Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دفتر رسانه ای الزرفی، در این نشست درباره مجموعه بحران های پیش روی عراق، کشورهای منطقه و جهان در برابر خطرهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا، پیامدهای اقتصادی سقوط قیمت نفت در بازار جهانی و آینده روابط بین الملل به دلیل عواقب جدی این دو چالش بحث و تبادل نظر شد.

وضعیت سیاسی کنونی عراق و اتفاق هایی که منجر به تأخیر تشکیل دولت در این کشور شده است از دیگر موضوع های مطرح شده در این نشست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الزرفی گفت که در تشکیل دولت جدید به خواست همه طیف ها و گروه های سیاسی و قومی توجه خواهد کرد تا با کارآیی و توانایی بیشتر بتواند بر بحران های داخلی و خارجی غلبه کند.

نخست وزیر مکلف عراق همچنین بر لزوم پاسخگویی به خواسته های تظاهرکنندگان و متحصنان در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق و نیز برگزاری انتخابات زودهنگام، آزاد و عادلانه با همکاری سازمان ملل در دولت انتقالی خود تاکید کرد.

وی گفت که یکی از وظایفش از بین بردن مظاهر مسلحانه و محدود کردن سلاح در دست دولت خواهد بود به گونه ای که دولت وجهه خود را در دفاع از حاکمیت عراق حفظ خواهد کرد.

بر اساس بیانیه دفتر الزرفی، سفیران اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در بغداد آمادگی دولت های خود را برای پشتیبانی از عراق در مواجهه با چالش های کنونی و دستیابی به صلح اجتماعی به منظور انجام انتخابات زودهنگام آزاد و عادلانه اعلام کردند.

در همین حال نخست وزیر مکلف عراق امروز در دیدار با وزیر بهداشت این کشور در باره راه های مقابله فراگیرتر و اقدام های بیشتر در مورد جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا بحث و گو کرد.

در این دیدار الزرفی بر انجام سازوکارهای موثرتر در زمینه بحران کرونا و همکاری همه دستگاه ها با مشارکت همگانی عراقی ها تاکید کرد.

عدنان الزرفی از اعضای ائتلاف النصر به رهبری «حیدر العبادی» سه شنبه هفته گذشته از سوی «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق مامور تشکیل دولت انتقالی شد.

معرفی وی به سمت نخست وزیر مکلف با مخالفت شدید رهبران و جریان شیعی پارلمان عراق مواجه شده است.

برچسب‌ها کرونا برهم صالح فرانسه روسیه سازمان ملل متحد حیدرالعبادی چین ائتلاف النصر عراق انگلستان پروندهٔ خبری گره کور تشکیل دولت عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا برهم صالح فرانسه روسیه سازمان ملل متحد حیدرالعبادی چین ائتلاف النصر عراق انگلستان عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق کرونا برهم صالح فرانسه روسیه سازمان ملل متحد حیدرالعبادی چین ائتلاف النصر عراق انگلستان تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد

نماینده اقلیم کردستان عراق، سفر نیچروان بارزانی به ایران را مهم ارزیابی کرد و هماهنگی‌های امنیتی برای مبارزه با گروههای تروریستی را یکی از محورهای اصلی این سفر دانست. - اخبار بین الملل -

« ناظم دباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به سفر «نیچروان بارزانی » رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران محور گفت‌وگوهای او با مقامات بلندپایه‌ ایران را اصلاح و تقویت روابط دوجانبه دانست و اظهار داشت: گسترش روابط اقتصادی بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان ، حل و فصل مشکلات موجود، تامین امنیت ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق ، هماهنگی در روابط سیاسی و نقش تهران و اربیل در تامین امنیت ایران و عراق از جمله محورهای مذاکرات رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به این پرسش «آیا درباره حضور گروه‌های تروریستی که امنیت ایران را به خطر می‌اندازد نیز در این سفر صحبت شد؟ » اظهار داشت: آن جزئیاتی که منظور شماست، مطرح نشد ولی هماهنگی در چارچوب هیئت شورای عالی امنیت عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق انجام شد.در این هیئت وزیری از اقلیم کردستان عراق حضور دارد. این هیئت بر اجرایی شدن توافقات (امنیتی ) میان ایران و عراق نظارت دارد.

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره تشکیل کمیته امنیتی میان تهران- بغداد و اربیل گفت: این کمیته امنیتی تشکیل شده و یک سری از مسائل ضروری را اجرایی کرده‌ است و توافقاتی که در این کمیته صورت گرفته، اقلیم کردستان عراق بدانها پایبند است.

وی در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران گفت: این سفر یکی  از سفرهای مهم و با ارزش نچیروان بارزانی به ایران بود که با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس شورای اسلامی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟