Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام با بیان اینکه: آمار افراد مبتلا به کرونا در استان ایلام نسبت به جمعیت جالب نیست، گفت: طرح خروج میهمانان از استان در دستور کار قرار گرفته و از سفر مسافرین جدید به استان نیز جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» عصر امروز( ۶ فروردین) در حاشیه ارتباط زنده ویدئوکنفرانس با وزیر کشور و در پنجمین نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: امروز جمع مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۲۳۲ نفر رسید که با توجه به درصد جمعیت استان اصلا وضعیت جالبی نیست و مردم باید بیشتر به توصیه ها دقت کنند و آنها را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان ها، افزود: آمار شهر ایلام تا روز گذشته ۹۵ نفر بود که امروز به ۱۰۱، ایوان از ۴۱ به ۴۵، مهران از ۲۹ به ۳۱ ، دهلران از ۸ به ۹، دره شهراز ۱۰ به ۱۲، ملکشاهی از ۱۰ به ۱۱ نفر، بدره از ۶ به ۷ نفر و سیروان از ۲ به ۳ نفر افزایش یافت و اما چرداول خوشبختانه در همان عدد ۲ ثابت ماند و برای چندمین روز متوالی افزایشی در میزان مبتلایان نداشته است.

 

استاندار ایلام در خصوص فوتی‌های استان نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه از روز گذشته تا به امروز ۳ نفر فوتی ثبت شده تا آمار فوتی ها به ۱۶ نفر برسد که این افزایش مربوط به شهرستان های ایلام، مهران و بدره بود است.

 

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونای در ادامه به تحلیل آمار مبتلایان به نسبت جمعیت اشاره کرد و گفت: در دنیا به میزان ۰.۰۵ درصد جمعیت به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در ایران این آمار ۰.۰۳ درصد و در ایلام ۰.۰۳ درصد است و از نظر درصد فوتی ها در دنیا عدد ۴.۵۳ درصد، در ایران ۷.۶۸ درصد و در ایلام ۶.۸۹ درصد نشان می دهد.

 

وی در ادامه از کمک ۳ میلیارد ریالی خیرین استان برای مبارزه با کرونا در استان خبر داد و  افزود: کمک های بسیار خوبی از طرف خیرین و موسسات خیریه استان برای مبارزه با ویروس کرونا صورت گرفته است و در ادامه از مردم خوب و خیر استان تقاضا دارم این کمک ها را تداوم دهند. 

 

سلیمانی دشتکی در ادامه از اجرای طرح جلوگیری از سفرها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این طرح خروج میهمانان در دستور کار قرار گرفته و از سفر مسافرین جدید به استان نیز جلوگیری خواهد شد.

 

وی ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که اولا افرادی که قصد سفر به استان را دارند حتما برنامه ی خود را لغو کنند و مسافرین و میهمانان نیز به سرعت برنامه ی برگشت خود را انجام دهند.

 

سلیمانی دشتکی یادآور شد: درصورت ابلاغ این طرح با همکاری قوه قضاییه، نیروی انتظامی، بسیج، بهداشت و درمان و دیگر ارگان های عضو ستاد مبارزه با کرونا قاطعانه در جهت حفظ سلامت مردم انجام می شود.

 

استاندار ایلام با تأکید بر این مهم که هر گونه اجتماعی باعث انتشار و گسترش ویروس کرونا می شود، تصریح کرد: مردم عزیز هیچ گونه برنامه ریزی برای سیزده بدر نداشته باشند چرا که این امر باعث گسترش بیماری در استان خواهد شد.

 

وی ادامه داد: به هیچ عنوان مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم ولی قطعا در این شرایط انجام سفر، گردشگری، چادر زدن و دیگر اجتماعات مصداق بارز تکثیر و گسترش بیماری خواهد بود.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: مردم به خاطر حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه از برنامه ریزی برای سیزده بدر و همچنین دیگر سفرها و حضور در طبیعت به صورت دست جمعی خودداری کنند.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: استانداری ایلام ویروس کرونا کرونا مبارزه با کرونا استاندار ایلام ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر