Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌دانیم که تعطیلی کامل حمل و نقل عمومی در تهران مشکلاتی را به همراه دارد اما شاید بتوان با ایده ای منطقی فعالیت این سیستم را برای کاهش شیوع کرونا محدود تر کرد.

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درخصوص پیشنهادات شورای شهر برای کاهش تردد شهروندان و کاهش فعالیت خطوط مترو و اتوبوس رانی گفت: دوشنبه شب ریاست شورا در گفت‌وگویی مجازی با سایر اعضا موضوع ارایه پیشنهادهایی خطاب به هیات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا را به بحث گذاشتند که در نتیجه این گفتگو، مقرر شد 4 پیشنهاد توسط شهردار تهران که در جلسات دولت شرکت می کنند، به عنوان پیشنهادهایی از سوی شورا مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در جلسه امروز هیات دولت، یکی از پیشنهادهای ما مبنی بر تعطیلی بوستان های شهر به تصویب رسیده است.

اعطا با اشاره به این که یکی دیگر از پیشنهادات ما تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی تا 16 فروردین بوده است گفت: در رابطه با تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی تا 16 فروردین، ظاهرا ملاحظاتی وجود دارد و در حدی که مطلع هستیم تصمیم خاصی اتخاذ نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سیستم حمل و نقل عمومی با نظام فعالیت ها در شهر گره خورده است. بنابرین قابل فهم است که اگر بخش قابل توجهی از فعالیت ها در شهر همچنان پابرجا باشد، تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی مشکلاتی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اکنون بخش قابل توجهی از فعالیت ها تعطیل شده است، اما برخی مشاغل ضروری که تعطیلی آنها، تامین نیازهای زندگی شهروندان را با اختلال جدی مواجه می کند؛ ادامه فعالیت می دهند.

اعطا گفت: در این شرایط، اگر تعطیلی کامل سیستم حمل و نقل عمومی امکان پذیر نیست؛ شایسته است شهرداری تهران همچون برخی شهرها، یک برنامه جایگزین جهت اعمال محدودیت هایی در سیستم حمل و نقل عمومی، پیشنهاد دهد. برنامه موقتی برای سیستم حمل و نقل عمومی که با شرایط فعلی سازگار باشد و ضمن پاسخ دهی به تامین نیازهای ضروری اولیه در حوزه حمل و نقل، محدودیت های جدی در آن اعمال شده باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: چنین ایده هایی در برخی از کشورها در حال انجام است. به عنوان مثال امروز در روزنامه فرانسوی پاریزین leparisien خبری دیدم مبنی بر اعمال محدودیت های سیستم حمل و نقل عمومی در پاریس از فردا پنج شنبه؛ به گونه ای که علاوه بر تعطیلی تعداد قابل توجهی از ایستگاه ها، در ساعات فعالیت مترو و قطاری که اتصال دهنده زون های مختلف پاریس است، محدودیت های جدی اعمال شده است.

وی ادامه داد: یعنی در پاریس سیستم حمل و نقل عمومی تعطیل نخواهد شد، اما برخی ایستگاه ها تعطیل می شود، مضاف بر اینکه ساعت های کار مترو محدود می شوند.

اعطا گفت: طبیعتا اگر شهرداری تهران و معاونت مربوطه اش نیز، فعال تر وارد میدان ارایه ایده و پیشنهاد شوند، به عنوان متولی حوزه حمل و نقل درون شهری می توانند پیشنهاداتی ارایه دهند که اگر تعطیلی کامل سیستم حمل و نقل عمومی از نظر هیات دولت امکان پذیر نیست، لااقل محدودیت های ممکن در آن اعمال شود و شیوه اعمال محدودیت نیز، خردمندانه باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر تهران تهران تعطیلی هیات دولت سیستم حمل و نقل عمومی سخنگوی شورای تعطیلی کامل شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطارهای تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطارها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطارهای خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطارهای عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطارها با کندی انجام می‌شود.

باتوجه به حذف قطارهای تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند.

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطارهای تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

کد خبر 6092148

دیگر خبرها

  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت