Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@16:25:26 GMT

تغییر قوانین AFC، قضاوت حیدری در آسیا را تضمین کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۸۲۷۱

تغییر قوانین AFC، قضاوت حیدری در آسیا را تضمین کرد

رییس سابق دپارتمان داوری می‌گوید برداشتن معیار سن باعث شد تا بیژن حیدری بتواند به لیست الیت A کمیته داوران AFC راه پیدا کند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، داود رفعتی، رییس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال  در خصوص ابهامات به وجود آمده در خصوص این که AFC اجازه قضاوت به بیژن حیدری را نداد، اظهار کرد: من چند روز پیش هم در این خصوص صحبت کردم اما حرف‌های من بد برداشت و منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که کمیته داوران فیفا برای دیدار پرسپولیس و کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا به ایران آمده بودند، جلسه‌ای با ما برگزار کردند و  ما دو داور یعنی موعود بنیادی‌فر و بیژن حیدری را به آن‌ها پیشنهاد دادیم تا در لیست الیت A قرار بگیرند و بتوانند علاوه بر AFC CUP در لیگ قهرمانان آسیا هم سوت بزنند اما به دلیل این که مسئولان کمیته داوران AFC فکر می‌کردند سن او زیاد است و سرمایه‌گذاری آن‌ها روی جوانان بود، فقط بنیادی‌فر توانست به آن لیست برسد.

 

وی ادامه داد: البته بعد از آن تغییری در معیار و قانون کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به وجود آمد و آن‌ها معیار سن را از قوانین خود حذف کردند و این باعث شد که بیژن حیدری هم بتواند به لیست الیت A کمیته داوران AFC برسد و حتی این فصل هم قرار بود در چند مسابقه به میدان برود که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ قهرمانان، مانع شد.

 

رفعتی درباره زمان آغاز دوباره لیگ گفت: فعلا که لیگ تعطیل است و با این وضعیت، تا آخر فروردین هیچ بازی‌ای برگزار نمی‌شود. ما به داوران تمرینات ویژه دادیم و همه آن‌ها به جز دکتر حیدری در خانه هستند و تمریناتشان را پیگیری می‌کنند. از مردم خواهش می‌کنم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا کسی به این ویروس مبتلا نشود؛ کاری که در جامعه داوری اتفاق افتاده و تنها یک داور فوتبال ساحلی به این بیماری مبتلا شده است.

کمیته داوران داوود رفعتی بیژن حیدری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اخبار کرونا کمیته داوران داوود رفعتی بیژن حیدری کمیته داوران بیژن حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ به خط پایان رسیده و تنها بازی‌های فینال دو تورنمنت قاره کهن باقی مانده است. تیم‌های العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند و تیم‌های الاحد لبنان و سنترال کوست مراینرز استرالیا راهی فینال AFC CUP شدند.

 

 

سایت «فوتی رنکینگز» نوشت؛ با توجه به اینکه به پایان رقابت‌های باشگاهی آسیا نزدیک شده‌ایم، دیگر هیچ تغییری در جایگاه تیم‌ها در رده‌بندی باشگاهی فوتبال آسیا به وجود نمی‌آید. ژاپن به لطف نتایج یوکوهاما مارینوس، بالاتر از کره جنوبی در جایگاه نخست رده‌بندی شرق آسیا قرار گرفته و سه سهمیه مستقیم در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا خواهد داشت.

طبق اعلام این سایت، عربستان و ژاپن سه سهمیه در فصل ۲۶-۲۰۲۵ لیگ نخبگان آسیا (سطح اول رقابت‌های باشگاهی آسیا) به دست آوردند. کره جنوبی، امارات، قطر و چین نیز دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا کسب خواهند کرد.

 

 

ایران و تایلند نیز هر کدام یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف لیگ نخبگان خواهند داشت. همچنین یک نماینده از هر کدام از کشورهای ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی در سطح نخست رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا شرکت می‌کنند.

در سطح دوم مسابقات باشگاهی آسیا (لیگ قهرمانان آسیای ۲) نیز ۱۲ کشور سهمیه مستقیم به دست آورده‌اند. ایران در کنار ژاپن، عربستان، کره جنوبی، امارات، قطر، چین، تایلند، ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی یک سهمیه مستقیم در این رقابت‌ها خواهد داشت.

پیش‌تر مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال (بر مبنای تخصیص ۱+۲ سهمیه لیگ نخبگان و یک سهمیه لیگ قهرمانان آسیای ۲) گفته بود قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به‌عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام حذفی، به‌عنوان سهمیه پلی‌آف برای شرکت در لیگ نخبگان آسیا معرفی می‌شوند. تیم سوم لیگ نیز در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا تعیین شده است.

در صورت تأیید رسمی گزارش «فوتی رنکینگز» درباره سهمیه‌های ایران در رقابت‌های باشگاهی آسیا، می‌توان گفت قهرمان لیگ برتر در مرحله گروهی و نایب قهرمان لیگ در دور پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به میدان می‌رود. همچنین قهرمان جام حذفی نیز مجوز شرکت در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند.

دیگر خبرها

  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • تغییر لیست رئال: بازگشت بلینگام و حذف رودریگو
  • واکنش جالب آنچلوتی به ماندنی شدن ژاوی در بارسا
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • قانون نانوشته!
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • خلاصه بازی الهلال 2-1 العین (لیگ قهرمانان آسیا - ۲۰۲۳/۲۴)