Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از یک‌ماه است که پرستاران و پزشکان به سبب شیوع ویروس کرونا، مجاهدانه و شبانه روزی در حال خدمت‌رسانی هستند و در این مدت بسیاری از این عزیزان خود گرفتار این ویروس منحوس شده‌اند. ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نفس‌های بریده بریده و سرفه‌های بی‌وقفه یارای صحبت کردنش را گرفته بود، این صحنه‌ها تصویری از جانبازان شیمیایی را برایم تداعی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گفت کودک خردسالم را یک ماه و چند روزی است در آغوش نکشیده‌ام، دلش برای همکارانش تنگ شده و برایشان دعای سلامتی می‌خواند.

 روایت جهادگر عرصه سلامت که با روپوش سفید و مقدس پرستاری به چندین بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ خدمت‌رسانی کرده و اینک خود بخاطر ابتلا به این بیماری با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

با شنیدن صدای سرفه و تنگی نفس‌هایش دلم راضی به گفت‌وگو با او نمی‌شود اما ایثار او فقط به بیمارستان و روزهای خدمتش ختم نمی‌شود، بلکه زمانی هم که برای استراحت و بهبود حالش در منزل مانده است، حاضر است پیامش را به مردم برساند و از آن ها بخواهد هوای همکارانش را داشته باشند و با سفرهای غیر ضروری و رفتن به بیرون از منزل عرصه را بر جهادگران سلامت تنگ نکنند.

پرستار مبتلا به کرونا  در بیمارستان امام رضا (ع) کبودراهنگ گفت: مسئول کنترل عفونت بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودراهنگ و رابط ستاد  مقابله با کرونا در استان بودم، از همان روزهایی که بحث کرونا و مراقبت از بیماران کرونایی مطرح شد می‌دانستم که به خاطر ارتباطی که با بیماران دارم حتما  خودم هم روزی به این ویروس مبتلا می‌شوم.

ساغر شریف پور در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان،  با بیان اینکه روز 24 اسفند ماه به خاطر علائم شدیدی که داشتم در بیمارستان بستری شدم، اظهار داشت: فردای همان روز نتیجه تست کرونای من مثبت اعلام شد.

به سبب ارتباط با بیماران و ظهور علائم تست کرونای من مثبت اعلام شد

وی تصریح کرد: ابتلا به علائمی مانند تب، سرفه‌های خشک، بدن درد شدید، سر درد و تنگی نفس، کار مرا به بستری کشاند.

این پرستار فدا کار با بیان اینکه به مدت 6 روز در بخش مربوط به بیماران کرونایی بستری شدم، ابراز کرد: پس از گذشت 3 روز به تدریج حالم بهتر شد و در روز ششم مرا از بیمارستان مرخص کردند.

شریف‌پور با بیان اینکه در تمام مدتی که در بیمارستان بستری بودم با هیچ یک از اعضای خانواده تماس نداشته و ملاقات ممنوع بودم، تصریح کرد: پس از ترخیص از بیمارستان نیز در منزل در اتاقی جداگانه قرنطینه هستم.

وی در پاسخ به سوال که پس از  مثبت شدن تست کرونا، چه حس و حالی داشتنید؟ ابراز کرد: به جرات می‌گویم که اصلا نترسیدم و دچار اضطراب نشدم. چراکه خودم از نزدیک شاهد احوال بیماران کرونایی بودم و می‌دیدم که به لطف خدا و همت پرستاران، حالشان رو به بهبودی می‌رود.

پرستار بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ با تاکید بر اینکه در محل کارم از وسایل حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده می‌کردم، عنوان کرد: به دلیل اینکه روزانه با بیماران زیادی سر و کار داشتم و هر روز هم تعداد مراجعات بیشتر می‌شد به این ویروس گرفتار شدم.

گزارش| روایت تسنیم از درددل پرستاران شاغل در "قلب کرونا" /‌ بیانات رهبر معظم انقلاب روحیه‌بخش بودکلیپ تکریم پزشکان و پرستاران | میعادگاه وفاداران2 نماهنگ برای تجلیل از تلاش‌های پزشکان و پرستاران/ از فرشته‌های نجات تا سرداران سلامت

شرایط این‌روزهای پرستاران سخت است/ یک‌ماه 10 روز است کودک خردسالم را در آغوش نگرفته‌ام

شریف پور با بیان اینکه در این روزها پرستاران شرایط خیلی سختی دارند، اظهار داشت: خودم با وجود اینکه یک کودک خردسال دارم، یک ماه و 10 روز است که نتوانسته ام فرزندم را در آغوش بگیرم. امثال من که با بیماران مشکوک و کرونا را در ارتباط هستیم خود را به عنوان ناقل فرض می‌کنیم بنابراین در محیط منزل هم نگران ابتلای عزیزانمان هستیم.

پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت هستند/ قدردان عنایت رهبری به پرستاران هستم

نوبت به حرفای پایانی که می‌رسد بغض گلویش می‌شکند، و می‌گوید از حضرت آقا سپاسگزارم که عنایت ویژه ای به پرستاران داشتند و شغل پرستاری را مقدس خواندند. به حال و روز این روزهای همکارانش اشاره می‌کند و می‌گوید: بیماران کرونایی ملاقات ممنوع هستند به همین خاطر تمامی کارهای بیماران مانند کمک به راه رفتن و غذا خوردن آن‌ها توسط پرستاران انجام می‌شود.پس می توان گفت پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت هستند.

این پرستار فداکار با بیان اینکه دست تک تک پرستاران را می‌بوسم و شرایط سخت آن‌ها را درک می‌کنم، ابراز کرد: از مردم خواهش می‌کنم اگر می‌خواهند به پرستاران کمک کنند، بزرگترین لطف و کمک آن ها این است که از خانه بیرون نیایند تا به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی ظلم به پرستاران و پزشکان و سایر مردم است

شریف پور با تاکید بر اینکه اگر کسی توصیه ها و صحبت‌های امثال من را بشنود و بی توجه به پیام‌های بهداشتی و ایمنی باشد در حق جهادگران سلامت ظلم کرده است، تصریح کرد: پرستاران و در کل تمام کادر بهداشتی و درمانی منتظرند تا این بیماری هرچه زودتر از جمع ما برود تا بتوانند با خیالی راحت به خانه‌هایشان بروند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همسرم در پایگاه نوژه مشغول به کار است؛ ابراز کرد: ما در این شهر غریب هستیم، از فرماندهی این پایگاه قدردانی می‌کنم که با مرخصی همسرم موافقت کردند تا بتواند در منزل مراقبم باشد. همچنین از تمامی پرستارانی که در طول بیماری و بستری بودم زحمت مرا کشیدند تشکر می‌کنم.

به گزارش تسنیم از همدان، جنگ همیشه نبرد بین کشورها و رزمنده فقط به دفاع از حریم و مرزها خلاصه نمیشود، در این روزهای بحرانی، پرستاران و پزشکان به عنوان رزمندگان عرصه سلامت با کمترین تجهیزات و امکانات مقابل ویروس کرونا ایستادند تا مردم در با خیال در خانه هایشان بمانند. اما متاسفانه گویی برخی از مردم نه تنها توجهی به توصیه‌های بهداشتی نداشته بلکه با خیالی راحت به تفریح و قدم زدن در خیابان های شهر می‌روند و یادشان نیست که باید در خانه بمانیم تا زنجیره این بیماری قطع شود و هیچ مادر و پدری حسرت در آغوش کشیدن فرزندش را نداشته باشد.

گزارش از فائزه محمدی

انتهای پیام/ 743/ش

R41405/P/S6,75/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بیمارستان امام رضا بیماران کرونایی شریف پور یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران و خادمان فرهنگی این حوزه در آستانه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز پس از دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشتند و با آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشان (ره)، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع نمازگزاران در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، از امام راحل عظیم الشان به‌عنوان احیاگر حج ابراهیمی یاد و ابراز امیدواری کرد که دست‌اندرکاران حوزه حج و زیارت با تلاش بیشتر در اجرای مسئولیت سنگین انجام فریضه حج ابراهیمی موفق شوند و ایران اسلامی را سربلند کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاران ضیوف الرحمن امسال به دلیل سفر به سرزمین وحی از مشارکت در مراسم سالگرد ارتحال امام امت در ایران عزیز محرومند، افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در کنار تربت پاک امام راحل رضوان الله علیه نصیب خدمتگزاران حج شد.

وی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این پیامبر عظیم الشان را برای رهایی انسان‌ها فرستاد، هر چند ابراهیم خلیل الرحمن یک پیامبر دل رحم بود ولی در برابر دشمنان خدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌ورزید.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در آیات الهی بیش از شصت مورد از حضرت ابراهیم (ع) یاد شده است، گفت: در آیات مختلفی به پاکبازی و عبادت مخلصانه اشاره شده که زائران در کنار خانه خدا می‌توانند از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم (ع) همسر جوان و طفل شیرخوار خود را برای اینکه نماز برپا شود در سرزمینی بی آب و علائم حیات قرار داد، قرار گرفتن قبر حضرت هاجر (س) درطواف خانه خدا را یادآور شد و افزود: سعی صفا و مروه یادگار این بانو است و ایجاد کننده چشمه زمزم هم حضرت اسماعیل با عنایات الهی بوده است.

وی افزود: زائرانی که به بیت الله الحرام مشرف می‌شوند پس از طواف بر گرد خانه خدا برای عبادت و راز و نیاز با حضرت حق پشت مقام ابراهیم می‌ایستند و نماز اقامه می‌کنند گویا به جناب ابراهیم (ع) اقتداء کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الرحمن مأمور می‌شود که خانه خدا را برای طائفین، قائمین و الرکع السجود پاک و پاکیزه کند، اظهار داشت: اینها همه درس‌آموز است.

وی با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره صافات " إِنِّی أَرَیٰ فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَیٰ ۚ قَالَ یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ ۖ سَتَجِدُنِی إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِینَ- ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که انشاالله مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت" تصریح کرد: حضرت اسماعیل (ع) که پر از خواسته‌ها و آرزوهای جوانی است در پاسخ پدر، بدون لحظه‌ای درنگ عرضه می‌دارد که پدر دستور خداوند را انجام دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه زائران باید اخلاص و وحدت را از حضرت ابراهیم (ع) درس بگیرند، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به عملیات ظفرمند طوفان الاقصی و وعده صادق فرمودند حج پیش رو حج برائت از نسل کشان و کودک کشان ستم پیشه صهیونیست و ارباب شأن آمریکای جنایتکار است.

کد خبر 6098559

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون