و سه روز اخیر میزان ابتلا و مثبت آزمایشگاهی به طور قابل توجه کم شده اما واقعاً نمی توان پیش بینی کرد بعد از سفرها به چه شکل می رسیم زیرا رفتار ویروس هم قابل پیش بینی نیست.

 

 
رئیس جمهوری پرسید: مورد بستری از مسافران مبتلا به کرونا در استان کرمان وجود دارد؟ رشیدی گفت: از مسافران نوروزی کسی در بیمارستان بستری نداریم. 

 


رئیس جمهوری ادامه داد: وضعیت تخت های بخش مراقبت های ویژه چگونه است؟ رشیدی اظهار داشت: 256 تخت مراقبت های ویژه در نظر داریم که اکنون 46 نفر در آنها بستری هستند.

 

 

روحانی از پرستاران و پزشکان و خیرینی که کمک کردند و از شخص مسئولان و استاندار تشکر ویژه کرد و بیان اینکه از شما می خواهیم سلام من را به مردم بسیار خوب استان کرمان که همیشه افتخار آفرین بوده و مردان بزرگی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید سلیمانی که جزو افتخارات تاریخ کشور است، دارند؛ برسانید که همواره این مردم خدوم و افتخارآفرین بودند؛ گفت: امیدواریم خداوند توفیق بیشتری به مردم استان بدهد و از این بیماری هم سریع عبور کنید و خسارت های سیل هم جبران می‌شود و طرح سیل بند هم کمک خواهد شد.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل و کرونا رئیس جمهوری و استاندار کرمان نشست ویدئو کنفرانس استاندار کرمان ویدئو کنفرانس رئیس جمهوری سیل اخیر پیش بینی سیل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند

محمدباقر قالیباف در نشست با اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با بیان اینکه تشکیل هیأت تطبیق مصوبات یکی از اصول قانون اساسی است که می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد، افزود: بنده از روز اول خودم را مکلف دانستم که هر چه این جمع تصمیم گرفت، همان را مبنا قرار دهم و حتی توصیه‌ای هم نداشتم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که موضوعات در هیأت تطبیق سیاست زده شود، ادامه داد: خدا را شاکریم که مسائل با دقت و به‌صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت تا امور به دور از هرگونه سیاست زدگی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بارها به نمایندگان تأکید کردم که بار دولت، بار سنگینی است و هرچقدر بتوانیم تسهیل‌گری برای پیشرفت کار دولت انجام دهیم تا مردم ذی نفع نهایی باشند، باید انجام دهیم که از این دقت اعضای هیأت باید تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این جلسه در دوره یازدهم آخرین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، از اعضای هیأت تشکر کرد و گفت: تشکر ویژه‌تری هم از کارگروه ویژه دارم که مصوبات خارج از دولت که به کارگروه ارسال می‌شد را بررسی می‌کردند تا تبعات حقوقی این مصوبات نیز مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اولاً برای این موضوعات فوری که عمدتاً در شورای عالی اقتصادی و جلسات سران قوا اتخاذ می‌شد، قید زمانی در نظر گرفتیم و ثانیاً از دولت درخواست کردیم اگر به این مصوبه برای دائمی شدن نیاز دارد، لایحه به مجلس ارائه کند. اگر اجرای این مصوبات زمان بر باشد، بی قانونی در کشور ایجاد می‌کند.

قالیباف اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به لحاظ تخصصی روی موضوعات کار می‌کرد اما من می‌خواستم به لحاظ حقوقی نیز مصوبات خارج از دولت را مورد بررسی قرار دهند تا عارضه کمتری داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب هیأت تطبیق تصریح کرد: وقتی به ترکیب این هیأت نگاهی می‌اندازیم، در می‌یابیم که این جمع به حد کفایت صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی در هر حوزه‌ای را دارد و موجب اعتبار مجلس است.

وی یادآور شد: به دوستان دولت و رئیس هیأت تطبیق نیز بارها گفته‌ام که تا جایی که می‌شود با هم گفت‌وگو داشته باشند و پس از حکم اولیه فرصت برای اصلاح داده شود و من حتی سلایق شخصی خودم در حد مدیریتی را هم اعمال نکردم و نظرم، نظر هیأت تطبیق بوده است.

در این نشست برخی از اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در سخنانی کوتاه به بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مسئولین پاسخگو باید نتیجه کارها را به مردم گزارش دهند
  • همه برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر دوم خود به قم
  • سلاجقه: بررسی وضعیت معدن «کامو» در اولین فرصت / وزیر صمت پای کار است +فیلم
  • نشست صمیمی استاندار کردستان با مردم دهستان خسروآباد
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • واگذاری بیش از یک هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهر بم‌
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت