Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:58:24 GMT

هدفگذاری ۳ میلیارد دلاری برای ساخت داخل محصولات صنعتی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۸۱۲۲

هدفگذاری ۳ میلیارد دلاری برای ساخت داخل محصولات صنعتی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال نیز برنامه تعمیق ساخت داخل را ادامه خواهیم داد، گفت: هدفگذاری بیش از سه میلیارد دلاری برای ساخت داخل محصولات صنعتی و معدنی داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» درخصوص برنامه ریزی های انجام شده برای تحقق "جهش تولید" افزود: پس از مراحلی مانند رکود، حفظ وضع موجود و رونق تولید، مرحله مهم، جهش تولید است که نگاه و توجه به این مرحله باید متفاوت از مراحل قبلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت با تاکید بر اینکه شرایط کنونی سخت تر از گذشته است، بیان داشت: موضوع شیوع ویروس کرونا در این شرایط اضافه شده است که همین موضوع، عزم جدی تر و نگاه متفاوت تری را به مساله جهش تولید می طلبد.

زرندی با اشاره به نگاه و اولویت اصلی وزارتخانه به موضوع، گفت: تحریک تقاضای داخلی و توسعه صادراتی و استفاده از ظرفیت های مردم در سرمایه گذاری ها، نگاه اصلی در وزارت صنعت است و اساس کار را بر حوزه نوآوری و فناوری‌های نوین، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان نهادیم که اگر نگاه نوآورانه در حوزه تولید مبنا قرار گیرد، قابلیت انجام کارهایی بزرگی در این حوزه وجود دارد.

اعلام نسخه نهایی برنامه های سال جهش تولید تا ۲۰ فروردین

وی ادامه داد: پیش نویس اولیه برنامه های سال جهش تولید بر مبنای هفت محور برنامه های سال گذشته طراحی شده و پروژه های جدیدی نیز در همان قالب ها اضافه شده است که نسخه نهایی این برنامه با دریافت نظرات صاحب نظران و بخش خصوصی تا ۲۰ فروردین ماه منتشر و اعلام خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ادامه داد: موضوعاتی مانند اصلاحات ساختاری در داخل وزارتخانه را پیگیری می کنیم و مسایلی مانند بیمه، مالیات، بانک، محیط زیست و غیره نیز امسال با جدیدیت و نگاه ویژه ای دنبال خواهد شد و در حوزه هایی مانند نقدینگی، روش های نوین تامین مالی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

زرندی با اشاره به اینکه سال گذشته اخذ ۵۰ هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی محق نشد، ابراز امیدواری کرد که سیستم بانکی، امسال نگاه ویژه ای در خصوص اعتبارات لازم برای تحقق برنامه های جهش تولید داشته باشد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: زرندی وزارت صنعت سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: با ساخت و تولید این ترانسفورماتور، این شرکت در زمره معدود سازندگان دارنده تکنولوژی ساخت اَبَرترانسفورماتور همچون ABB Siemens و TBEA قرار گرفت و ضمن رفع نیاز کشور از واردات ابرترانسفورماتورها، از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

صادقی افزود: تولید سه دستگاه از این ترانسفورماتور‌ها طی امسال در برنامه قرار دارد که اگر ساخت این سه ترانسفورماتور صورت گیرد از خروج بیش از ۱۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این ابرترانسفورماتور ۳۴۰ تُنی مزیت‌هایی از قبیل صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای قرارگیری ترانسفورماتور‌ها در پست برق به میزان حدود ۶۰ درصد، کاهش حدود ۷۰ درصدی تلفات بی‌باری نسبت به حالت سه ترانسفورماتور تک فاز، کاهش هزینه‌های احداث پُست و تسهیل فرآیند بهره‌برداری و مانیتورینگ را دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: طراحی و تولید بزرگترین ترانسفورماتور سه فاز شبکه برق کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاولت آمپر در گروه صنعتی ایران ترانسفو در حالی با تکیه بر دانش و تخصص بومی شده مهندسان ایرانی انجام شده است که این ترانسفورماتور غول پیکر تاکنون در کشور تولید نشده بود.


ساخت این ترانسفورماتور با حضور وزیر نیرو در زمان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و با وجود پیچیدگی‌های قابل توجه در محاسبات و طراحی این ابرترانسفورماتور ظرف مدت زمان بسیار کوتاه در ۶ ماه، به مرحله آزمایش و رونمایی رسید.

قرار است این ابرترانسفورماتور تولید شده توسط وزیر نیرو و برخی مقامات و مسئولان کشوری رونمایی و به بهره‌برداری برسد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • ۳ محصول فناورانه رونمایی شد
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است