Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از احتمال پایین وقوع سیل در استان کرمانشاه طی یک هفته آینده خبر داد.

 جلیل بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص احتمال وقوع سیلاب در اثر بارش های روزهای آتی، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از فردا بارش‌ها در استان آغاز می‌شود و از ۸‌  تا ۱۲‌ فروردین روند کاهشی یا قطع بارش را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و بعد از این تاریخ مجدداً بارش‌ها در استان شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که میزان این بارش‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر باشد، افزود: احتمال اینکه  شدت این بارش‌ها به حدی باشد که سیل رخ‌ دهد بسیار کم است.

بالایی ادامه داد: انتظار می‌رود این بارش‌ها منجر به بالا آمدن سطح آب‌ها و آبگرفتگی معابر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در پایان بیان داشت: استاندار کرمانشاه امروز طی یک نامه رسمی از تمامی فرمانداران و شهرداران استان و نیز اعضای ستاد مدیریت بحران خواسته است که آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران سیلاب کرمانشاه بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آب گرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکارهای لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

کد خبر 6088612

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب