Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی و اخطارهای صادر شده بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های متولی و فرمانداران به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارتهای احتمالی به ویژه جابه جایی روستاهای در معرض خطر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با محوریت مدیریت سیلاب، ضرورت شناسایی، لایروبی و ایمن سازی فوری نقاط حساس را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: فرمانداران با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای در سریعترین زمان ممکن نسبت به اجرای عملیات لایروبی و ایمن سازی رودخانه ها و نیز جابجایی روستاهای در معرض خطر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولین در لایروبی ۷۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان در سال گذشته که از بروز خسارتهای گسترده جلوگیری به عمل آمد، به نهادهای متولی دستور داد در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه اهتمام ورزند.

استاندار آذربایجان غربی یکی از دلایل اصلی بروز سیل را از بین رفتن منابع طبیعی و پوشش گیاهی عنوان کرد و افزود: در خصوص صیانت از منابع طبیعی عملکرد مناسبی نداشته‌ایم و امروز شاهد تخریب وسیع منابع طبیعی هستیم.

شهریاری بر برخورد با متجاوزین به بستر و حریم رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از بروز خسارت در مواقع بحران از جمله سیل نیاز است تا از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها به صورت جدی جلوگیری به عمل آید.

تکمیل پل‌های در دست ساخت، جلوگیری از چرای بی‌رویه احشام، بسیج ماشین‌آلات و بیمه پایه کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که شهریاری به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا سیل آذربایجان غربی تراکتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی ؛مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ؛ در جاده مهاباد - سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان گزارش شد.   وی افزود:نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی  گفت:در این حادثه کودک دوساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش بیمارستانی ، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی