Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید بن عباس گفت:  طبق ماده ۶۸۸ قانون با افرادی که امنیت سلامت جامعه را به خطر بیندازند و در اجرای مصوبات شورای تامین برای مبارزه با کرونا کوتاهی کنند، برخورد  قضایی می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان دزفول برای مقابله با کرونا از روزهای نخست تاکنون گفت: همه تصمیمات اتخاذ شده مبتنی بر نظرات کارشناسی و علمی دانشگاه علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: اگر پیشگیری‌ها انجام نشوند در بازه زمانی کمی با حجم گسترده‌ای از بیماران بدحال مواجه می‌شویم که در این صورت تعداد آنها بیش از ظرفیت درمان خواهد بود .
وی با بیان اینکه به دنبال التهاب آفرینی و سلب آرامش جامعه نیستیم، اظهارداشت: اتخاذ تصمیمات سخت گیرانه به منظور کنترل بیماری کرونا است.
بن عباس با بیان اینکه تاکنون مشکلی برای تامین تجهیزات درمانی و بهداشتی نداشته‌ایم، افزود: تعطیلی بازار تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و از  دادستان تقاضا می‌شود بدون اغماض با متخلفان برخورد کند زیرا فعالیت به هر دلیلی توجیه پذیر نیست.

وی تردد به مناطق گردشگری سردشت و شهیون دزفول را ممنوع اعلام کرد و گفت: ضدعفونی و گندزدایی مکان‌هایی چون مساجد، سوپرمارکت‌ها به صورت سخت گیرانه‌تر  انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از شهرداری‌ها خواست شب‌ها چراغ پارک‌ها را خاموش و آب و سرویس‌های بهداشتی را قطع یا تعطیل کنند و هیچ خدماتی به گردشگران ندهند. 
وی گفت: برخی ائمه جماعات هنوز نسبت به برگزاری نمازجماعت اصرار دارند که تقاضا می‌شود رعایت کنند زیرا به صلاح نیست.
بن عباس افزود: اوقاف نیز باید به تعطیلی بقاع متبرکه نظارت کند و هیچ خدماتی ارائه نشود زیرا تعطیلی‌ها به قوت خود باقی است و برگزاری مراسم عروسی، عزا و هرگونه تجمع تخلف است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی موارد را رصد و با متخلفان برخورد کند و مسوولان دادگستری از مجریان حمایت و با متخلفان برخورد کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: ورود خودروها با پلاک غیربومی یکی از دغدغه‌های مردم دزفول بود که پلیس باید روزانه آنها را رصد کند ضمن اینکه برخی پلاک‌های غیربومی ساکن دزفول هستند و انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی نشانه کنترل نکردن نیست.
وی با بیان اینکه ساعت ۲۲ هر شب ضدعفونی معابر و خیابان‌های دزفول انجام می‌شود، افزود: باتوجه به اینکه بیشترین آمار مبتلا به کرونا از بین کسبه و بازاریان بود تعطیلی بازار در دستور کار قرار گرفت. 
بن عباس با اشاره به اینکه سن بیشترین افراد مبتلا به کرونا در دزفول بین ۳۰ تا ۷۰ سال است به جوانان توصیه کرد از منزل خارج نشوند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند. 
وی گفت: باغ ویلاها و اماکن فرهنگی و تفریحی دزفول همچنان تعطیل هستند و تصمیمات سخت گیرانه برای مکان‌های گردشگری اعمال می‌شود.

تعداد افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ شهرستان دزفول ۷۹ نفر است. ۴۶ نفر از این بیماران مربوط به دزفول، ۱۷ نفر از شوش، سه نفر از گتوند و ۱۳ نفر از خارج از محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند.

48

کد خبر 1369019

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان بن عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در میاندوآب
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • دزفول غرق شد!
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود