Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که نشست مجازی وزرای خارجه گروه 7 به دلیل مخالفت اعضا با پیشنهاد واشنگتن مبنی بر قید کردن عبارت «ویروس ووهان» بدون انتشار بیانیه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که نشست وزرای خارجه گروه 7 بدون توافق در زمینه انتشار یک بیانیه مشترک به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نشست وزرای خارجه گروه هفت روز سه شنبه و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نشست رهبران گروه 7 نیز روز دوشنبه 27 اسفند به دلیل نگرانیها از افزایش شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شده بود.

در تصویری که از این ویدئوکنفرانس منتشر شده بود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن و «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا در ویدئوکنفرانس قابل مشاهده هستند.

واشنگتن پست در این زمینه نوشت: نشست وزرای خارجه گروه 7 به دلیل مخالفت اعضا با پیشنهاد مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر قید عبارت «ویروس ووهان» بدون انتشار بیانیه مشترک به کار خود پایان داده است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا گفته بود این بسیار مهم است که قید کنیم که این ویروس از کجا آمده است.

پیش از این استفاده ترامپ از عبارت ویروس چینی با اعتراض شدید مقامات پکن مواجه شده بود.

مقامات چینی می‌گویند، علیرغم اینکه این ویروس از چین آغاز شده است اما علت شیوع آن در این کشور هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آنگلا مرکل امانوئل ماکرون آلمان نشست وزرای خارجه گروه وزرای خارجه گروه 7 نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در پکن، با او به بحث و رایزنی درباره چالش‌های روابط دوجانبه پکن-واشنگتن، راه‌های بهبود آن و برخی مسائل منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در دیدار با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود که به پکن سفر کرده است، گفت که گزینه‌های روابط چین و آمریکا بین ثبات و "چرخه‌ای نزولی" است.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که سفر بلینکن به چین که دومین سفر او به این کشور در بازه زمانی یک ساله است، در شرایطی انجام شده که این دو قدرت جهانی به دنبال گسترش ارتباطشان، ایجاد ثبات در روابط پرتنش خود و رسیدگی به مسائلی از جمله حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین و اقدامات آن در دریای چین جنوبی و در قبال تایوان هستند.

وانگ یی با اشاره به این که روابط آمریکا-چین "رو به ثبات می‌رود"، به بلینکن گفت: آیا چین و آمریکا باید به مسیر درست به سمت ثبات ادامه بدهند یا به چرخه‌ای نزولی بازگردند؟ این مسئله مهمی پیش روی کشورهای ما است و صداقت و توان ما را محک می‌زند.

وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آمریکایی خود گفت: آیا کشورهای ما باید یک همکاری بین‌المللی در قبال مسائل جهانی را رهبری کنند و به نتیجه دو سر برد برای همه برسند؟ یا به دشمنی و تقابل بپردازند و حتی وارد یک درگیری شوند که نتیجه آن دو سر باخت برای همه است؟

او همچنین بیان کرد: ما امیدواریم که آمریکا عرضه موشک‌های میان برد زمین‌ به زمین به منطقه آسیا-اقیانوسیه، آسیب زدن با منافع چین در زمینه امنیت راهبردی و تضعیف صلح و ثبات منطقه را که به سختی حاصل شده است را متوقف کند.

اظهارات وانگ در پی برآشفتگی مقامات چینی از اقدامات واشنگتن تحت عنوان امنیت ملی مطرح می‌شود که پکن آن را ابزاری برای ممانعت از پیشرفت خود می‌داند. از جمله این اقدامات،  کنترل صادرات محصولات هایتک چین است که کاربرد نظامی نیز دارند. همچنین شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکا در برخی از بخش‌های  هایتک چین است.

بلینکن نیز در این دیدار به "مسئولیت مشترک" دو کشور در "اطمینان یافتن از شفاف بودن در زمینه تمامی حوزه‌های مورد اختلاف و پرهیز از سوء تفاهم‌ها و اشتباهات محاسباتی" اشاره کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داد که بلینکن همچنین به وانگ یی گفت: آمریکا سیاست چین واحد را دنبال می‌کند و استقلال تایوان مورد حمایت آن نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق