Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@12:51:06 GMT

شناسایی ۹۰۰۰ مسافر مشکوک به کرونا در جاده‌ها

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۱۶۶

شناسایی ۹۰۰۰ مسافر مشکوک به کرونا در جاده‌ها

تین نیوز

 سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح غربالگری تاکنون هشت هزار نفر مشکوک به کرونا در ورودی‌های شهری شناسایی شده و به مراکز درمانی در سراسر کشور معرفی شده‌اند، از مردم خواست در روز‌های باقی مانده تعطیلات نوروزی از سفر پرهیز کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: براساس آخرین اخبار دریافتی ۹۰۰۰ مسافر مشکوک به کرونا در جاده‌های کشور شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی حیدری امروز در بازدید از ایستگاه‌های غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی این شهرستان با تاکید بر ضرورت رعایت تردد‌ها توسط شهروندان اظهار داشت: درحال حاضر بر اساس آخرین اخباراز پایش‌های استان‌های کشور بیش از ۹ هزار مسافر مشکوک به کرونا در جاده‌های کشور شناسایی و تحویل نیرو‌های بهداشتی و درمانی شده است.

حیدری نجات در ادامه با اشاره به ایجاد اکیپ‌های مشترک در طرح غربالگری درتمامی استان‌های کشور، افزود: همزمان با اینکه دولت مسئولیت اجرایی ایستگاه‌های تب سنجی و غربالگری را به هلال احمر واگذار کرد این سازمان از دقایق اولیه عملیات خود را شروع کرده و هم اکنون نیز ۸۰۰ اکیپ مشترک با حضور نیرو‌های داوطلب و جوانان هلال احمر در استان‌های کشور و شهرستان‌ها ورودی‌ها و خروجی‌های شهر‌ها را پایش و غربالگری تب سنجی را انجام می‌دهند.

وی افزود: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از مرکز فرماندهی و کنترل عملیات جمعیت هلال احمر کشور در حال حاضر در ۱۳ استان کشور پایش و غربالگری‌ها به صورت تخصصی‌تر انجام می‌شود ودر دیگر استان‌ها نیز نیرو‌های جوانان هلال احمر عملیات‌های واگذار شده را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ادامه با اشاره به تعداد نیرو‌های مشارکت کننده در طرح غربالگری، اضافه کرد: ۴ هزار نفر به صورت داوطلب سازمان جوانان در طرح غربالگری و تب سنجی شرکت کرده و هم اکنون به صورت شبانه روزی عملیات‌های خود را انجام می‌دهند.

حیدری نجات اضافه کرد:برخلاف تمام تمهیداتی که تاکنون صورت گرفته خیل عظیمی از مسافران در استان‌های کشور را شاهد هستیم که زحمات چندین ماهه تیم‌های پزشکی، جهادی، امدادی را نادیده گرفته و ضمن به خطر انداختن جان خود و خانواده‌هایشان، مردم سایر شهر‌های استان را در معرض خطر ابتلاء به این بیماری قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: نکته قابل تأمل اینکه اطلاع رسانی گسترده‌ای از شیوع ویروس کرونا در کشور و حتی دنیا به اندازه کافی صورت گرفته، اما متأسفانه هنوز عده‌ای از مردم خطر شیوع این ویروس خطرناک را جدی نگرفته و تمام تلاش‌های نیرو‌های درمانی، جهادی، امدادی و نیز مسئولان را در یک روز سفر به هدر می‌دهند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر نیمه دوم زمستان سال جاری موجب شد همه برنامه‌هایی که گردشگری برای نوروز سال ۹۹ شامل برگزاری ده‌ها مراسم و جشن نوروزگاه در شهر‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آئینی متنوع برای گردشگران لغو شود، تور‌های گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی کنسل شوند و هتل‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و دیگر مراکز اقامتی که خود را برای پذیرایی از مسافران نوروز آماده کرده بودند، از فعالیت همیشگی خود باز بمانند.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ظهر سه شنبه با گلایه از بی توجهی برخی از هم وطنان به هشدار‌های بهداشتی بیان شده، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح غربالگری تاکنون نه هزار نفر مشکوک به کرونا در ورودی‌های شهری شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک ۱۱ میلیون نفر از هم‌وطنان در مبادی ورودی شهر‌های کشور غربالگری شده است، ادامه داد: این نهاد در اجرای این طرح ملی با بهره‌گیری از نیرو‌های خود با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این پست‌ها حضوری فعال دارد.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح غربالگری تاکنون هشت هزار نفر مشکوک به کرونا در ورودی‌های شهری شناسایی شده و به مراکز درمانی در سراسر کشور معرفی شده‌اند، از مردم خواست در روز‌های باقی مانده تعطیلات نوروزی از سفر پرهیز کنند.

مسیر‌های گردشگری مراغه مسدود می‌شوند

حمید شکری فرماندار مراغه نیز در بازدید از ایستگاه‌های پایش و تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان، با تاکید بر ضرورت مسدود شدن مسیر‌های گردشگری، اظهارکرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا در این شهرستان تا پایان تعطیلات نوروزی، تمامی مسیر‌های گردشگری این شهرستان مسدود خواهدشد.

شکری افزود: بامشارکت و همکاری اتاق اصناف، واحد‌های صنفی این شهرستان به جزء واحد‌های ضروری تاپایان تعطیلات نوروزی تعطیل خواهد بود و با واحد‌هایی که تخلف کرده باشند به شدت برخورد و واحد صنفی مربوطه پلمپ می‌شود.

شکری در ادامه با اشاره به ضدعفونی معابر توسط نیرو‌های جهادی اظهارکرد: در روز‌های اخیر نیز با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، تمامی معابر عمومی به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر علی حیدری ویروس کرونا مشکوک به کرونا جوانان هلال احمر جمعیت هلال احمر تعطیلات نوروزی استان های کشور سازمان جوانان طرح غربالگری شناسایی شده هزار نفر ورودی ها استان ها تب سنجی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

وی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بورکراسی‌های غیر ضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بورکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

کد خبر 6087170

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب