Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدعماد موسوی، امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) منطقه حصیرآباد اهواز گفتکارکرد مسجد در کشور باید از لحاظ تک بعدی خارج شود و صرفا نبابد نگاهمان به مسجد این باشد که محلی برای اقامه نماز و واجبات دینی است

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو: عباس اسماعیل گل حجت الاسلام سیدعماد موسوی، امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) منطقه حصیرآباد اهواز که سالها در تهران زندگی میکرده است و طی چند سال اخیر برای دغدغه هایی که برای رفع مشکلات عدیده مردم محروم منطقه حصیرآباد خوزستان راهی شهر آب و اجدادی اش شده و با فعالیت های متفاوت و متنوع فرهنگی و اجتماعی خود در مسجد، تعریفی جدید از رویکرد و کارکرد مسجد در کشور ارائه داده است که این مورد توجه بسیاری را جلب کرده است که در ادامه گفتگوی حجت الاسلام سیدعماد موسوی با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» درباره مشکلات استان خوزستان و معظلات مردم منطقه محروم حصیرآباد و فعالیت های فرهنگ و متنوع در مسجد از نظرتان میگذرد:

غرق شدن "شهر اولین ها" زیر خط فقر  
استان خوزستان در چند سال اخیر آبستن حوادث مختلف بوده است و حوادثی چون سیلاب، فاضلاب، حوادث تروریستی، گرد و غبار، ریزگردها، انفجار و فوران چاه های نفت برای مردم استان دردسرساز شده است، می خواهم در رابطه با یک استانی صحبت کنم که امکانات شهری مناسبی ندارد و بیشتر شبیه یک روستا است که روستای بزرگ خوزستان نام دارد و در خوشبختانه ترین حالت می توان گفت هر امکاناتی که در اهواز است در روستا هم است و فقط تفاوتش با سایر روستاها این است که ساختمان های شهر اهواز بلند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان خوزستان معمولا در اولین ها در رابطه با داشتن امکانات رفاهی سبقه دارد مثل اولین چاه نفت، اولین فرودگاه، اولین باشگاه ورزشی و اولین سالن سینما که مختص استان خوزستان بوده است و الان متاسفانه شاهد هستیم استان خوزستان با منابعی چون نفت، گاز، صنایع پتروشیمی و صنایع فولاد از یک سو و از سویی دیگر داشتن مرکبات، غلات و بزرگترین نخلستان های خرما اصلا وضعیت مناسبی برای زندگی مردم خوزستان فراهم نیست.
واقعا جای تاسف دارد وقتی زمین شناسان اعلام میکنند خوزستان دارای بهترین زمین کشاورزی است که در طول سال می توان سه مرتبه کشت کرد که این خاصیت زمین های کشاورزی بجز خوزستان فقط در لبنان یافت میشود اما متاسفانه مسئولین خوزستان هیچ تدبیری برای استفاده بهینه از این خصوصیات منحصر به فرد زمین های کشاورزی استان تاکنون نداشته اند.
از سوی دیگر دور تا دور استان خوزستان آب شیرین است اما وضغیت آبرسانی به برخی مناطق استان وضعیت اسفناکی دارد و هزار تاسف استان خوزستان با این همه پناسیل غنی که گفته شد از استان های بسیار محروم کشور به حساب می آید و متاسفانه بسیاری از مردم استان زیر خط فقر زندگی میکنند.
واین خط فقر و نحوه زندگی مردم در برخی مناطق خوزستان از چنان اوضاغ اسفناکی برخوردا است که برخی از اهالی رسانه که برای بازدید از وضعیت زندگی مردم در محله حصیرآباد در ایام سیل خوزستان آمده بودند به شدت از لحاظ روحی بهم ریخته بودند.

پادگان مردم محروم حصیرآباد     اما منطقه حصیرآباد از محله های قدیمی و حاشیه نشین اهواز است که در میان رزمندگان دوران دفاع مقدس با نام « پادگان گلف» شهره است، این منطقه که از تراکم جمعیت بالا و وسعت بسیاری با خانه های کوچک و خانوارهای زیاد برخوردار است متاسفانه بر اثر بی تدبیری مسئولین استانی در سال های اخیر کلا به منطقه حاشیه ای بدل شده است.
منطقه حصیر آباد بالاترین نقطه شهر به لحاظ ارتفاع محسوب میشود که اگر کل شهر اهواز را آب ببرد، قاعدتا این منطقع نباید زیر آب برود اما در ماجرای سیل فاضلابی چندوقت پیش استان خوزستان این منطقه هم زیر آب رفت و حصیرآباد به یکی از کانون های مورد حادثه قرار گرفت و چون در کوه است قاعدتا نباید آسیب میدید اما به واقع آسیب دید و مردم منطقه در آن ایام داخل کوه ، خانه هایی شبیه لانه ساخته اند که از سیلاب فاضلابی در امان باشند و همان ایام بود که خبرنگاری تیتر زد "غارنشینی در اهواز".
اما متسافانه در همان ایام و بر اثر حوادث آب گرفتگی سه کودک به شدت دچار آسیب شدند و همچنین با ریزش کوه، خانه و زندگی مردم از بین رفت البته طی سالهایی گذشته هم به علت افتادن منبع آب آشامیدنی، دو کودک معصوم جان باختند که ابن اتفاقات با کوچکترین واکنش رسانه ای مواجه شد.  
مسئولین نه ، منصوبین درست است!    
متسافانه یکی از دلایلی که مشکلات استان خوزستان ، مخصوصا منطقه حصیرآباد آنچنان که باد حل نمیشود و روز به روز به مشکلات مردم محروم و پرتراکم این منطقه اضافه میشود ، حضور مسئولین بی کفایت و شاید بتوان گفت، بی انگیزه است، مسئولینی که در خانه های لوکس شرکتی ساکن هستند و گاهی به منطقه سرکشی میکنند بدون شک نمی توانند کوچکترین درکی از مشکلات معشیتی مردم منطقه حصیرآباد داشته باشند .
در مجموع بنده اسم بسیاری از مسئولین استان خوزستان را منصوبین دولتی میگذرام که قدرت ایستادگی برابر فساد زنجیره ای اداری در این منطقه و استان را ندارند و از سویی وقتی سیل آمد خانه ها تخریب شد و محصولات کشاوری از بین رفت ، مردم ماندند و گرفتاری هایشان و چشم انتظار هزاران وعده و وعید دولت در سال های اخیر. به همین خاطر است که مردم با دلسر شدن از دولت هیچ اعتمادی به منصوبین دولت در منطقه و استان خود نداشته باشند .
به نظرم نباید بگوییم مسئولین چون اگر مسئول بودند تا الان باید پاسخگو می بودند. مسئولین عکس های یادگاری خود را گرفتند و شیوه ای مد شده که تا حادثه ای میشد جوگیر میشود اما سریع مشکلات مردم را فراموش میکنند. به عنوان مثال وقوع سیل های فاضلابی پارسال که هنوز هم معلوم نشد مقصر اصلی چه کسی بود؟  
انحصار رسانه ای برای دیده نشدن مشکلات  
متاسفانه انگار یگ جریان انحصاری رسانه ای در اهواز وجود دارد که این جریان اجازه نمی دهد اخباری که به ناتوانی مسئولین شهری اذغان دارد، براحتی منتشر شود و گزارش های اهالی رسانه ها در اثر قدرت بالای این جریان در استان خورزستان آنچنان که باید دیده نشده و مشکلات عدیده مردم و ناتوانی مسئولین شهری شنیده نشد.

کار جهادی در کنار فریاد زدن مشکلات  
معتقدم دو وظیفه اصلی بر دوش تمامی دغدغه مندان فعلی جامعه ، مخصوصا استان محروم خوزستان است، یکی اینکه بدون ترس و با رعایت انصاف مشکلات موجود را بازگو کند و تشت رسوایی مسئولینی که با کم کاری به مردم خیانت میکننند به زمین بی اندازد و پیگیر حل مشکلات مردم باشد، دوم آنکه تنها نظاره گیر و بازگوکننده مشکلات نباشد و خودش با توجه به پناسیل ها دست به کار شود و صرفا معطل فلان مسئول نباشد و تا جایی که میشود به همت مردم کار را پیش ببرد تا از آسیب های فراوان مشکلات پیش روی مردم تاحدودی کاسته شود و ما در مسجد امام خیمینی حصیرآباد خوزستان سعی کردیم همچین رویکردی را با کمک اهالی محل پیش ببریم.

مسجد را از حلت تک بعدی خارج کردیم  

به نظرم کارکرد مسجد در کشور باید از لحاظ تک بعدی خارج شود و صرفا نبابد نگاهمان به مسجد این باشد که محلی برای اقامه نماز و واجبات دینی است بلکه امروزه مساجد باید درجهات مختلف کارهای فرهنگی،اجتماعی، ورزشی و اقتصادی برای نیازهای جامعه و اجتماع فعالیت انجام دهند و باید کارکردهای مساجد بر اساس نیازها و دغدغه های ضروری جامعه و بخصوص ساکنین محله بازتعریف شود تا با توجه به حجم بالای جنگ روانی دشمنان اسلام درباره اسلام و تهاجی فرهنگی که جوانان مارا تهدید میکند بتوانیم شاهداقبال بیشتری از نسل جوان نسبت به حضور در مساجد باشیم.
به عنوان مثال با کمک خیرین حدود 100 خانوار نیازمند تحت پوشش مسجد هستند که با کمک مردم خیر از نظر مادی این خانواده ها تحت پوشش مسجد قرار گرفته اند و به جرات می توان گفت، ما در مسجد در حد توان و پناسنیل خودمان کاملا مردمی به دنبال محرومیت زدایی هستیم و با اهدای مواردی چون سبد غذا، تامین دارو و درمان و تامین هزینه های عمل جراحی به دنبال رسیدن به این هدف بزرگ و متعالی هستیم.
ما برنامه های خودمان را صرفا به پرداخت حمایت های مادی به نیازمندان محدود نکردیم و سعی کردیم با توجه به ظرفیت های موجود خدمات مختلفی ار در مسجد به مردم ارائه دهیم که از این میتوان به راه اندازی یک فضای ورزشی کوچک در مسجد و کارگاه های اسشتغالزیی اشاره کرد .
دربار جزئیات این اقدامات باید بگویم، وقتی بررسی کردیم و دیدم هیچ امکانات ورزشی متناسبی برای نوجوانان و جوانان محله وجود ندارد اقدام به خرید تشک های کشتی برای احداث باشگاه جمع و جوری در مسجد کردیم وگوشه ای از مسجد را به باشگاه کشتی تبدیل کردیم و قرار شد از بچه ها فقط ماهی 5 هزار تومان دریافت کنیم آن هم بابت جبران هزینه های جاری لوازم باشگاه منظور شده بود، اما متاسفانه همین 5 هزار تومان هم برخی خانواده ها درخواست می دادند بطور اقساط پرداخت کنیم زیرا ما در محله با خانواده هایی سرکار داریم که شاید بدون دریافت یارانه ها و کمک های خیرین، حیات شان به مشکل برخورد.
درخصوص طرح های اشتغال زایی مسجد هم باید گفت، ما در این طرح ها به اتفاق های معکوس فکر میکنم، به این معنا که با اهدای وام برای اهالی محل اشتغال زایی میکنیم و محصولات همان مشاغل را با همراهی خیرین، خریداری میکنیم و بین نیازمندان تقسیم مکنیم تا به نوعی چرخه اقتصادی این طرح هیچگاه زمین نخورد.

مسجد سنگر مردم برای مقابله با کرونا شد  
ضمن احترام به عزیزانی که این روزها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدام به بستن مساجد کرده‌اند، باید بگویم مسجد حضرت رسول نه‌تنها این روزها بسته نشده است که حتی فعال‌تر شده‌ایم، البته این فعالیت کاملا هدفمند است.
مسلما در این روزها هر چه از اجتماعات دوری کنیم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مفید است اما ما آمدیم این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم.
اول اینکه به نمازگزاران توصیه شده که طهارت و وضو را در منزل انجام داده و همچنین مهر و جانماز شخصی با خود بیاورند، دوم آنکه پس از اقامه نماز، نکات بهداشتی و ایمنی درباره پیشگیری از کرونا به مردم آموزش داده می‌شود و همچنین بروشورهای مربوط در کنار برخی لوازم بهداشتی روزانه به نمازگزاران اهدا می‌شود، در واقع به بهترین شکل ممکن تهدید ویروس کرونا را به فرصتی برای ارائه آموزش‌های لازم و اهدای برخی لوازم مورد نیاز بهداشتی تبدیل کرده‌ایم.
به نظرم مسجد باید تحت هر شرایطی خانه امن مردم و پشتیبان مردم باشد و ما سعی کرده‌ایم این روزها هم با برآورده کردن برخی نیازهای ابتدایی مردم در حوزه بهداشت و درمان، این هدف متعالی را به واقعیت تبدیل کنیم.
پس با این اوصاف مسجد حضرت امام خمینی این روزها به نوعی به سنگری برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده است.
دقیقا همین‌طور است و من معتقدم هر مسجد می‌تواند با اضافه شدن کاربری‌های بهداشتی و درمانی این روزها به سنگری در جبهه مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شود، منتها این امر مستلزم حضور افرادی دغدغه‌مند و آتش به اختیار است که امیدوارم این موج زیبای مسجد حضرت امام ، مساجد سراسر کشور را فرا بگیرد و مساجد بتوانند به عنوان بازویی برای مراکز بهداشت و درمان کشور در کنار مردم خدمت‌رسانی کنند.
پس از آنکه بحث شیوع ویروس کرونا در ایران جدی شد، یک حرکت کاملا خودجوش و مردمی در مسجد به راه افتاد و در اولین قدم با کمک‌های مردمی تا امروز موفق شدیم 2 دستگاه پمپ خریداری کنیم و با این دستگاه‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف مسجد را کاملا ضدعفونی کردیم که البته در این راه خیرین عزیز و گمنام در کنار بچه‌های مسجد این اقدام جهادی را شروع کردند.
حتی به غیر از کوچه‌ها و خانه‌ها، سراغ برخی خیابان‌های اصلی هم رفتیم و به صورت شبانه‌روزی مشغول ضدعفونی کردن محله هستیم و این کار را در روزهای آتی و تا لحظه آخر از بین رفتن ویروس کرونا ادامه خواهیم داد.
تا این لحظه همه هزینه‌ها به کمک خیرین مردمی تامین شده است و هیچ کمکی از نهادهای شهری و دولتی دریافت نکرده‌ایم؛ نه آنکه تمایل نداشته باشیم که کمکی دریافت کنیم، بلکه به‌رغم پیگیری‌های مستمر بنده، هیچ کمکی هم نمی‌شود.
البته ناگفته نماند خوزستان از 2 مسأله بزرگ رنج می‌برد؛ یکی کمبود امکانات و منابع مادی است و دیگری به بی‌کفایتی یا بهتر بگویم بی‌مسؤولیتی برخی مسؤولان بازمی‌گردد اما با همه این تفاسیر، به صورت موقت این موارد را نادیده گرفته‌ایم و به خاطر مبارزه ملی با کرونا و ایجاد یک وحدت همه‌جانبه صرفا بر حل مشکلات مردم متمرکز شده‌ایم و امیدوارم مسؤولان به خودشان بیایند و بیشتر به مردم فکر کنند.
روزانه بسیاری از مردم محله برای دریافت اقلامی چون دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده به مسجد رجوع می‌کنند اما متاسفانه به علت کمبود‌هایی که وجود دارد شرمنده مردم می‌شویم و درباره تهیه ماسک‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده توسط مردم منطقه حصیرآباد باید بگویم یک تفاوت عمده‌ای میان این مردم و مردم برخی شهرهای بزرگ وجود دارد و آن اینکه این مردم بر خلاف عده‌ای، توانایی خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را ندارند که بخواهند به داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی برای تهیه ماسک‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده با قیمت‌های نجومی سرک بکشند.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مواد ضدعفونی کننده منطقه حصیرآباد استان خوزستان ویروس کرونا مشکلات مردم مردم منطقه زندگی مردم خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند 1400 شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است. به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم. با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم. البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آنها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد اقدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، گفت: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقاء محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشور‌های منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تامین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز نیرو‌های مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تامل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است، حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم؟

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه دوستی استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در خصوص عمده‌ترین مسائل این استان به ویژه در حوزه تجارت اظهار کرد: ‍ اقدامات دادگستری استان هرمزگان طی دو سال اخیر به ویژه در حوزه‌هایی نظیر مقابله با قاچاق سوخت، ساماندهی وضعیت گمرک و اموال تملیکی، مقابله با زمین‌خواری و همچنین صدور اسناد اراضی ملی و زراعی، اقدامات شایان توجهی بوده است. 

وی در ادامه بیان داشت: ما در استانداری هرمزگان امور خود را در چهار حوزه مبنایی عمران و زیرساخت، اقتصادی، مردمی‌سازی اقتصاد و مردم‌یاری به پیش می‌بریم.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود چالش آب در این استان، گفت: پیش از استقرار دولت سیزدهم به 400 روستای استان هرمزگان با تانکر آبرسانی می‌شد که در حال حاضر این رقم به 150 روستا رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبادی‌زاده» نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن قدردانی از سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضاییه به این استان، به بیان برخی مشکلات و چالش‌های مردم هرمزگان در حوزه‌های مربوط به اراضی و قاچاق سوخت پرداخت. 

«آشوری» رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از روند مستمر بازدید‌های میدانی رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: انجام بازدید‌های میدانی و گفتگوی چهره به چهره با مردم و مسئولان، تا حد قابل توجهی در کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف منابع و تقویت سرمایه اجتماعی نظام، موثر خواهد بود. 

«قویدل» مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی این استان اظهار کرد: طی حدود دو سال و نیم گذشته، هزار و 500 کلاس درس در مناطق مختلف استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

«الماس‌نژاد» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به همراهی و همگامی این اداره کل با دادگستری استان هرمزگان گفت: در حال حاضر و در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته، استان هرمزگان دارای بیش از 75 بندر با مساحتی بالغ بر دو هزار و 400 هکتار هکتار است.

«مویدی» مدیر کل شیلات و جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت 162 هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آن پرداخت.

 انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟