Web Analytics Made Easy - Statcounter

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز برای برخی مناطق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، استان‌های واقع در نوار غربی کشور، زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از کرمان، یزد، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز بارش پراکنده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روز پنج شنبه در استان‌های جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، چهار محال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، نیمه شرقی فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان البرز و تهران بارش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:  آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور 

رفیعی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: روز پنج شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، جنوب غرب و مرکز کرمان به سبب بارش‌های بیش از ۳۰ میلی متر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه، طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش‌های فراگیر در اواخر وقت روز جمعه خبر داد و گفت: بعدازظهر روز جمعه با ورود سامانه جدید بارشی، ابتدا نوار غربی کشور، روز شنبه استان‌های مرکزی و حاشیه زاگرس و یکشنبه اکثر استان‌ها را در بر خواهد گرفت.

به گفته او، روز شنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج بخش‌های مرکزی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آسمان‌ پایتخت بارانی است

رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز برای آسمان تهران بارش پراکنده و به هنگام شب رگبار پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه دمای تهران تغییرات محسوسی ندارد، تصریح کرد: امروز بیشینه و کمینه دمای تهران ۱۶ و ۸ درجه سانتی گراد است و طی روز‌های آتی دما تغییری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیش بینی هواشناسی وضعیت هوا آب و هوا نوروز 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ساعاتی از امروز بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین با افزایش ناپایداری‌ها برای روز دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق شمالی و مرکزی استان بارش پراکنده باران و گاهی رگبار و رعد برق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی ابری همراه با غبار محلی، در ارتفاعات رشد ابر و بارش پراکنده باران خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی مترخواهد بود.

کد خبر 6096206

دیگر خبرها

  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته