Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه ستاد مقابله با کرونا در صومعه‌سرا بر پرهیز از سفر به گیلان و ترددهای غیرضروری در شهر، تجهیز زیرساخت‌های بیمارستانی و درمانی در این شهرستان و همکاری مردم با مسؤولان برای مقابله با این ویروس تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی و کارشناسی‌های انجام‌شده از سوی وزارت بهداشت در حوزه زیرساخت‌ها و بهداشت و درمان و تجهیزات جز و استان‌های عقب‌مانده هستیم که باید بحران موجود را به فرصت برای مبدل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین  قربانی بابیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا  توانسته از بستر خیرین برای کنترل کاهش شیوع این ویروس مهلک بهره گیرد، گفت: باید منابع خیرین را در مسیرهای ضروری و حیاتی‌تر بخش  بهداشت و درمان هدایت کرد.

وی با اشاره به همدلی و همکاری مسؤولان و مردم در کنترل شرایط موجود تصریح کرد: ما در شرایط بحران باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و توانستیم این امر به حد قابل‌قبول برسانیم که این به دلیل هماهنگ بودن همه دستگاه‌ها و ادارات مربوط در شهرستان و پیروی از برنامه‌ریزی دولت و ستاد بحران کشور است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان صومعه‌سرا از تخصیص اعتبار به این حوزه خبر داد و افزود: در آینده سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی و تجهیزات آزمایشگاهی و تمام کمبودهای بیمارستان صومعه‌سرا جبران خواهد شد.

ورود مسافران شیوع کرونا در گیلان را افزایش می‌دهد

نماینده صومعه‌سرا در مجلس نیز در این جلسه با اشاره مشکلات و حوادث فراوان در سال گذشته، گفت: مسؤولان و مدیران بخش‌های مختلف در کشور و به‌ویژه استان گیلان باید بحران ویروس کرونا را مدیریت کنند که البته مردم نیز در این مدیریت سهم به سزایی داشتند.

سید کاظم دل‌خوش با اشاره به شیطنت دشمنان نظام و انقلاب، افزود: به‌رغم وجود همه مشکلات به‌خوبی توانسته‌ایم این بحران را با توجه به کمبودها و زیرساخت‌ها مدیریت کنیم.

وی بابیان اینکه مردم ایران در یک جنگ بیولوژیکی قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار فوتی‌ها در این بیماری زیاد بود اما باهمت مردم و مسؤولان استانی درصدد هستیم تمام موانع را برطرف و جامعه را به سمت آرامش سوق دهیم.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در گیلان گفت: با توجه به اینکه هنوز دارویی برای این ویروس ساخته نشده این انتظار می‌رود که با ورود مسافران به گیلان شیوع این بیماری روزبه‌روز بیشتر شود.

دل‌خوش به راه‌اندازی اورژانس بیمارستان صومعه‌سرا اشاره کرد  و افزود: راه‌اندازی این بخش می‌تواند بسیاری از مشکلات  حوزه بهداشت و درمان صومعه‌سرا برطرف کند اما نبود دارو و ورود مسافر می‌تواند شانس احتمال پیک دوم انتشار ویروس را بالا ببرد.

کمبود اقلام بهداشتی و شرایط سخت در پیک دوم انتشار ویروس کرونا در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه باید از بحران به وجود آمده در جهت  رفع نقایص حوزه  بهداشت و درمان استان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان فرصت بهره برد، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی و کارشناسی‌های انجام‌شده از سوی وزارت بهداشت در حوزه زیرساخت و تجهیزات پزشکی با مشکلات بسیار فروانی روبرو هستیم که می‌توانیم از این بستر در جهت تکمیل ظرفیت‌های حوزه درمان بهره لازم را ببریم.

ارسلان سالاری بابیان اینکه گیلان بعد از قم دومین استان درگیر با ویروس کرونا بود، افزود: باهمت و تلاش تمام مدیران استانی و کشوری توانستیم کمبودها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان را درزمینهٔ مبارزه با ویروس کرونا کاهش دهیم.

وی با اشاره به کمبود ماسک در استان گیلان گفت: باوجوداینکه گیلان همانند روزهای ابتدایی درگیر ویروس کرونا نیست، هنوز در این زمینه با کمبودهایی مواجه هستیم که ممکن است در پیک دوم شیوع ویروس اوضاع را بغرنج کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود پزشک بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان صومعه‌سرا بیان کرد: با  مدیریت بیمارستان پزشکان خانواده بعد از اتمام کار باید در شیفت کاری بیمارستان به مردم و بیماران خدمات‌رسانی کنند تا کمبود نیرو جبران شود.

سالاری با اشاره به در نظر گرفتن اعتبارات برای حوزه بهداشت و درمان صومعه‌سرا افزود: کمبودهای موجود این بیمارستان در حوزه تجهیزات و امکانات، در بخش سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی و تجهیزات آزمایشگاهی و تمام کمبودهای این بیمارستان در آینده  نزدیک جبران خواهد شد.

مردم همکاری نکنند از اقدامات قهری استفاده می‌کنیم

فرماندار صومعه‌سرا نیز در این جلسه بابیان اینکه در اوایل شروع کار ستاد با مشکلات عدیده‌ای در حوزه تأمین تجهیزات و اقلام پزشکی مواجه بودیم، اظهار کرد: با تلاش کادر بهداشت و درمان، نیروهای سپاه و بسیج، هلال‌احمر و مردم توانستیم به آرامش نسبی  و تلطیف آماری مبتلایان بیماران کرونایی دست‌یابیم.

سید جلال سید محمدی با اشاره به اینکه کاهش آمار ابتلا به ویروس می‌تواند مقطعی باشد، افزود: از مردم می‌خواهیم با رعایت توصیه‌های بهداشت فردی، قرنطینه و نصیحت‌های اجتماعی ستاد بحران در کاهش آمار همچنان نقش مسؤولانه و تأثیرگذار داشته باشند.

وی بابیان اینکه اقدامات بازدارنده کماکان باید در تجمعات و ترددهای غیرضروری ادامه یابد، تصریح کرد: از مردم و بازاریان می‌خواهیم در تصمیمات اتخاذشده و ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا، مساعدت و همکاری لازم را با مسؤولان امر داشته باشند، در غیر این صورت  از اقدامات قهری و حضور نیروی انتظامی، تعزیرات و صمت استفاده خواهد شد.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به ضدعفونی ۵۵ روستا با استفاده از ظرفیت دهیاران و کمک سپاه و هلال‌احمر و شهرداری‌ها بیان کرد: یک اکیپ ۶ نفره از ارتش با حضور در شهرستان برای تب سنجی و ضدعفونی و گندزدایی سه بخش مرکزی و تولمات و گوراب زرمیخ در این شهرستان در حال همکاری هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان بهداشت ویروس بیمارستان حوزه بهداشت و درمان ویروس کرونا صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود