Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه کشاورزان استان در نشا کردن برنج عجله نکنند، گفت: تاکیدمان بر کشت مکانیزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از روزهای پایانی فصل زمستان تکاپوی کشاورزان برای کشت و کار آغاز می‌شود، ولی با شیوع کرونا و مسائلی که در ارتباط با سرعت انتشار این ویروس اعلام شده نگرانی‌هایی را برای کشاورزان به‌دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این روزها که از سوی مسؤولان بهداشتی استان مازندران بر در خانه ماندن تاکید شده زمانی نیست که کشاورزان را خانه‌نشین کند؛ چراکه این روزها فصل کار و تلاش است و کشاورزان باید در این روزها در شالیزارها کار کنند، اگر کاری نکنند نمی‌توانند امید دستمزد داشته باشند.

سال قبل در این زمان از سال زمین‌های شالیزاری برای کشت و کار آماده شده بود ولی درحال حاضر شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی به دنبال داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز فصل کشت شالی لازم است کشاورزان برای حفظ سلامت خود و دیگران به توصیه‌ها توجه کنند.

 

بهادری افزود: نشای ماشینی و مکانیزه برنج می تواند با کاهش تعداد کارگرانی که مجبور هستند در فاصله کمی از هم دستی نشا کنند، از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند.

وی با تاکید بر عدم به‌کارگیری کارگران غیربومی خارج از استان در شالیزارها، خاطرنشان کرد: صاحبان و فعالان بانک‌های نشا براساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی، در فرآیند پرورش نشا، از ملزومات بهداشت فردی استفاده کنند تا به سهم خود در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

 

معاون جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تمرکز ما بر کشت مکانیزه است، تصریح کرد: در این زمینه در سال جاری 350 دستگاه ماشین نشاکار جدید بین کشاورزان توزیع شد که در مجموع تعداد دستگاه‌های نشاکار به 2 هزار و 500 دستگاه رسید.

بهادری با تاکید بر اینکه کشاورزان مازندران در نشا کردن عجله نکنند که شاید شرایط بهتر شود، اظهار کرد: تصمیمات بهداشتی در ارتباط با کارگران بومی و غیربومی با هماهنگی بهداشت گرفته شده است.

وی ادامه داد: کارهای فنی کاربرد نشاکارها در نشاکاری دستی باید  تقویت شود.

معاون جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: تاکید بر کشت مکانیزه است تا قوای کارگری کمتری را درگیر مزرعه کند چون کارهای کشاورزی به‌صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود.

بهادری با بیان اینکه 80 هزار هکتار عملیات خزانه‌گیری در شالیزارهای مازندران انجام شد، گفت: کشاورزان نکات بهداشتی بهداشت کار را رعایت کنند تا آسیب‌ها و خسارت‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزان مازندران کرونا ویروس نشاکاری جهاد کشاورزی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم

برنج پس از گندم یکی از پر تقاضاترین عنصر خانواده غلات است که در سفره‌های ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. شهر‌های شمالی کشور  به دلیل رطوبت، بارندگی های فراوان و زمین‌های مساعدی برای کشت برنج دارند.

در این روز‌های بهاری کشاورزان روستای کیامحله از توابع شهرستان جویبار استان مازندران نیز اقدام به کاشت برنج به روش مکانیزه کردند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فرهاد ولی‌زاده - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران