Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی استان از ورود یک سامانه بارشی جدید خبر داده که این سامانه نیز همراه با هشدار سیل است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سامانه بارشی که در روزهای گذشته در استان فارس فعال بود، سبب جاری شدن سیل در برخی از شهرستان‌های استان به ویژه در جنوب شد به گونه‌ای که 5 نفر نیز در این میان جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اطلاعیه جدید سازمان هواشناسی استان از ورود یک سامانه بارشی جدید خبر داده که این سامانه نیز همراه با هشدار سیل است. بر این اساس این سامانه از روز جمعه 8 فروردین ماه آغاز می‌شود و تا دوشنبه 11 فروردین ماه ادامه دارد. 

بارش شدید باران به همراه رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید لحظه‌ای، احتمال تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات از جمله فعالیت‌های این سامانه است که تمامی نقاط استان را درگیر می‌کند. 

گزارش تسنیم از سیلاب در استان خراسان جنوبی / سامانه جدید بارشی در راه استاستاندار گلستان: نیمی از واحدهای مسکونی تحویل سیل‌زدگان شدامام جمعه کرمان: خسارات سیل در کرمان زیاد است / دولت برای جبران خسارات کمک کند

براساس پیش‌بینی هواشناسی استان روز جمعه این سامانه نقاط شمالی و مرکزی استان را درگیر می‌کند و بین 5 تا 10 میلی‌متر بارندگی دارد. در روز شنبه کل استان به ویژه نیمه غربی، مرکزی و جنوبی درگیر است و بین 20 تا 50 میلی‌متر پیش‌بینی بارندگی شده است. 

روز یکشنبه کل استان به ویژه نقاط جنوبی، مرکزی و شمال غرب استان با این سامانه درگیر است و پیش‌بینی 30 تا 60 میلی‌متر بارندگی شده است. همچنین در روز پایانی این سامانه در دوشنبه جنوب شرق استان با بارش 5تا 15 میلی‌متر بارندگی درگیر این سامانه است. 

آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی از آثار این سامانه است که به همین منظور هواشناسی استان نسبت به این موارد هشدار داده است. 

براساس آخرین آمار هواشناسی استان فارس تا صبح روز گذشته میانگین بارندگی استان در سال زراعی جاری برابر با 318.2 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 273.4 میلی‌متر بوده است؛ 16 درصد افزایش دیده می‌شود. 

در سال زراعی جاری در استان فارس شهرهای فیروزآباد با 571.3، سپیدان با 517.2، قیروکارزین با 477.6، لامرد با 418.6، ممسنی با 413.5 و جهرم با 411.4 بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند. 

انتهای پیام/424/ش

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواشناسی استان سامانه بارشی استان فارس میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به مازندران

تاکامی کارشناس هواشناسی مازندران گفت:هوای مازندران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت صاف تا نیمه ابری - در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او افزود:وضعیت جوی مازندران روز سه شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش دما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت:آسمان استان روز چهارشنبه ابری و خنک همراه با بارش باران (گاهی بشکل رگبار و رعدوبرق) و وزش باد پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ورود سامانه بارشی به مازندران
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد گیلان می شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • سامانه بارشی و سرد بهاری در راه مازندران
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت