Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@12:31:28 GMT

انجام غربالگری ۳۵۰ هزار خانوار مازندرانی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۰۵۸۸

انجام غربالگری ۳۵۰ هزار خانوار مازندرانی

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با همراهی مردم از همان ابتدای شیوع کرونا در مازندران پای کار امدند، گفت: مازندران در غربالگری کرونا با راه اندازی سامانه خوداظهاری پیشرو بود.

او افزود: در این طرح بهورزان با محوریت پزشکان خانواده در حوزه روستایی و مراقبان سلامت در شهر‌ها با افراد تماس گرفتند و از شرائط جسمانی و بیماری‌های احتمالی آنان آگاه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار مازندران گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۳۵۰ هزار خانوار تک به تک غربالگری شدند و اطلاعات پزشکی افراد استحصال شد.

حسین زادگان با بیان اینکه این کار فقط یک بار انجام نشد، افزود: با توجه به اینکه هر فرد مبتلا به کرونا تا ۴۵۰ نفر را درگیر می‌کند برای ارتباط بیشتر شبکه بهداشت و درمان با افراد این طرح هر دو روز تکرار شد.

او افزود: اگرچه تغییر رفتار‌های اجتماعی مردم در خصوص مقابله با کرونا در یک بازه زمانی کوتاه سخت بود، اما مردم بزرگوارانه رفتار‌های اجتناعی خود را تغییر دادند.

استاندار گفت: اگرچه سفر‌های نوروزی در مازندان کاهش ۷۰ درصدی داشت، اما سفر‌های بین شهری در تعطیلات نورزی انجام شد.
او با بیان اینکه عنصر اجبار و محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا تشدید می‌شود از رسانه‌ها خواست حساسیت‌ها را بیشتر نشان دهند.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا مقابله با کرونا کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند

سمانه حمیدی نیا  رییس جمعیت هلال احمر نوشهر گفت : حوالی ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه شب گذشته حادثه مفقودی این شمار از افراد طبیعت گرد به پایگاه امدادو نجات جمعیت هلال احمر نوشهر واقع در منطقه سی سنگان گزارش شد که پس از دریافت این پیام از آن پایگاه با همراهی دیگر پایگاه ها ۲ گروه ۹ نفره برای یافتن این افراد مفقودی راهی کمربندی نوشهر، روستای کوشکسرا و جنگل تنگه دار شدند.

وی اظهار کرد : متاسفانه این افراد مدت سه ساعت از این نقطه ای که برای طبیعت گردی آمده بودند فاصله گرفته و سر در گم شدند تا اینکه با حضور گروه های امداد و نجات، حوالی ساعت ۲۴ شب گذشته آنان را پیدا کرده و بدون هیچگونه آسیبی به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

تنگ‌دار یا به اصطلاح عامیانه تنگه‌دار در روستای کوشکسرا در هشت کیلومتری شهر نوشهر به سمت ارتفاعات و جنگل های این شهرستان قرار دارد و بیشر افراد غیرمحلی که گذرشان به سمت کوشکسرا می‌افتد به هوای بهره مندی از آب و هوای مساعد و شنا کردن در رودخانه خانیکان این نقطه را به عنوان مقصد سفرشان برمی گزینند.

عرصه جنگلی خانیکان تنگه دار با بر خورداری از طبیعت بکر، آب و هوای مطبوع و خنک و نیز رودخانه پرآب و عمیق در روستای کوشکسرای نوشهر قرار دارد و در تمام فصول به ویژه بهار و تابستان این جاذبه طبیعی خاستگاه هزاران گردشگرداخلی و خارجی است.

ماه گذشته هم سه نفر از مسافران در جنگل های "تیلا کنار "بخش سلمانشهر عباس آباد غرب مازندران ناپدید شده بودند.

شهرستان نوشهر واقع در غرب مازندران از جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر از ۱۲۰ نقطه روستایی و سه نقطه شهری برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند