Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:09:18 GMT

استقرار و راه اندازی تجهیزات پزشکی در منطقه آزاد ماکو

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۳۹۳

استقرار و راه اندازی تجهیزات پزشکی در منطقه آزاد ماکو

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با تامین اعتبار توسط سازمان منطقه آزاد ماکو، تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان فجر ماکو، آزمایشگاه مرکزی و مراکز بهداشتی در سطح شهرستان، تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت و تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان شهدای شوط، آزمایشگاه و مراکز بهداشتی در سطح شهرستان نصب و راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اسلام یادگاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای ارتقای نظام بهداشت و درمان منطقه به سطح نسبی قابل قبول و استاندارد و بر اساس راهبردهای ذیل هدف راهبردی کمک به عمران و آبادانی منطقه ای در تعامل و مشارکت با وزارت بهداشت ودرمان، سازمان منطقه آزاد ماکو روند تجهیز بهداشتی ودرمانی منطقه را ادامه می دهد.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه بر اساس توافق نامه فی مابین شبکه بهداشت و درمان و سازمان منطقه آزاد ماکو این تجهیزات پزشکی خریداری شده است، اظهار کرد: این دستگاه ها شامل یک دستگاه سدیمان ریدر برای آزمایشگاه مرکزی ماکو، ۴ دستگاه میکسر هماتولوژی برای مرکز بهداشتی دیم قشلاق، ۲ دستگاه سونی کیدو یک دستگاه سونی کید- فتال مانیتورینگ برای برای مراکز بهداشتی شماره یک-شماره دو-کشمش تپه، ۲دستگاه الکتروکاردیوگراف برای مراکز بهداشتی بازرگان و کشمش تپه، و ۱۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی و ۴ دستگاه پمپ انفوزیون سرم است که در بیمارستان فجر ماکو راه اندازی شد.

به گفته وی در شهرستان شوط نیز، یک دستگاه الایزا ریدر برای آزمایشگاه مرکزی شوط، یک دستگاه فتومتر برای آزمایشگاه مرکزی شوط و تازه کند، ۲ دستگاه اتوکلاو و ۲ دستگاه میکروسکوپ پاتولوژی برای آزمایشگاه مرکزی شوط، ۲ دستگاه آب مقطرگیری برای آزمایشگاه مراکز بهداشتی تازه کند و یولاگلدی،‌ ۵ دستگاه پالس اکسیمتر دیجیتال برای مراکز بهداشتی صوفی-تازه کند-مرگنلر-یولاگلدی-مخور و دستگاه های مانیتور علائم حیاتی، الکتروکاردیوگراف، فتال مانیتورینگ، نبولایزر التراسونیک برای بیمارستان شهدا خریداری‌، استقرار و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر یادگاری با اشاره به اینکه بر اساس توافق نامه فی مابین شبکه بهداشت و درمان پلدشت و سازمان منطقه آزاد و در راستای استفاده از ساختمان کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی پلدشت، این تجهیزات پزشکی خریداری شده است، اظهار کرد: این دستگاه ها شامل دستگاه شوک الکتریکی قلب، دستگاه پالس اکسیمتر دیجیتال (۲ دستگاه)، دستگاه نبولایزر التراسونیک (۲ دستگاه، دستگاه ونتیلاتور پرتابل، دستگاه الکتروکاردیوگراف (۲ دستگاه)، دستگاه پمپ انفوزیون، دستگاه الکترولیت آنالایزر، دستگاه بلاد گاز آنالایزر، دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی (۲ دستگاه) و دستگاه سانترال است که در بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آزاد ماكو سی تی اسکن سازمان منطقه آزاد ماکو برای آزمایشگاه مرکزی مراکز بهداشتی تجهیزات پزشکی یک دستگاه ۲ دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟