Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:03:18 GMT

ظریف: پمپئو وزیر خارجه است یا وزیر نفرت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۱۵۸۴

ظریف: پمپئو وزیر خارجه است یا وزیر نفرت

محمدجواد ظریف چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: حتی یک بیماری همه‌گیری نمی‌تواند مانع از انتشار پروپاگاندای درجه سه توسط مایک پمپئو شود.
وزیر خارجه کشورمان افزود: آدم معتجب می‌ماند که آیا او وزیر خارجه است یا وزیر نفرت.
ظریف در بخش دیگری از توئیت خود نوشت: او هر چقدر تلاش کند نمی‌تواند تروریسم اقتصادی، کشتار بی‌گناهان، اخلال در مبارزه جهانی علیه کووید-۱۹ و جنگ‌طلبی ننگین خود را کتمان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه آمریکا در حالی که سازمان‌های بین المللی و کشورهای مختلف بر لزوم همکاری با ایران در مهار کرونا تاکید دارند، چهارشنبه شب گفت فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد.
با وجود ادعاهای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو، تحریم‌های غیرانسانی آمریکا مانع دسترسی کشورمان به دارو و اقلام بهداشتی برای بهبود مبتلایان و پیشگیری با ویروس کرونا شده است.
به همین منظور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به همتایان خود، آنها را از ایجاد مانع شدید تحریم‌های آمریکا بر تلاش‌های ایران در مبارزه با ویروس کرونا آگاه کرد و از آنها خواست رعایت این تحریم‌ها را کنار بگذارند.
ظریف نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که این نهاد جهانی و کشورهای عضو به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه ایران توجه نکنند و در ادامه خواست که تحریم‌ها برداشته شود.
ظریف در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.

برچسب‌ها کرونا سازمان ملل متحد محمد جواد ظریف حسن روحانی مایک پمپئو پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان ملل متحد محمد جواد ظریف حسن روحانی مایک پمپئو آمریکا آمریکا آمریکا حسن روحانی آمریکا کرونا سازمان ملل متحد محمد جواد ظریف حسن روحانی مایک پمپئو وزیر خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا